Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!

Författare Ämne: Viking Bio pelletsbrännare pÃ¥ en Tellus DB35 ??  (läst 3517 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Nirusan

  • Nybörjare
  • *
  • Stad/land: Kalmar Län
  • Antal inlägg: 2
  • Karma +0/-0
  • Kön: Kvinna
  • Borta bra - Hemma bäst
Hej!
Det här är mitt första inlägg här i forumet.   ;)
Vi håller på köpa en begagnad pelletsbrännare märke Viking Bio. Jag har ingen aning om pellets. Vi har eldat i senaste 14år med ved bara,
bytte till en Tellus DB35 med möjlighet till pellets för några år sen o nu känns det att vi vill sätta på en sådär pellets brännare.
Min första frågan är om Viking Bio passar på en Tellus Panna...det står på värmebaronens hemsida att den passar på alla pannamodeller men
jag vill ändå fråga om någon här i forumet kan lite mer om det.
Också vore det smart att veta vad det är som behövs att kunna anpassa denna viking på pannan. Den sitter för tillfället på en CTC panna och jag antar att den är kanske inte kompatibel med en Tellus panna öppning...
Låter det förvirrande? ::) ..ialla fall hoppas jag får lite mer klarhet innan jag köper den begagnade brännaren.

Utloggad Nirusan

  • Nybörjare
  • *
  • Stad/land: Kalmar Län
  • Antal inlägg: 2
  • Karma +0/-0
  • Kön: Kvinna
  • Borta bra - Hemma bäst
SV: Viking Bio pelletsbrännare på en Tellus DB35 ??
« Svar #1 skrivet: 22 juli 2011, 09:33:02 »
Hej på er,
Jaha, det verkar inte hända så där mycket här, har det inte gjort ialla fall. Idag ska vi nu titta på den begagnade viking brännaren. Kanske kan någon svarar på det här: Gör det någon skillnad i pelletsförbrukningen om man har en 2000l akktank anslutet till pannan. Jag kan tänka mig att jag inte skulle behöva så mycket pellets jämfört med utan akktank.
...om någon tycker det låter konstigt, min svenska så vill jag bara säga att jag lagt mycket arbete på att lära det språket och jag var redan 40+ när jag började med det...jag försöka mitt bästa...dessutom är jag kvinna..också ganska sällsynt i det här ämnet antar jag...

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser

Online just nu!

Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!