har du varit på on off, kan dom nåt om sina saker...
Nä...måste man det? De har ju fina säljtävlingar.....
En bransch som exploderar drar som jag ser det till sig tre huvudtyper av folk.
1. De seriösa och kunniga (oftast rörkrökare med egen firma och gott rykte sedan många år) som inte bekymrar sig om att det råkar var mode just nu, de dimensionerar som de alltid gjort och är sällan billigast (på pappret)
2. Säljartypen, en som ger blanka f*n i vad det är som säljs, som "varit på kurs" och minsann kan det här med värmepumpar, dimensionering och dyl..ja det får dataprogrammet ta hand om å aktivt djup..det är väl motsatsen till passivt djup, å egentligen är det ju bättre med ett passivt hål, det är ju värmepumpen som ska jobba..hålet ska ju bara vara där......hur som helst så spelar det ju ingen roll för alla andra märken är ju ändå skräp, vill man vara en vinnare så ska man ju köpa av honom, då får man Ferrarin...
3. De som kan, men märker att folk köper det som är billigast å säger någon att om det står våran logga på frontplåten så klarar man sig minsann med halva borrdjupet så köper folk det pga vad som står på sista raden, så han "anpassar sina kunskaper och dimensionering utifrån marknades krav"
Så inte är det lätt inte...men men..skulle vara betydligt bättre om ARN tog upp värmepumpar så att det blev lite mer styrning på skutan...