Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!

Författare Ämne: CTC 102 R -93 Är det farligt att kompressorstörlampa lyser lite  (läst 1678 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad JohnnyJH

  • Kan värmepumpar
  • ***
  • Stad/land: Saltsjöbaden
  • Antal inlägg: 144
  • Karma +0/-0
  • Kön: Man
Hej,

Jag har en CTC 102R -93 som beter sig lite märkligt.

1) Kompressor störlampan lyser lite svagt inte alls efter att jag har brutit strömmen. Är detta "normalt" eller ett illavarslande tecken? Kan jag checka något. När kompressorn går drar burken ca 700W vilket verkar lite om man ser till typ effekten i manualen.

2)  Tillsatsvärme reglage samt indikering saknas. Efter införskaffande av AH mätare frÃ¥n Clas Ohlson sÃ¥ insÃ¥g jag att fast än det ä mitt i sommaren sÃ¥ gick elpatronen igÃ¥ng före kompressorn vilket jag tolkade som att en termostat var felinställd. PÃ¥ min fron panel finns inget reglage som i manualen men när jag skrivade isär panelen sÃ¥ sett det en termostat bakom metalskivan. Jag borrade hÃ¥l i fronten för att komma Ã¥t potenitometern som stod pÃ¥ max fö. (50C antar jag). Sänkte den och vips sÃ¥ VERKAR den fungera enligt manualen. Varför i hela fridens namn var denna potentiometer igensatt (fabriksössigt)? Är det bara sÃ¥ eller finns det en bra anledning.

3) Tillluft värms inte ordentligt - känns det som. Kan det vara för lite köldmedel i tillluftssystemet? Är det vanligt att man måste fylla på? Påfyllningsbulten satt järnet så jag vågade inte kolla utan att fråga på detta eminenta forum.

Hälsningar,

Johan

PS Ska bli kul när man blir närande och inte bara tärande på denna lista...

 

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser

Online just nu!

Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!