Köpa värmepump?
Spara pengar
Annonsera här
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
Kampanj från Polarpumpen!.
Varför betala dyrt för nåt enkelt?

Skriv svar

Varning: Det har inte skrivits nya inlägg i detta ämne på 50 dagar.
Om du inte är säker på att du faktiskt vill svara i det här ämnet, så bör du överväga att istället starta ett nytt ämne.
Namn:
E-post:
Ämne:
Inläggsikon:

Verifiering:
Skriv in bokstäverna som syns på bilden
Lyssna på bokstäverna muntligt / Begär en ny bild

Skriv in bokstäverna som syns på bilden:
Hur maanga siiddoor har en tarning (svara med bostäver):
4 värmepumpar delade på två nördar blir: (siffra):

För att slippa svara på kontrollfrågor, registrera dig här!


Ämnessammanfattning

Skrivet av: Heiho
« skrivet: 21 oktober 2007, 17:14:47 »

Autotherm lär försvinna som varumärke och bli Bosch istället. Rykte eller sanning, vi får se
Skrivet av: Mikael H
« skrivet: 18 oktober 2007, 23:01:24 »

Heiho!

Du får mer än gärna utvekla dina rykten om IVT!!
Vad gäller Autoterm??
Samma tillverkare, samma ägare Bosch men olika säljkanaler.

Låter inte så bra i mina öron.

Mvh Mikael
Skrivet av: luckyman
« skrivet: 15 oktober 2007, 17:44:02 »

Det blir väl "serviceno1" specialutbildade killar som endast åker på garantijobb åt IVT.
Som återförsäljare får man max 4 timmar betalt för varje vp,klarar man ej lösa problemet så blir det till att ringa "serviceno1" och inga andra rörpulare, hemmafixare, kylnissar eller bonnamekaniker utan att den som kommer har reservdelar med sig samt kan laga vp på 1 besök
Skrivet av: Heiho
« skrivet: 15 oktober 2007, 13:22:32 »

Ny text i gamal tråd, känner dock att de hör ihop.
Hörde idag om att IVT har sagt upp alla sina avtal med "sina" IVT-center.
Vad kommer då att gälla för oss som köpt värmepump via dessa?? :o
Sedan kan man alltid fundera över varför IVT gör så men det viktiga är vad gäller för oss om IVT inte vill ha kvar sina center. Sc:,h Vem tar över underhåll och garantier, IVT själv eller skall jag söka upp någon vanlig IVT återförsäljare redan nu?
Skrivet av: utopiazz
« skrivet: 06 februari 2007, 14:19:38 »

Om installatören kursar och det fortfarande finns garantitid kvar, åtgärdas detta då av en annan certifierad IVT installatör? I annat fall står man där med en värdelös "garanti" som ingen vill ta sig an.

Mvh

Läs gärna det som redan skrivits i tråden.

Garantiåttagandet "övertas" inte av en annan IVT installatör utan det hamnar hos IVT som tillverkare. Sen är det deras sak att kontakta en av sina kvarvarande installatörer (eller i vart fall förvarna om att en kund kommer att ringa).

Det intressanta i det här med konkurser och avvecklade bolag är att om installatören/säljaren försvinner faller ansvaret tillbaks på IVT gällande produkterna. Däremot inte installationen som sådan. Det är skillnad på tjänsten och produkten.

I det fallet som tillverkaren/importören gör konkurs ligger ansvaret fortfarande på lerverantören (om inte dom också är borta).


Vi är tillbaks till ansvarsfrågan och gentemot dig är det leverantören, inte tillverkaren, som har ansvaret. Det finns vissa fall där ansvaret faller tillbaks på tillverkaren/importören/distributören etc. och det är om säljaren försvinner från marknaden.

Lite om lagarna i korthet men det har du säkert redan läst:
http://www.konsumentverket.se/mallar/sv/artikel.asp?ArticleID=2580
http://www.konsumentverket.se/mallar/sv/artikel.asp?lngArticleID=147&lngCategoryID=892

Och den lite längre versionen:
http://www.notisum.se/rnp/sls/lag/19850716.HTM
http://www.notisum.se/rnp/SLS/LAG/19900932.HTM
Skrivet av: Jocke montör
« skrivet: 05 februari 2007, 09:50:57 »

Vad som saknas och som alla av er tycks ha glömt av är den informationen som ska finnas i manual/handledning som överlämnas till slutanvändaren efter installation.

Min första IVT Värmepump var och inte ens levererad enligt de specifikationer som den var upphandlad på.
Detta ställdes jag inför och stångade till en början min panna blodig i försök med att kontakta serviceombud leverantör och IVT.
Men fick till en början ingen hjälp alls, men en kontakt med Svep var en bra början till att allt klarades upp till fullbelåtenhet. Hela anläggningen byttes ut.

Men till kärnfråga, naturligtvis SKA IVT informera kunden i manualen, var han vänder sig och till VEM om det blir problem. Min installatör stack helt utan att delge någon information och var sedan inte kontaktbar månad efter månad.
Där stod jag med en anläggning som inte fungerade.
Så kärnfrågan anser jag är RÄTT INFORMATION till brukaren av anläggningen.
M V H
Arne

Det är trist att kunden blir klämd mellan installatör och leverantör.

Dock så tror jag inte att IVT ska lägga in servicenummer och kontaktpersoner i manualen, det hinner säkert bli många förändringar på det under pumpens livslängd.
IVT:s växelnummer står på manualen samt webadressen. det ska räcka för att få kontakt med ett serviceombud i ditt område.

Gå in på IVT:s hemsida och klicka på "serviceombud" så ser du vilka du kan anlita.

Serviceombud ska serva alla IVT pumpar inte bara dom själva installerat.
Dom ska även ha den utbildning och kompetens som krävs.
Skrivet av: Rickard
« skrivet: 05 februari 2007, 07:49:40 »

Normalt funkar garantierna även om installatören konkar.

De gånger det kan bli problem är t.ex. om man köper en värmepump som är parallelimporterad och där installatören "själv" står för garantierna.
Detta gäller dock ytterst sällan för mark/berg-värmepumpar och speciellt inte från svenska tillverkare.
Skrivet av: Hackenberg
« skrivet: 05 februari 2007, 01:27:38 »

Om installatören kursar och det fortfarande finns garantitid kvar, åtgärdas detta då av en annan certifierad IVT installatör? I annat fall står man där med en värdelös "garanti" som ingen vill ta sig an.

Mvh
Skrivet av: arnen
« skrivet: 22 januari 2007, 10:17:31 »

Vad som saknas och som alla av er tycks ha glömt av är den informationen som ska finnas i manual/handledning som överlämnas till slutanvändaren efter installation.

Min första IVT Värmepump var och inte ens levererad enligt de specifikationer som den var upphandlad på.
Detta ställdes jag inför och stångade till en början min panna blodig i försök med att kontakta serviceombud leverantör och IVT.
Men fick till en början ingen hjälp alls, men en kontakt med Svep var en bra början till att allt klarades upp till fullbelåtenhet. Hela anläggningen byttes ut.

Men till kärnfråga, naturligtvis SKA IVT informera kunden i manualen, var han vänder sig och till VEM om det blir problem. Min installatör stack helt utan att delge någon information och var sedan inte kontaktbar månad efter månad.
Där stod jag med en anläggning som inte fungerade.
Så kärnfrågan anser jag är RÄTT INFORMATION till brukaren av anläggningen.
M V H
Arne
Skrivet av: Mikael H
« skrivet: 11 januari 2007, 22:03:30 »

Kosument vägledaren i komunen, det brukar ta.
I sista fall allmäna reklamations nämnden.


Mikael
Skrivet av: utopiazz
« skrivet: 11 januari 2007, 21:15:28 »

men ibland kan det verkligen köra ihop sig som när jag på mitt förra jobb kastade bort vad jag trodde var hundlort eller nåt o det visade sig vara torkade murklor.när misstaget uppdagades o jag berättade vad som hänt så vrålade kvinnan (ingen i hela världen är så dum att han kastar torkade murklor du har stulit dom)det kan jag säga att där gick det inte kompromissa utan det var bara att betala ordentligt o sur var hon ändå :)

Det är väl klart att hon var sur för ingen är ju så dum att han slänger torkade murklor   ;D

/Johan
Skrivet av: Jocke montör
« skrivet: 11 januari 2007, 20:41:20 »

Vet inte exakt vad som gäller faktiskt, men tror att det funkar så här.

Småskador typ repor på dörrar, väggar, golv görs väl bäst upp direkt med installatören.
Antingen att dom reparerar eller att kunden får ersättning för att laga själv, eller anlita nån annan.

Men vid större skador typ stora vattenskador, brand eller nått annat otrevligt så är det väl hemförsäkringen som måste in.
Dels för att få en riktig och oberoende besiktning av skadan och sen att det blir riktigt reparerat.
Sen kan ju hemförsäkringsbolaget i sin tur kräva ersättning av installatörsbolaget eller bolagets försäkring om dom finner att installatörsbolaget gjort fel.
Kunden kan ju även begära för "sveda och värk" av installationsfirman trots att hemförsäkringen gått in för det besvär/kostnader utöver skadan som uppstått.
Skrivet av: tolins
« skrivet: 11 januari 2007, 19:50:44 »

Dom skador som vi orsakar genom oaktsamhet(det händer alla ) försöker vi givetvis kompensera,att nyttja försäkringen är nästan alltid för dyrt(hög självrisk)eftersom det oftast rör sig om småsaker är det bästa för både mig o kunden att ge lite extra rabbatt.men ibland kan det verkligen köra ihop sig som när jag på mitt förra jobb kastade bort vad jag trodde var hundlort eller nåt o det visade sig vara torkade murklor.när misstaget uppdagades o jag berättade vad som hänt så vrålade kvinnan (ingen i hela världen är så dum att han kastar torkade murklor du har stulit dom)det kan jag säga att där gick det inte kompromissa utan det var bara att betala ordentligt o sur var hon ändå :)
Skrivet av: utopiazz
« skrivet: 11 januari 2007, 19:45:59 »

Detta är en intressant fråga....om du har beställt en panna med installation & allt vad det innebär så borde du varit insatt i att det inte är en liten pryl som skall in i huset........om man som installatör repar en vägg vid inbärningen av pumpen eller när pannan tas ut, borde man vara förstående. Om man tar ett annat exempel skall brunnsborraren laga gräsmattan efter sig???

eller om man fått en luftvärmepump monterad & inte är nöjd & får köpet hävt, skall då montören täta hålet & fixa väggen efter sig?

Dom här frågorna skulle vara roliga att höra vad folk här innetycker om?..... *vinkar*


Jag har liten förståelse för skador som görs av hantverkare och dom sen inte vill stå för skadan. Det är ju inte roligt om målaren skvätter färg på golvet eller om snickarn tappar hammarn i klinkergolvet. Lika lite som när man lämnar in bilen på verkstan och mecken satt sig med en skitig overall i det vita skinnsätet.

När det gäller gräsmattan så finns det (oftast) angivet i avtalen

Skrivet av: Gäst 999
« skrivet: 11 januari 2007, 18:52:47 »

Håller med, och framför allt, om de förstört golv, väggar och snickerier i samband med installationen kan det vara väldigt svårt för dem att inte försöka "tiga" ihjäl klagomålen.

Dessutom är det inte alltid säkert att kunden i alla lägen har rätt i denna typ av tvister, det är bland annat därför jag inte vill att enskilda företag/installatörer hängs ut i forumet.

Vet nån vad som egentligen gäller om de förstör "ytorna" vid installationen?

Företagets försäkring?
Ägarens hemförsäkring?



Detta är en intressant fråga....om du har beställt en panna med installation & allt vad det innebär så borde du varit insatt i att det inte är en liten pryl som skall in i huset........om man som installatör repar en vägg vid inbärningen av pumpen eller när pannan tas ut, borde man vara förstående. Om man tar ett annat exempel skall brunnsborraren laga gräsmattan efter sig???

eller om man fått en luftvärmepump monterad & inte är nöjd & får köpet hävt, skall då montören täta hålet & fixa väggen efter sig?

Dom här frågorna skulle vara roliga att höra vad folk här innetycker om?..... *vinkar*

Skrivet av: Rickard
« skrivet: 11 januari 2007, 12:02:07 »

Håller med, och framför allt, om de förstört golv, väggar och snickerier i samband med installationen kan det vara väldigt svårt för dem att inte försöka "tiga" ihjäl klagomålen.

Dessutom är det inte alltid säkert att kunden i alla lägen har rätt i denna typ av tvister, det är bland annat därför jag inte vill att enskilda företag/installatörer hängs ut i forumet.

Vet nån vad som egentligen gäller om de förstör "ytorna" vid installationen?

Företagets försäkring?
Ägarens hemförsäkring?
Skrivet av: mikaelanderlund
« skrivet: 11 januari 2007, 09:09:06 »

Kan bara meddela att det funkar bra nere i Malmö-området (Energitjänst i Limhamn). Mycket kompetent och service-minded personal i service-nätet här, iaf.
Fick snabbt utbyte av "luckan" till Rego800 när den rasade och de hjälpte även till att övertyga ÅF om att installationen var felkatigt utförd.


Så länge felen är "enkla" typ byte av pump, ventil och styrkort fungerar det säkert bra men om felet är subtilt eller felet bara dyker upp ibland, då tappar de snabbt intresset.

Mikael
Skrivet av: Mikael H
« skrivet: 10 januari 2007, 23:41:46 »

Har inte provat, hoppas slippa!

Rickards råd är rätt.

Mikael
Skrivet av: Bjarredsbon
« skrivet: 10 januari 2007, 22:51:53 »

Kan bara meddela att det funkar bra nere i Malmö-området (Energitjänst i Limhamn). Mycket kompetent och service-minded personal i service-nätet här, iaf.
Fick snabbt utbyte av "luckan" till Rego800 när den rasade och de hjälpte även till att övertyga ÅF om att installationen var felkatigt utförd.
Skrivet av: utopiazz
« skrivet: 05 januari 2007, 22:17:39 »

Men.....Återförsäljaren vill gärna hänvisa till IVT-centralt...
IVt hänvisar tillbaka. Kul..

Jag tycker du ska ta kontakt med Svep http://www.svepinfo.se/ och din kommuns konsumentvägledare. Framförallt den senare kan hjälpa dig med lämpliga åtgärder.

Sen tycker jag att du dessutom ska skriva ett rekommenderat brev till företaget där du framför dina krav. För även dagbok med datum och tider samt vad dom lovar och säger att dom ska göra.

IVT har dock levererat en pump som enligt mig var undermålig och jag har påvisat det för dem vilken de oxå säkert tagit åt sig av.

Vi är tillbaks till ansvarsfrågan och gentemot dig är det leverantören, inte tillverkaren, som har ansvaret. Det finns vissa fall där ansvaret faller tillbaks på tillverkaren/importören/distributören etc. och det är om säljaren försvinner från marknaden.

Lite om lagarna i korthet men det har du säkert redan läst:
http://www.konsumentverket.se/mallar/sv/artikel.asp?ArticleID=2580
http://www.konsumentverket.se/mallar/sv/artikel.asp?lngArticleID=147&lngCategoryID=892

Och den lite längre versionen:
http://www.notisum.se/rnp/sls/lag/19850716.HTM
http://www.notisum.se/rnp/SLS/LAG/19900932.HTM

Det finns lite tillägg i Notisum om dessa lagar men det är småsaker.

Inte mycket till hjälp kanske men pumpen går bra   Thumbsup

/Joha
Skrivet av: Tråden
« skrivet: 05 januari 2007, 18:59:11 »

Jodå. Ni har helt rätt vad det gäller min installatör. Dessa fel och brister kommer återförsäljaren att få stå för, inte IVT.
Men.....Återförsäljaren vill gärna hänvisa till IVT-centralt...
IVt hänvisar tillbaka. Kul..

IVT har dock levererat en pump som enligt mig var undermålig och jag har påvisat det för dem vilken de oxå säkert tagit åt sig av.

Vill inte gnälla egentligen...mer kolla läget hur andra har det eller haft det.
Pumpen går ju perfekt nu...så det är väl bara att "hålla käften" o le.
Skrivet av: utopiazz
« skrivet: 04 januari 2007, 19:23:25 »

Problemet är att Installatören och IVT hänvisar till varandra i ärendet och inte är villiga till kompensation inom någon gräns i dagsläget.

Att IVT hänvisar till installatören är inte ovanligt och egentligen inte fel. Du har ett avtal med säljaren och/eller installatören. Om sen IVT levererar en trasig produkt till installatören är ett problem som IVT ska lösa med installatören.
Men faktum kvarstår, du har ditt avtal med intallatören enligt både konsumentköplagen och konsumenttjänstlagen. Det gör också att IVT inte är "skyldiga" att prata med dig eller är "skyldiga" att kompensera dig. Det ska installatören göra. Sen får han i sin tur kräva ersättning från IVT för de delar som IVT brustit i.

Får du inte tag på installatören eller dom inte vill göra rätt för sig, eller bara lova och lovar, då kan du vända dig till kommunens konsumtvägledare eller SVEP, möjligen också konsumentverket för att få hjälp.

Sen håller jag med dig att IVT borde ta ett ansvar i frågan. Det kanske dom försöker göra, men möts av samma fagra löften från installatören.

Det är i alla fall tur i allt annat elände att pumpen fungerarsom den ska.

/Johan
Skrivet av: luckyman
« skrivet: 04 januari 2007, 18:09:54 »

Att karmar, klinkergolv, ommålningsbehov, saneringskostnad m.m behövs åtgärdas eller bytas ut är väl knappast IVT´s ansvar däremot om värmepumpen eller vad det du har och någonting saknas eller inte fungerar tycker jag IVT bör stå för och de gör de väl också, sen hur snabbt det åtgärdas är upp till installationsfirman. Verkar som i ditt fall att du haft otur med installatören och deras åtaganden.
Att begära skadestånd från IVT tror jag blir svårt, de har ju bara levererat en värmepump.
Skrivet av: Sture
« skrivet: 04 januari 2007, 17:59:27 »

Hur har ni andra upplevt IVT? Är det inte lätt att gömma sig bakom ett sk återförsäljarnät?
Mina erfarenheter är enbart positiva. Jag har haft problem två gånger. Första gången, det var när vi kom hem från sommarstugan i juli 2005, så hade pumpen stannat och inget fungerade, vi skulle duscha men hade inget varmvatten. Ringde installatören, som kom samma dag och bytte kretskortet.

Samma höst märkte jag en fredagförmiddag att avfrostningen inte fungerade. Ringde min installatör. Jag kommer i kväll, sa han. Han hade ett jobb nere i Falkenberg, som han måste avsluta först. Han dök sedan upp vid åtta-tiden på kvällen (en fredag!) och bytte givare T12. Sedan allt OK, därefter har jag inte haft några problem.

Summa summarun, allt hänger nog på din installatör...

Sture.
Skrivet av: Tråden
« skrivet: 04 januari 2007, 17:16:39 »

Mitt grundproblem är 2 skilda saker.

1. Fel och brister som Installatören är skyldiga till och som de inte är villiga (enligt rimlig nivå) att åtgärda. Förstört klinkergolv, dörrkarm osv.

2. Utemodulen levererades med brister från fabrik vilket medfört orimmlig elförbrukning. Oanvändbar utedel under 1 månad osv.

Problemet är att Installatören och IVT hänvisar till varandra i ärendet och inte är villiga till kompensation inom någon gräns i dagsläget.
Man känner sig som en dvärg mot en Jätte. Stångar mig blodig med mailbombning samt telefonsamtal till diverse personer i företagets ledning men får oftast nonchalanta svar från nån som påstår sig vara "Chef" (vilket verkar oerhört viktigt för en del)
Har oxå påtalat att det är lätt att göra avbön i TV(plus) och be kund om ursäkt där men att det är oerhört svårt att leva upp till att vara ett bra och förstående företag som respekterar ALLA kunder, stora som små.
Någon skrev att man inte ringer fabriken Volvo och påtalar att bilen är trasig. Det kan du ge dig fanken på att jag skulle göra om bilen levererades utan motor och att man dessutom får ett papper på att någon kollat att det satt en motor där i fabriken.

Jag kommer i dagsläget att ta in fullständiga priser/offeter på nytt golv,ommålning, byte av karm, städning osv från firmor som jag har tillgång till via mitt jobb för att se var Min sluträkning hamnar på. Vi får se om IVT tyckte mitt startbud blir så fel till sist.

Hur har ni andra upplevt IVT?
Är det inte lätt att gömma sig bakom ett sk återförsäljarnät?

Nåja...För övrigt så går pumpen och pannan bra. Skönt att grejerna funkar .....*peppar peppar*
Skrivet av: luckyman
« skrivet: 04 januari 2007, 16:59:09 »

Detta är ett problem som IVT har med sitt återförsäljarnät. Som kund om det blir fel på ngt så ska man i 1:a hand prata med sin installatör. Klarar han inte att lösa problemet ska de ta kontakt med IVT´s serviceombud och det är här problemet är. Nämligen i större städer eller i samma kommun kanske det finns fler IVT installatörer och den ena är IVT serviceombud och samtidigt en konkurrent om jobbet så de drar sig för att gå vidare med ärendet för att det kanske blir lite "skitsnack" ute hos kund. Tex har de gjort så här, så ska man inte koppla, det kommer bli problem m.m  m.m
Det går annars bra som slutkund att själv ringa till sitt närmaste seciceombud ni hittar dessa på IVT hemsida, men jag tycker det är upp till installatören att göra slutkunden nöjd.
Nu kommer detta att bli bättre hos IVT när man har "service no 1" killar som är helt lojala och säger inte vilken firma de kommer ifrån eller klankar ner på installationen eller räknar på ngt jobb.
Skrivet av: mikaelanderlund
« skrivet: 04 januari 2007, 16:20:43 »

Hej.

Jag har samma problem. I över en månad har jag väntat på att få åtgärdat min värmepump som inte går att stänga av med den ordinarie on/off knappen på kontrollpanelen (se tidigare inlägg). Intresset från min återförsäljare, som i sin tur lagt ut servicen, är noll. Jag har ringt 6-7 ggr men ingen bryr sig. Vad skall jag göra?

mvh
Mikael



Är det en IVt också???

Japp!
Skrivet av: Gäst 999
« skrivet: 04 januari 2007, 10:00:40 »

Hej.

Jag har samma problem. I över en månad har jag väntat på att få åtgärdat min värmepump som inte går att stänga av med den ordinarie on/off knappen på kontrollpanelen (se tidigare inlägg). Intresset från min återförsäljare, som i sin tur lagt ut servicen, är noll. Jag har ringt 6-7 ggr men ingen bryr sig. Vad skall jag göra?

mvh
Mikael



Är det en IVt också???
Skrivet av: Rickard
« skrivet: 04 januari 2007, 08:54:22 »

Kommunens konsumentrådgivare, kräv att de ringer upp företaget ifråga och ifrågasätter deras hantering av ditt ärende.

Funkar oftast kanon.
Skrivet av: mikaelanderlund
« skrivet: 04 januari 2007, 08:49:26 »

Hej.

Jag har samma problem. I över en månad har jag väntat på att få åtgärdat min värmepump som inte går att stänga av med den ordinarie on/off knappen på kontrollpanelen (se tidigare inlägg). Intresset från min återförsäljare, som i sin tur lagt ut servicen, är noll. Jag har ringt 6-7 ggr men ingen bryr sig. Vad skall jag göra?

mvh
Mikael
Skrivet av: Gäst 999
« skrivet: 04 januari 2007, 07:12:40 »

Det är svårt med reklamationer, det är aldrig nån som ringer till Volvofabriken när man får fel på sin bil, samtidigt om man inte får hjälp av sin återförsäljare vart skall man vända sig?????sen iof I ivt fall så har dom ju sina ivt center ofta, då står det ju Ivt på skylten, lite svårt att skilja på bu eller bä, samma att alla värmepumpsmärken skryter om sina fina garantier....
Skrivet av: Rickard
« skrivet: 03 januari 2007, 23:19:52 »

Jag har precis samma erfarenheter som du när det gäller varor man köpt från återföräljare men vill ha "hjälp" med från tillverkare/leverantör.
Jag tror det bottnar i att de helt enkelt inte har den organisation som krävs för att hantera reklamtioner, de "köper" den tjänsten av sina återföräljare helt enkelt.

Om din återförsäljare inte sköter sina åtaganden brukar det vara väldigt effektivt med kommunens konsumentvägledare, får ÅF veta att de börjat nysta i ärendet brukar det bli annat ljud i skällan även hos motsträviga återförsäljare.

Annars är ju utopiazz förslag med en annan ÅF inte så dåligt.
Skrivet av: utopiazz
« skrivet: 03 januari 2007, 22:35:39 »

:o

Är det fler än jag som är totalt missnöjda med IVT´s reklamationshantering där de gömmer sig bakom sitt "återförsäljarnät"?

Jag har en "lunta" med kommunikation att publicera för Er som är intresserade och där Ni får avgöra själva vem som bär ansvaret i frågan.

Några erfarenheter från Er?

Det troliga är att det det är installatören du har alla avtal med. Det innebär att IVT egentligen inte behöver prata med slutkunden. Du har ju egentligen inte köpt något från IVT utan det har deras ÅF gjort. Trist men oftast sant. Har man dessutom problem med att få deras ÅF att åtgärda fel är det ju ännu mer trist.

Sen kan man ju tycka att dom borde vara mer "serviceminded" och hjälpa dig om du har problem. Eller i vilket fall som helst rekommendera någon annan installatör/åf

/Johan
Skrivet av: Tråden
« skrivet: 03 januari 2007, 21:31:41 »

 :o

Är det fler än jag som är totalt missnöjda med IVT´s reklamationshantering där de gömmer sig bakom sitt "återförsäljarnät"?

Jag har en "lunta" med kommunikation att publicera för Er som är intresserade och där Ni får avgöra själva vem som bär ansvaret i frågan.

Några erfarenheter från Er?
Lär dig allt om värmepumpar!
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser

Online just nu!

  • Dot gäster: 173
  • Dot dolda: 0
  • Dot användare: 0

There aren't any users online.
SimplePortal 2.3.3 © 2008-2010, SimplePortal