Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!

Författare Ämne: Erfarenheter av fujitsu !  (läst 12221 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad BVH

  • Kan värmepumpar
  • ***
  • Antal inlägg: 87
  • Karma +1/-0
  • Kön: Man
  • Hemmavid i Västerbotten "MalÃ¥ kommun"
SV: Erfarenheter av fujitsu !
« Svar #15 skrivet: 03 december 2005, 20:51:38 »
Hej på eder alla Fujitsu funderare *vinkar*

Efter en dryg veckas drift " fred 25/11 14*00- lörd 3/12 14*00"är jag mycket nöjd, jag kör 2st. element på 5gr i "garaget samt ytterförrådet" kylan har varierat mellan -3 & -19,7gr. studs

Fläkten har jag kört på Auto, temp på fjärr har varit inställd på 23gr förutom torsdag natt då vi hade som kallast då var den inst på 26gr, stödeldning med pelletskaminen blev det också på fredagen. ::)

Innetemperaturen har legat på 22-23gr utom torsdag på 21 samt på fredagmorgonen 19.7gr då var et golvkallt också i villan. ;)

Enl.mätaren jag köpt hos Clas ohlson visar det sig att jag har förbrukat 146,7 Kwh / 191 timmar vilket jag tycker är helt ok vad jag försstår.. :D
 
Ljudmässigt tycker jag att den har varit ganska ok inget som man stört sig på, ytterdelen sitter monterad på tegelvägg kanske därför ;)

Det är nog en hyfsad maskin utan några finesser samt ett bra kampanjpris tycker jag än så länge ;D

Mera info kommer från mig om maskinen vid senare tillf, roligt att alfaMats också inhandlat en så kan man ju jämföra lite på 2st.orter :,v(

Mvh /Bengt
Boende: 1 Vuxen 1st hund..:)
Hus med vedpanna i källare + elpatron , vattenburen värme till markplan, v-rum, sovrum, kök samt hall" samt 2st rum på övervåningen ca:130Kv
Strömförbrukning ? Inflyttning sker Nov.Dec.
Har fått installerat en Panasonic NE 12LKE .
Har tidigare haft LVP: Fujitsu ASYB9 samt IVT 12GRN i 2st andra hus.

Utloggad TK

  • Lär mig om värmepumpar
  • **
  • Stad/land: Kungälv
  • Antal inlägg: 23
  • Karma +0/-0
  • Kön: Man
  • Jag älskar värmepumpar och slutat sponsra OPEC!
SV: Erfarenheter av fujitsu !
« Svar #16 skrivet: 22 januari 2006, 10:42:15 »
 ::)Är intresserad hur era Fujitsupumpar funkar nu när det är kallt.
Här är det nu - 15 ute, den värmer på bra utan problem, nuvarande förbrukning
ca. 1 kW, men nu är det också vindstilla ute.
Kungälv, 130 kvm, 1 1/2 plan, Fujitsu ASY 9

Utloggad alfamats

  • Kan värmepumpar
  • ***
  • Stad/land: kristinehamn
  • Antal inlägg: 181
  • Karma +0/-0
  • Kön: Man
  • Helt sÃ¥ld pÃ¥ Italienska bilar!
SV: Erfarenheter av fujitsu !
« Svar #17 skrivet: 22 januari 2006, 22:47:59 »
Tycker det funkar helt ok.Förutom en incident med igenisad avtappningsplugg.IgÃ¥r hade jag -16  ute när jag gick frÃ¥n garaget vid 22,30 tiden .Inne i boningsdelen där pumpen sitter hade jag 22 grader i Köket ,  20 grader i Tv rummet.De andra rummen mäter jag inget för att de hÃ¥ller ungefär samma temp som i  köket,det är Tvrummet som har varit "kylskÃ¥pet" förut.Pumpen är inställd pÃ¥ 23grader.Jag har ställt den pÃ¥ 24 och 25 grader ngn gÃ¥ng men tycker inte det gör ngn större skillnad,jag har även provat med högre fläkthastighet när man har blivit frusen men har alltid Ã¥tergÃ¥tt till 23 grader och  fläkten pÃ¥ auto.Det jag har reagerat mest pÃ¥ är att den ger lite sämre  värme vid extremt hög luftfuktighet.Men det kanske är sÃ¥ med de flesta pumpar.Elmätaren tog jag bort för ngra veckor sedan ,dÃ¥ stod den pÃ¥ 806,11 kwh och 863 tim och 57 min...Vet inte om det är bra.Nu blÃ¥ser det rakt igenom mitt hus sÃ¥ det är väl inget gynnsamt att värma upp.Det konstiga är att jag inte har ngra kallras fast alla fönster är ruttna och dÃ¥ligt isolerade.Jag är supernöjd iallafall än sÃ¥ länge.Är det förresten ngn som vet vart man köper filter förmÃ¥nligast till dessa pumpar.  / Mats
Fujitsu ASY 9 Artic,ASY 14 Artic,Nocria 14 Artic

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser

Online just nu!

Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!