Ad
CitCop - Värmepumpar med installation i hela Sverige
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!

Författare Ämne: Mening att sätta upp en gammal oanvänd atlas?  (läst 2614 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

4071777

  • Gäst
4071777
Mening att sätta upp en gammal oanvänd atlas?
« skrivet: 04 november 2011, 11:37:17 »
Hej
Har fått en oanvänd Atlas l/l pump utan qc koppling, tror att den är från 08.
Är 3.8 kw inverter art 4071777 (rusta) tänkte prova att köra den som hjälp till min frånluftspanna.
Det jag undrar över innan man lägger ner pengar och tar hit en firma som kör igång den är om denna modell har några kända problem eller hur har den gått för er?
Jag måste även förlänga rören som medföljer till ca 7m antar att man behöver komplettera med gas då?

4071777

  • Gäst
4071777
SV: Mening att sätta upp en gammal oanvänd atlas?
« Svar #1 skrivet: 04 november 2011, 11:39:12 »
Hej
Har fått en oanvänd Atlas l/l pump utan qc koppling, tror att den är från 08.
Är 3.8 kw inverter art 4071777 (rusta) tänkte prova att köra den som hjälp till min frånluftspanna.
Det jag undrar över innan man lägger ner pengar och tar hit en firma som kör igång den är om denna modell har några kända problem eller hur har den gått för er?
Jag måste även förlänga rören som medföljer till ca 7m antar att man behöver komplettera med gas då?

Fel av mig 2006 är den tillverkad!

4071777

  • Gäst
4071777
SV: Mening att sätta upp en gammal oanvänd atlas?
« Svar #2 skrivet: 18 november 2011, 18:37:21 »
Köpte en vacummpump och installerade själv,  dÃ¥ blodsugarna skulle ha 6600 för att göra sig besväret. Nu är den igÃ¥ng och fungerar riktigt bra än sÃ¥ länge...1 vecka har den gÃ¥tt...anledningen för mig att ha den är för att min flvp är sedan 91 och dÃ¥ jag är resande sÃ¥ vill jag inte ha ett samtal frÃ¥n frun att hon är utan värme, dÃ¥ kan det vara bra att kunna säga tryck pÃ¥ on knappen pÃ¥ fjärren som ligger i lÃ¥da pÃ¥ hatthyllan :) Ã¥ngrar djupt att jag inte köpte en inverter till garaget som har en zibro sc 1332  i jämförelse slukar energi 35m2 vs 120m2 är bara 2kw skillnad över ett dygn med 21gr..iof har garaget tvÃ¥portar som kan läcka med väggar är isolerade med 14cm isolering, tak 30cm plattan 2dm. i siffror tar huset vid 0gr ung 14kw/dygn o garaget 12..kanske inte zibron pÃ¥ garaget mÃ¥r bra?

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Mer än 20 års erfarenhet av värmepumpar
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser
Ad
CitCop - Värmepumpar med installation i hela Sverige
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!