Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!

Författare Ämne: Inkopplingschema 1245 och oljepanna  (läst 929 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad laddis

  • Nybörjare
  • *
  • Antal inlägg: 7
  • Karma +0/-0
Inkopplingschema 1245 och oljepanna
« skrivet: 18 oktober 2011, 10:58:23 »
Hei,

Ville bare dele mitt hjemme eksperiment med forumet og kanskje få noen gode tips underveis.
Jeg startet med å installere gulvvarme i dette huset fra 1957 som allerede hadde et stort radiator anlegg koblet til olje/el panne. Siden jeg tok over huset i november 2010 (og det allerede da var -10 ute) så lot jeg oljepannen stå og koblet gulvvarmen på denne (selvklart shuntet ned). Vinter 2011 hadde jeg godt og varmt hus med både 55gr i radiatorer og 29gr i gulvet. Men det gikk jo med endel olje (2500l fra november til slut mars). I august installerte jeg Nibe 1245'an og kopplade den inn mot pannan av tre grunner: 1. Radiatorer og Gulvvarme var allerede koblet til pannan og fungerte OK. 2. Jeg forvarmer varmtvannet gjennom kopperspiralen i pannen. 3. Jeg ville ha muligheten til å fyre med olje med spiss hvis det ville være nødvendig.(huff).

Ingen store problemer enda, men det har jo heller ikke vært veldig kaldt.

Jeg har ikke montert ekstern føler for fremledning (hvor ville dere ha plassert den? Tur radiator?)
Jeg har ikke montert inneføler.
Jeg har ikke koblet inn styring av oljebrenner fra Nibe'n.

mvh Norrbagge Bjørn



nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser

Online just nu!

Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!