Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!

Författare Ämne: Mitsubishi värmepump  (läst 3216 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Kjell Jonsson

  • Gäst
Kjell Jonsson
Mitsubishi värmepump
« skrivet: 20 augusti 2017, 13:27:19 »
Hej! Har köpt värmepump idag!
Skulle köpa en MSZFH25VEE1 men den var utgådd,
Fick en MSZEF25VE2BE1 Är den sämre? Mvh Kjell.

Utloggad TS Comfort AB

  • I branschen
  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Stad/land: Nykvarn
  • Antal inlägg: 8446
  • Karma +10/-2
  • Kön: Man
  • Säljer och installerar värmepumpar
    • www.tsfs.se
SV: Mitsubishi värmepump
« Svar #1 skrivet: 20 augusti 2017, 13:57:04 »
Det är 2 helt olika serier från Mitsubishi Electric

FH har högre effekt och den har fler möjligheter att styra luftflödet
EF är deras designmodell

FH serien är troligen sveriges mest sålda modellserie senaste åren och lätt att få tag på och finns i Mitsubishi Electric Sveriges sortiment och på deras lager i Sollentuna för omgående leverans, så antingen är det så att företaget du handlar ifrån inte handlar sina maskiner i Sverige eller så har dom valt att satsa på nya LN serien och tagit bort FH !!

Om EF eller FH är rätt modell för dig beror på förutsättningarna på fastigheten och placering av innerdelen
Företaget har bytt bolagsform 20070101 från tidigare TS Fastighetservice till nuvarande TS Comfort AB
Se www.tsfs.se eller www.comfortab.se för aktuellt utbud av luftvärmepumpar och Poolvärmepumpar.
Våra luftvärmepumpar kommer från dom Svenska Generalagenterna och har därmed 5 års totalgaranti. Vi säljer enbart luft/luft värmepumpar inkl installation och då inom vårat installationsområde Södra Stockholm/Södermanland med lite omnejd.
Kontakta oss för kostnadsfritt hembesök för förslag på märke och modell som är lämplig för just eran fastighet.

Kjell Jonsson

  • Gäst
Kjell Jonsson
SV: Mitsubishi värmepump
« Svar #2 skrivet: 20 augusti 2017, 14:16:42 »
Jaha! Då är man kanske lurad då! Vi har en
liten bostad, Skiljer det mycket i värmekapacitet?
Jag fick ge 10,900:- för pumpen!

Utloggad TS Comfort AB

  • I branschen
  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Stad/land: Nykvarn
  • Antal inlägg: 8446
  • Karma +10/-2
  • Kön: Man
  • Säljer och installerar värmepumpar
    • www.tsfs.se
SV: Mitsubishi värmepump
« Svar #3 skrivet: 20 augusti 2017, 14:49:45 »
EF25 ger Ca 2,4kW vid -15, har inte exakt info på den
FH25 ger 3,2kW vid -15 inkl avfrostningar testat av SP.

Om 10900:- var inkl installation låter det ganska billigt!

Företaget har bytt bolagsform 20070101 från tidigare TS Fastighetservice till nuvarande TS Comfort AB
Se www.tsfs.se eller www.comfortab.se för aktuellt utbud av luftvärmepumpar och Poolvärmepumpar.
Våra luftvärmepumpar kommer från dom Svenska Generalagenterna och har därmed 5 års totalgaranti. Vi säljer enbart luft/luft värmepumpar inkl installation och då inom vårat installationsområde Södra Stockholm/Södermanland med lite omnejd.
Kontakta oss för kostnadsfritt hembesök för förslag på märke och modell som är lämplig för just eran fastighet.

Kjell Jonsson

  • Gäst
Kjell Jonsson
SV: Mitsubishi värmepump
« Svar #4 skrivet: 20 augusti 2017, 15:00:13 »
10,900:- plus installation pÃ¥ Elgiganten den skulle gÃ¥tt pÃ¥ över 13,000  annars! Fasiken mÃ¥ste väl
försöka häva köpet då! Jag ville ha den andra men den fanns
inte den kostade 11,900:- plus montering!

Utloggad TS Comfort AB

  • I branschen
  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Stad/land: Nykvarn
  • Antal inlägg: 8446
  • Karma +10/-2
  • Kön: Man
  • Säljer och installerar värmepumpar
    • www.tsfs.se
SV: Mitsubishi värmepump
« Svar #5 skrivet: 20 augusti 2017, 15:09:09 »
Men dessa reor och "Ordinarie" priser ska man kanske inte lita på riktigt generellt ;-)
Förstår då lite bättre varför den hade "utgått"

Har ingen koll pÃ¥ vad installationen ska kosta via elgiganten men är det kanske inte läge att kolla vad en lokal firma tar för tex FH25VEHZ installerat och klart,  dom är grymt prispressade sÃ¥ det gÃ¥r att fÃ¥ till bra priser även via lokala handlare.
Be dom komma och kika först så du får rätt modell.
På www.mitsubishivillavarme.se kan du söka återförsäljare i dina trakter.
Företaget har bytt bolagsform 20070101 från tidigare TS Fastighetservice till nuvarande TS Comfort AB
Se www.tsfs.se eller www.comfortab.se för aktuellt utbud av luftvärmepumpar och Poolvärmepumpar.
Våra luftvärmepumpar kommer från dom Svenska Generalagenterna och har därmed 5 års totalgaranti. Vi säljer enbart luft/luft värmepumpar inkl installation och då inom vårat installationsområde Södra Stockholm/Södermanland med lite omnejd.
Kontakta oss för kostnadsfritt hembesök för förslag på märke och modell som är lämplig för just eran fastighet.

Utloggad VP-News

  • Kan värmepumpar
  • ***
  • Antal inlägg: 76
  • Karma +0/-0
SV: Mitsubishi värmepump
« Svar #6 skrivet: 20 augusti 2017, 15:42:16 »
Elgiganten brukar alltid ha 30 dagars öppet köp med pengarna tillbaka, dom har FH25 på lager i 19 varuhus just nu.

FH25 kostar 10990:- och FH35 11990:-
« Senast ändrad: 20 augusti 2017, 15:46:46 av VP-News »

Kjell Jonsson

  • Gäst
Kjell Jonsson
SV: Mitsubishi värmepump
« Svar #7 skrivet: 20 augusti 2017, 17:59:02 »
Jag vet det! Men det är 9mil till närmaste varuhus! Därför bytte dom till denna på min butik.
Dom har slut på den andra och kan inte få hem fler av dessa! Kanske jag klarar mig med denna!

Utloggad TS Comfort AB

  • I branschen
  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Stad/land: Nykvarn
  • Antal inlägg: 8446
  • Karma +10/-2
  • Kön: Man
  • Säljer och installerar värmepumpar
    • www.tsfs.se
SV: Mitsubishi värmepump
« Svar #8 skrivet: 20 augusti 2017, 18:17:15 »
Ja det beror på hur stor yta den når och hur kallt det är ute.
Men luft/luft är generellt tänkt som komplement så du får eventuellt stödja med din ursprungliga värmekälla lite tidigare bara.
Väldigt sällan man kan värma en hel fastighet året runt med önskad temperatur i alla rum ändå.

En fin maskin som har ett ganska behagligt ljud även vid lite högre fläkthastigheter.
Företaget har bytt bolagsform 20070101 från tidigare TS Fastighetservice till nuvarande TS Comfort AB
Se www.tsfs.se eller www.comfortab.se för aktuellt utbud av luftvärmepumpar och Poolvärmepumpar.
Våra luftvärmepumpar kommer från dom Svenska Generalagenterna och har därmed 5 års totalgaranti. Vi säljer enbart luft/luft värmepumpar inkl installation och då inom vårat installationsområde Södra Stockholm/Södermanland med lite omnejd.
Kontakta oss för kostnadsfritt hembesök för förslag på märke och modell som är lämplig för just eran fastighet.

Kjell Jonsson

  • Gäst
Kjell Jonsson
SV: Mitsubishi värmepump
« Svar #9 skrivet: 24 augusti 2017, 19:19:04 »
Det vart en FH25! Jag var in och bytte, Jag fick ta deras demoexemplar! Dom kommer inte att ta hem FH25 och FH 35 igen! Fick den för 10,000:- Sedan tillkommer rör och PVC kanaler och montering det ska tydligen bli 5,900:- före ROT. Hoppas jag gjorde rätt! P.S Undrar varför jag inte kan logga in mig?  dontknow

Utloggad TS Comfort AB

  • I branschen
  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Stad/land: Nykvarn
  • Antal inlägg: 8446
  • Karma +10/-2
  • Kön: Man
  • Säljer och installerar värmepumpar
    • www.tsfs.se
SV: Mitsubishi värmepump
« Svar #10 skrivet: 24 augusti 2017, 20:03:22 »
Den var 900:- billigare sÃ¥ svÃ¥rt att säga att det var fel  ;)

Nu gäller det bara att hitta rätt placering på innerdelen om den inte redan är helt klar.
"rätt" plats innebär även i mina ögon att man inte ska bli så störd av ljud och luften som kommer farandes.

Låter bra att Elgiganten inte ska ta hem fler FH modeller så är man av med en konkurent ::)
Men dom tar väl in någon annan modell i sortimentet som förstör den glädjen!
Företaget har bytt bolagsform 20070101 från tidigare TS Fastighetservice till nuvarande TS Comfort AB
Se www.tsfs.se eller www.comfortab.se för aktuellt utbud av luftvärmepumpar och Poolvärmepumpar.
Våra luftvärmepumpar kommer från dom Svenska Generalagenterna och har därmed 5 års totalgaranti. Vi säljer enbart luft/luft värmepumpar inkl installation och då inom vårat installationsområde Södra Stockholm/Södermanland med lite omnejd.
Kontakta oss för kostnadsfritt hembesök för förslag på märke och modell som är lämplig för just eran fastighet.

Utloggad Kjell Jonsson

  • Nybörjare
  • *
  • Antal inlägg: 3
  • Karma +0/-0
  • Värmepump eller värmepumpar?
SV: Mitsubishi värmepump
« Svar #11 skrivet: 24 augusti 2017, 22:13:48 »
Konstigt att behöva registrera sig igen! Jag har ju tillhört detta forum i mÃ¥nga Ã¥r? Nu är jag bÃ¥de gäst och medlem samtidigt!  ;)

Utloggad Rickard

  • Rickard
  • Administratör
  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Stad/land: PiteÃ¥
  • Antal inlägg: 34879
  • Karma +54/-44
  • Kön: Man
  • Ägare av forumet
SV: Mitsubishi värmepump
« Svar #12 skrivet: 25 augusti 2017, 08:48:38 »
Vilket användarnamn har du haft tidigare?
PM:a gärna vilken e-postadress du använde på ditt förra konto.
Varför begärde du inte bara nytt lösenord om du glömt det?

Jag hittar inget annat konto när jag söker på namn, ip-adress eller e-postadress.
Webbshop för energisparare: www.energibutiken.se
Till forumets kostnadsfria Offerttjänst: https://www.energioffert.se
Min loggade anläggning: https://e-logger.se/pub?rmarklund
Mina andra forum: www.poolforum.se och: www.atvforum.se
Konverterat från direktverkande elradiatorer till vattenburet och värmepump 2003. Hus: Älvsbyhus -75, Ort PITEÅ, uppvärmd yta ca 170 m2. Värmepump Nibe 1255-12, 500 meter ytjord-kollektor i en slinga, 14 st Korado radiatorer,2-rörs vattenburet system. Utomhuspool 4 X 8 meter som värms med värmepump till ca 32 grader under maj-sept.
38 stycken solceller, Hanersun TCP18-54HB415W, Total teoretisk effekt 15770 W.
Invertern är en Hybrid från Growatt på 15 kW, och batterierna är Growatt APX HV Battery 15 kW, Power Module APX 98020-P1/APX 98034-P2
Yrke: Egen företagare, bakgrund: Systemtekniker med inriktning mot styr/regler. 3 års yrkesutbildning + diverse internutbildningar, 20 års yrkeserfarenhet.
Allt om mig: http://www.varmepumpsforum.com/vpforum/index.php?topic=5196.msg48236#msg48236

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser

Online just nu!

Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!