Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!

Författare Ämne: KB-pump byte? xx45  (läst 1286 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad knepig

  • Kan värmepumpar
  • ***
  • Stad/land: Norge
  • Antal inlägg: 123
  • Karma +0/-0
  • Kön: Man
KB-pump byte? xx45
« skrivet: 25 april 2011, 20:52:08 »
Hej! är det nÃ¥gon som vet ifall det gÃ¥r att byta KB-pumpen till en modell större ifall den ej räcker till? Och fungerar dÃ¥ detta ihop med resten av värmepumpen? alltsÃ¥ sÃ¥ man kan ställa hastighet och sÃ¥ vidare i displayen? Jag tänker pÃ¥ typ en 1145a eller 1245a? bara nyfiken!!  b00k
Do iT!

Utloggad Smurfen.

  • Har pÃ¥ nÃ¥tt sätt blivit
  • Guldmedlem
  • Dignitär inom värmepump
  • ******
  • Antal inlägg: 19108
  • Karma +15/-13
SV: KB-pump byte? xx45
« Svar #1 skrivet: 25 april 2011, 21:29:04 »
Hej! är det nÃ¥gon som vet ifall det gÃ¥r att byta KB-pumpen till en modell större ifall den ej räcker till? Och fungerar dÃ¥ detta ihop med resten av värmepumpen? alltsÃ¥ sÃ¥ man kan ställa hastighet och sÃ¥ vidare i displayen? Jag tänker pÃ¥ typ en 1145a eller 1245a? bara nyfiken!!  b00k

Nu blir jag nyfiken varför skulle nån vilja ha en större brine pump. Om man skulle vilja ha större cp borde det gå att montera en till extern som körs på max sen kan man ställa hastigheten på den interna cp.
Nibe 1245 8kw kopplad mot Hpd acktankar/arbetstankar med förvärmnings slinga för vv tillsammans med vedpanna. Stibel eltron återvinnings aggregat typ Flm som värmer 180 meters borra.

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser
Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!