Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!

Författare Ämne: ThermIQ, integralen skenar?  (läst 935 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Paxman

  • Expert pÃ¥ värmepump
  • ****
  • Antal inlägg: 385
  • Karma +0/-0
ThermIQ, integralen skenar?
« skrivet: 16 december 2014, 16:16:49 »
Hej alla!

Idag har jag fått igång mitt ThermIQ-system som ersättare för det ganska usla Thermia Online. Allt verkar fungera som det ska men jag måste lära mig vad alla grejer betyder och vad som är normala värden. En sak jag dock noterat omedelbart är värdet för Integral...det verkar skena. Just nu står det på -316 C*mi och det fortsätter minska. Så här ser det ut:



Borde inte värdet öka när pumpen går?

EDIT:

Jag tror att jag överreagerade lite här...om jag kikar på graferna ser jag att decimaltecknet sitter på ett mer lugnande ställe så -316 är i själva verket -31,6 vilket känns lite mer normalt. Värdet har också gått åt rätt håll nu när pumpen jobbat så i skrivande stund är det -1,3.
« Senast ändrad: 16 december 2014, 17:14:38 av Paxman »
Förlåt alla mina jobbiga frågor. Vi blev helt lämnade av vår ÅF efter betalning och jag kan verkligen ingenting om uppvärmning. Jag har dessutom nedsatt kognitiv förmåga pga sjukdom vilket gör att jag har lite svårt att ta till mig information från text, speciellt avancerad sådan. Bruksanvisningar är t ex riktigt jobbiga...

Thermia Diplomat 8, 160 meter borra.

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser

Online just nu!

  • Dot gäster: 619
  • Dot dolda: 0
  • Dot användare: 0

There aren't any users online.
Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!