Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!

Författare Ämne: Nibe 1255 Officiell trÃ¥d  (läst 1619 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Smurfen.

  • Har pÃ¥ nÃ¥tt sätt blivit
  • Guldmedlem
  • Dignitär inom värmepump
  • ******
  • Antal inlägg: 19108
  • Karma +15/-13
Nibe 1255 Officiell tråd
« skrivet: 08 februari 2014, 09:30:46 »
Finns det inget tråd om nya Nibe invertern ? Hur som helst var i kontakt med Energimyndigheten i ett annat ärende och jag passade på att fråga om dom testar Nibe 1255. Fick till svar att dom håller på med test av en annan berg vp inverter än Daikin mer fick dom inte avslöja. Vad jag vet finns ingen annan och svaret skulle komma om några veckor och är resultatet bra lär Nibe använda det i reklamen är det sämre får man läsa testet på energimyndighetens hemsida för antar att dom publicerar det oberoende av resultat.
Nibe 1245 8kw kopplad mot Hpd acktankar/arbetstankar med förvärmnings slinga för vv tillsammans med vedpanna. Stibel eltron återvinnings aggregat typ Flm som värmer 180 meters borra.

Utloggad Flinta

  • Expert pÃ¥ värmepump
  • ****
  • Antal inlägg: 628
  • Karma +0/-0
  • Värmepump eller värmepumpar?
SV: Nibe 1255 Officiell tråd
« Svar #1 skrivet: 10 februari 2014, 13:08:16 »
Finns det inget tråd om nya Nibe invertern ? Hur som helst var i kontakt med Energimyndigheten i ett annat ärende och jag passade på att fråga om dom testar Nibe 1255. Fick till svar att dom håller på med test av en annan berg vp inverter än Daikin mer fick dom inte avslöja. Vad jag vet finns ingen annan och svaret skulle komma om några veckor och är resultatet bra lär Nibe använda det i reklamen är det sämre får man läsa testet på energimyndighetens hemsida för antar att dom publicerar det oberoende av resultat.

Intressant det där om Energimyndighetens test! Skall hålla utkik :)

Ang. F1255 officiell tråd, så finns den redan: Nibe 1255 , Officiell tråd.

Utloggad Smurfen.

  • Har pÃ¥ nÃ¥tt sätt blivit
  • Guldmedlem
  • Dignitär inom värmepump
  • ******
  • Antal inlägg: 19108
  • Karma +15/-13
SV: Nibe 1255 Officiell tråd
« Svar #2 skrivet: 10 februari 2014, 18:33:06 »
Och jag som letade efter en 1255 trÃ¥d men hittade ingen  Sc:,h
Nibe 1245 8kw kopplad mot Hpd acktankar/arbetstankar med förvärmnings slinga för vv tillsammans med vedpanna. Stibel eltron återvinnings aggregat typ Flm som värmer 180 meters borra.

Utloggad Flinta

  • Expert pÃ¥ värmepump
  • ****
  • Antal inlägg: 628
  • Karma +0/-0
  • Värmepump eller värmepumpar?
SV: Nibe 1255 Officiell tråd
« Svar #3 skrivet: 10 februari 2014, 23:04:49 »
Och jag som letade efter en 1255 trÃ¥d men hittade ingen  Sc:,h

Hehe, du hade t.o.m själv skrivit i den tidigare  tummenupp
...fast det var rätt länge sedan nu.

Rickard kanske kan flytta ditt inlägg till den ursprungliga tråden och ta bort denna? Annars är det lätt till att det snabbt blir två trådar om exakt samma sak plötsligt :)

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser

Online just nu!

Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!