Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!

Författare Ämne: Elschema SC1332  (läst 3746 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Hasse57

  • Lär mig om värmepumpar
  • **
  • Antal inlägg: 34
  • Karma +0/-0
Elschema SC1332
« skrivet: 10 februari 2012, 15:53:15 »
Hoj!
Är det någon som har ett elschema (kretsschema) till en Zibro 1332? Jag hade tänkt styra min i fritidshuset med en GSM-uppringare för att dra på värmen på normalläge hemmifrån. Hade tänkt att grundvärmen (8 gr) skulle vara på hela tiden. Det som behövs är att komma åt en plats där en slutning/brytning kan åstadkomma en aktivering av förinställt börvärde (normaldrift värme). Skulle vara oerhört tacksam för tips.

Erik Ogenhall

  • Gäst
Erik Ogenhall
SV: Elschema SC1332
« Svar #1 skrivet: 14 mars 2012, 08:21:35 »
Har du löst det? Är också intresserad av samma lösning...

Utloggad purjo__

  • Jag har i princip doktorerat pÃ¥ Bosch/IVT Rego800 och CanBus.
  • Guldmedlem
  • Dignitär inom värmepump
  • ******
  • Stad/land: Gävleborg
  • Antal inlägg: 13175
  • Karma +20/-11
  • Kön: Man
  • Utbildad elektroingenjör. Arbetar inom IT
SV: Elschema SC1332
« Svar #2 skrivet: 14 mars 2012, 09:38:52 »
Kan man inte styra ett växlande relä mha GSM-uppringaren som kopplar in ett motstånd i serie med innetempgivaren så att VP'n tror att det är några grader varmare än vad det är i verkligheten?
Bor i pastorsvillan tillhörande ett gammalt missionshus
Villan: Timmerhus byggt 1878. 1.5  plan, bya 100 / boa 160 kvadrat, 2-glasfönster, självdragsventilation. Vattenburen värme med elpanna + braskamin. Förbrukning ca 35MWh + en mindre mängd ved.
Kyrkan: Timmerstomme, bya 300 / boa 490 kvadrat, 78 kvadrat 1-glasfönster med innerbågar... Byggt 1876. Direktverkande el på 45kW. Förbrukning ca 5MWh för att hålla frostfritt på toaletten och köket samt tvättmaskin.
Gävleborg.


Ju mer man vet desto mindre förstår man.

Utloggad Hasse57

  • Lär mig om värmepumpar
  • **
  • Antal inlägg: 34
  • Karma +0/-0
SV: Elschema SC1332
« Svar #3 skrivet: 02 april 2012, 09:56:27 »
Hoj!
Jag vet inte var innegivaren är placerad, tror att den är inbyggd i fjärrkontrollen och då faller den tesen..

Utloggad Trixter

  • Lär mig om värmepumpar
  • **
  • Antal inlägg: 33
  • Karma +0/-0
  • Värmepump eller värmepumpar?
SV: Elschema SC1332
« Svar #4 skrivet: 14 april 2012, 21:43:53 »
Hoj!
Jag vet inte var innegivaren är placerad, tror att den är inbyggd i fjärrkontrollen och då faller den tesen..

Nej, jag har för mig att jag läst in någon annan tråd här på forumet att den sitter i innedelen!

Utloggad Hasse57

  • Lär mig om värmepumpar
  • **
  • Antal inlägg: 34
  • Karma +0/-0
SV: Elschema SC1332
« Svar #5 skrivet: 14 maj 2012, 07:42:16 »
Hoj igen!
Ska undersöka var innegivaren finns, om den finns i innedelen så löser jag det med ett relä som lägger in en serieresistans. Har labbat lite med en liknande i min CZ50 och där uppfattade styret växlingen som ett avbrott i givarkretsen med en snabb kortvarig "temphöjning" med följd att CZ fick tuppjuck.

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser
Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!