Ad
CitCop - Värmepumpar med installation i hela Sverige
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!

Författare Ämne: Säljer ÖoB en udda variant av utedel S 1326 ? Skillnader ?  (läst 3254 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad NP

  • Lär mig om värmepumpar
  • **
  • Stad/land: Rosersberg
  • Antal inlägg: 39
  • Karma +0/-0
  • Kön: Man
Verkar som det finns 2 olika utseenden pÃ¥ S1326 utedel  (sc ocksÃ¥ för den delen)


Har noterat på min lokala Ö&B att på kartongen står S 1326 och bilden visar en utedel som ser ut som den äldre S 1225 och S 1233 mfl

Om man söker på S 1326 på google eller zibros hemsida så får man se bild på den nyare utedelen ...ful som stryk...den gamla är faktiskt snyggare tycker jag. Den gamla är även väldigt lik min InVest ( och Coolix Appliance Atlas m.fl.).


Jag undrar om det är någon skillnad på de olika utedelarna komponentmässigt eller funktionsmässigt? Vet att det är FP på S1326 men det är ju bara innedelen som styr allt det , eller ?

Är det nÃ¥gon som lagt märke till detta  ?  Kurgan var inne pÃ¥ ämnet i november http://www.varmepumpsforum.com/vpforum/index.php?topic=37503.msg347801#msg347801
Eget montage av inVest inverter LLVP MSC-09HRDN1-QD0E 2,9kW 6000kr
Zibro; 2st  s1233 3,7kW a 4500kr. 1 st s1332 3,2kW 5000kr

Utloggad Josth

  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Stad/land: Stockholm
  • Antal inlägg: 9562
  • Karma +3/-2
  • Kön: Man
När det gäller Zibro verkar bilderna på kartongerna och i reklamen ofta skilja sig från hur det verkliga aggregatet ser ut när man öppnar lådan. Kan visa framsida med ståltrådsgaller fast det är plastgaller osv. Viktigtast att läsa modellbeteckningen på kartongen och framförallt på själva aggregaten stämmer med varandra. Signaturen E9 har skrivit här på forumet att FP fungerar bra på hans Zibro, inte samma problem som Coolix har haft. Givitvis krävs det också att värmepumpen är rätt dimensionerad för uppgiften. Att t.ex. värma upp ett halvdant isolerat garage eller stuga från kring +7C till +17C kräver mycket energi när det är kallt ute samtidigt som en luftvärmepump tappar i effekt när utetemp sjunker. Vissa toppmodeller klarar dock numera att behålla effekten vid låga temp men COP sjunker ändå.

Var ska pumpen användas och placeras?
1½-planshus byggt i slutet av 90-talet. 169 kvm + fristående garage 35 kvm. Kryp-/balkgrund numera tätad och avfuktare DS15 inkopplad. Vattenburet ettrörssystem med radiatorer i fyra slingor. Nibe 310P tillverkad 1997. Service: Kompressorbyte 3 ggr samt byte förångare, expansionsventil, torkmedel, pressostat, elkondensatorer, cirkulationspump, säkerhetsventil och ny kraftigare fläkt.

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Mer än 20 års erfarenhet av värmepumpar
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser

Online just nu!

Ad
CitCop - Värmepumpar med installation i hela Sverige
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!