Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!

Författare Ämne: Rinkabyrör slutat med Nibe Markvärmepumpar?  (läst 4287 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad rca1959

  • Kan värmepumpar
  • ***
  • Antal inlägg: 140
  • Karma +0/-0
  • Kön: Man
  • Jag älskar värme!
Rinkabyrör slutat med Nibe Markvärmepumpar?
« skrivet: 18 februari 2011, 11:12:10 »
Finns inte kvar på hemsidan:

http://www.rinkabyror.se/?showcat.aspx?catid=772

NÃ¥n vet mer?
Udda hus: 400kvm + 100kvm. Tegelhus i nordvästra Skåne. Byggår 1942. Exo kombipanna (ved, olja) från 1963. Rekord under vinter från kallt hus: 1.8 kubikmeter (travat mått) ved på två dagar. Terraterm dubbelmantlad beredare, 6kW, används för att vid behov hålla huset frostfritt mellan besöken. Värmepumpen som hörde till, IVT på 15 kW (i minsta laget) från 1986 la av i jan 2006 när tredje kompressorn havererade.

Inloggad Rickard

  • Rickard
  • Administratör
  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Stad/land: PiteÃ¥
  • Antal inlägg: 34873
  • Karma +54/-44
  • Kön: Man
  • Ägare av forumet
SV: Rinkabyrör slutat med Nibe Markvärmepumpar?
« Svar #1 skrivet: 18 februari 2011, 11:22:01 »
Ahlsell (Eller vilken/vilka grossister som nu för dem) kanske har hotat med att sluta sälja dem om de inte blir av med lågprisalternativet Rinkabyrör?
Lagerhållningsoptimering?
CTC kanske har färre reklamationer?

Nibe verkar ha en väldigt aktiv ledning, företaget agerar ju väldigt aktivt med uppköp och växer ständigt, skulle inte förvåna mig om det är starten till en ny inriktning för Nibe med tanke på ÅF?

ALLT är bara spekulationer.
Webbshop för energisparare: www.energibutiken.se
Till forumets kostnadsfria Offerttjänst: https://www.energioffert.se
Min loggade anläggning: https://e-logger.se/pub?rmarklund
Mina andra forum: www.poolforum.se och: www.atvforum.se
Konverterat från direktverkande elradiatorer till vattenburet och värmepump 2003. Hus: Älvsbyhus -75, Ort PITEÅ, uppvärmd yta ca 170 m2. Värmepump Nibe 1255-12, 500 meter ytjord-kollektor i en slinga, 14 st Korado radiatorer,2-rörs vattenburet system. Utomhuspool 4 X 8 meter som värms med värmepump till ca 32 grader under maj-sept.
38 stycken solceller, Hanersun TCP18-54HB415W, Total teoretisk effekt 15770 W.
Invertern är en Hybrid från Growatt på 15 kW, och batterierna är Growatt APX HV Battery 15 kW, Power Module APX 98020-P1/APX 98034-P2
Yrke: Egen företagare, bakgrund: Systemtekniker med inriktning mot styr/regler. 3 års yrkesutbildning + diverse internutbildningar, 20 års yrkeserfarenhet.
Allt om mig: http://www.varmepumpsforum.com/vpforum/index.php?topic=5196.msg48236#msg48236

Utloggad Smurfen.

  • Har pÃ¥ nÃ¥tt sätt blivit
  • Guldmedlem
  • Dignitär inom värmepump
  • ******
  • Antal inlägg: 19108
  • Karma +15/-13
SV: Rinkabyrör slutat med Nibe Markvärmepumpar?
« Svar #2 skrivet: 18 februari 2011, 15:30:38 »
Ahlsell (Eller vilken/vilka grossister som nu för dem) kanske har hotat med att sluta sälja dem om de inte blir av med lågprisalternativet Rinkabyrör?
Lagerhållningsoptimering?
CTC kanske har färre reklamationer?

Nibe verkar ha en väldigt aktiv ledning, företaget agerar ju väldigt aktivt med uppköp och växer ständigt, skulle inte förvåna mig om det är starten till en ny inriktning för Nibe med tanke på ÅF?

ALLT är bara spekulationer.

Rinkabyrör var tyvär inget lågpris alternativ när det gällde nibe vp tror det skilde över 6000 kr när jag köpte min från annan internet butik gissar på att dom sålde dåligt.
Nibe 1245 8kw kopplad mot Hpd acktankar/arbetstankar med förvärmnings slinga för vv tillsammans med vedpanna. Stibel eltron återvinnings aggregat typ Flm som värmer 180 meters borra.

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser

Online just nu!

Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!