Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!

Författare Ämne: Ställa in grundvärme 8 C pÃ¥ 3032  (läst 2046 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad larsten

  • Nybörjare
  • *
  • Antal inlägg: 8
  • Karma +0/-0
Ställa in grundvärme 8 C på 3032
« skrivet: 03 november 2012, 23:51:37 »
Hej

Jag har precis installerat en 3032 i mitt komplementhus. Den ser ut att fungera bra. Jag har dock 3 frågor:

1. Hur ställer jag in 8 grader på fjärren. Den kan bara sänkas till 17 C men hur jag kommer åt grundvärmen fattar jag inte.
2. När jag kör 17 C visar min termometer 20C. Vad är era erfarenheter? Huset är ganska litet så det kan vara så att luftströmmen påverkar termometern för mycket.
3. Min Panasonic i huvudhuset kör varierad hastighet på uteenheten. Zibron verkar dock köra mer stötvis på uteenheten. Lite synd eftersom jag hellre låter den gå på låga varv under lång tid än att köra stötvis och vara mer ljudlig när den är igång. Erfarenheter?

MVH
Lars

Utloggad Andreas__ke

  • Kan värmepumpar
  • ***
  • Antal inlägg: 96
  • Karma +0/-0
SV: Ställa in grundvärme 8 C på 3032
« Svar #1 skrivet: 04 november 2012, 00:35:57 »
Fråga 1 de fins en knapp som de står turbo och fp på den håller du inne tills de piper när pumpen står i heat läge, så står de FP på displayen på pumpen.så är de på min sc1332 de borde vara samma på din.//Andreas

Utloggad larsten

  • Nybörjare
  • *
  • Antal inlägg: 8
  • Karma +0/-0
SV: Ställa in grundvärme 8 C på 3032
« Svar #2 skrivet: 12 november 2012, 07:57:32 »
Tack för svart. Jag kom inte upp till landet nu i helgen så jag får kolla kommande helg. Jag har dock inte något minne av att det skall stå något sådant på någon av mina knappar på fjärrkontrollen.

Jag kollar annars får jag prata med Jula. Det stod inget om detta i min bruksanvisning eller bilagda blad.

MVH
Lars  ^-^

Utloggad TUCSONOR

  • Expert pÃ¥ värmepump
  • ****
  • Stad/land: Trondheim/Norge
  • Antal inlägg: 691
  • Karma +1/-1
  • Kön: Man
  • Lærte Carnot-prosessen første gang i 1987
    • NORDSOL
SV: Ställa in grundvärme 8 C på 3032
« Svar #3 skrivet: 12 november 2012, 16:58:18 »
Fråga 1 de fins en knapp som de står turbo och fp på den håller du inne tills de piper när pumpen står i heat läge, så står de FP på displayen på pumpen.så är de på min sc1332 de borde vara samma på din.//Andreas

http://www.jula.no/media/pdf/product/Manual/417019_SV-NO-PL-EN_20121003.pdf , se side 229.
- Oppvarming vedkamin på tegelpipe. Elektrisk ovn i kjeller.
- Coolix 5kW Inverter VP montert i 1 etg.
- 60 x vakumrørsolfanger
- Mitsubishi Outlander PHEV
- Nissan Leaf

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser

Online just nu!

Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!