Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!

Författare Ämne: LK ICS rumsstyrning, konstigt beteende  (läst 655 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Grunf

  • Kan värmepumpar
  • ***
  • Antal inlägg: 63
  • Karma +0/-0
LK ICS rumsstyrning, konstigt beteende
« skrivet: 08 december 2017, 08:44:27 »
Hej!

Jag har en fråga om min trådlösa rumsstyrning som jag hoppas ni kan besvara.
Huset värms enbart med LK16 golvvärme som matas via bergvärmepump. Rumsstyrning sker via LK ICS W8 (ej 2) och trådlösa rumstermostater.

När jag tittar på mina loggar i LK Analyser ser det ut som att vissa termostaternas börvärde "hoppar" mellan inställt värde och 18 grader. T.ex. ligger köket som den ska, men andra tre kanaler "hoppar" (se bifogade bilder). Jag har testat att återställa mottagarenheten/termostater samt byta plats på termostater men beteendet kvarstår per styrd kanal.

Är min mottagarenhet trasig eller är det bara loggningen som "luras"? Bör jag vara orolig att mina ventiler kommer att slitas ut i förtid pga. allt "hoppande"?

P.S. Termostater är inställda på 22.5 men värmekurvan är lite snålt inställd så att ventilerna står öppna på natten och enbart stryper på dagen när tempen stiger pga. insolning osv.
« Senast ändrad: 08 december 2017, 08:48:46 av Grunf »

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser

Online just nu!

  • Dot gäster: 602
  • Dot dolda: 0
  • Dot användare: 0

There aren't any users online.
Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!