Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!
 

Författare Ämne: Utlöst högtryckspressostat  (läst 22853 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad hplp

  • Guldmedlem
  • Dignitär inom värmepump
  • ******
  • Stad/land: Lund
  • Antal inlägg: 3075
  • Karma +4/-3
  • Kön: Man
  • Jag älskar värme, men inte för mycket.
SV: Utlöst högtryckspressostat
« Svar #45 skrivet: 23 mars 2010, 21:55:26 »
När du luftade utedelen (Optiman), kom det en stark vattenstråle då?
Är du osäker, ställ c-pumpen på högsta läge och lossa luftskruven. Du bör då kunna få en stark vattenstråle, om inte tror jag c-pumpen är kass. ( en dum fråga, står ventilarmen till filtret i rätt läge?)
Fortfarande märkligt med tillkomsten av luft i radiatorsystemet. Är det luft? Igen pysläcka i kondensorn väl? Kan man kolla med hjälp av luktsinnet eller mÃ¥ste man ha en sniffer till det?  Sc:,h Fast Ã¥ andra sidan skulle trycket stiga i radiatorslingan om sÃ¥ vart fallet. :-\
« Senast ändrad: 23 mars 2010, 21:58:45 av hplp »
126kvm 1plan IVT490 Skåne. 2 vuxna 22grader i huset. Beräknad tot årsförbrukning el 12500kWh. Inkl. ytterbelysning som drar ca 150kWh. IVT 490 förväntas dra ca 5800kWh av det totala. Men som vanligt så spricker det förmodligen. Det gjorde det inte,5400 blev det, tack du globala värmare, 400 spänn att rumla för.

Utloggad lindvall

  • Lär mig om värmepumpar
  • **
  • Antal inlägg: 16
  • Karma +0/-0
SV: Utlöst högtryckspressostat
« Svar #46 skrivet: 24 mars 2010, 09:08:10 »
När du luftade utedelen (Optiman), kom det en stark vattenstråle då?
Är du osäker, ställ c-pumpen på högsta läge och lossa luftskruven. Du bör då kunna få en stark vattenstråle, om inte tror jag c-pumpen är kass. ( en dum fråga, står ventilarmen till filtret i rätt läge?)
Fortfarande märkligt med tillkomsten av luft i radiatorsystemet. Är det luft? Igen pysläcka i kondensorn väl? Kan man kolla med hjälp av luktsinnet eller mÃ¥ste man ha en sniffer till det?  Sc:,h Fast Ã¥ andra sidan skulle trycket stiga i radiatorslingan om sÃ¥ vart fallet. :-\

Det kom en stark vattenstråle. Tyder det på att pumpen funkar? Så slipper jag krångla och öppna den för att se? Det är lite meckigt att komma in bakom där.

Ventilarmen står längs med röret, så det borde vara öppet blås där.

Tillägg: Det är alltså ingen luft i radiatorerna, bara i varmvattenberedaren.

Finns det fler ställen utomhus att lufta, eller är det bara en luftningsskruv?
« Senast ändrad: 24 mars 2010, 09:11:56 av lindvall »

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser
Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!