Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!

Författare Ämne: Godkända instrument av Incert?  (läst 879 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Swedal

  • Lär mig om värmepumpar
  • **
  • Antal inlägg: 27
  • Karma +0/-0
  • Värmepump eller värmepumpar?
Godkända instrument av Incert?
« skrivet: 11 november 2016, 19:18:35 »
Finns det någon lista på märke och modeller på olika vågar, manometerställ och annat som är godkända av Incert när man ska söka företagscertifiering? De har en liten anvisning av vad som krävs men där står ju bara ganska generösa specar på vad sakerna ska uppfylla. Är det ok att skaffa vad man vill sålänge de är inom Incerts specar?

Utloggad Swedal

  • Lär mig om värmepumpar
  • **
  • Antal inlägg: 27
  • Karma +0/-0
  • Värmepump eller värmepumpar?
SV: Godkända instrument av Incert?
« Svar #1 skrivet: 16 november 2016, 13:16:05 »
Jag får väl svara på mitt eget inlägg efter kontakt med incert. De bryr sig inte om vilken utrustning man köper så länge den uppfyller kravspecen. Detta kan jag tycka är lite märkligt då en kinesvåg för 500 kr kan ha en mycket finare spec än en 5000 kr våg från känt fabrikat. Alla vet ju hur kineserna specar sina billiga grejer. Nu tänker jag inte köpa sämsta skiten men skönt att veta att det inte behöver bli så dyrt.

Ibland kan man få uppfattningen här på forumet att det är helt hopplöst svårt och dyrt att starta en liten firma inom kylbranchen men så är det ju inte om man pratar med berörda myndigheter.

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser

Online just nu!

Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!