Skrivet av: Gäst1000
« skrivet: 21 augusti 2009, 08:49:29 »I opåverkat läge ligger den mot radiatorkretsen.
det är först när han får styrspänning han lägger sig mig vvb
det är först när han får styrspänning han lägger sig mig vvb
Skrivet av: Gäst1000« skrivet: 21 augusti 2009, 08:49:29 »I opåverkat läge ligger den mot radiatorkretsen.
det är först när han får styrspänning han lägger sig mig vvb Skrivet av: JimGus« skrivet: 20 augusti 2009, 12:27:05 »För att vara säker luckade jag av & kollade. Den stod öppen mot rad.kretsen.
Fyllde som jag tänkt på stigen så det funkade. Nu återstår dock att se om luften trycktes upp till vinden där automatavluftningarna sitter. Jag var vid installation tvungen att dra stammarna (28mm) lite lurigt på ett ställe så i värsta fall kommer jag i efterhand sätta ännu en avluftare. Körde Vb- pump på högsta fart ca 1 mån. Tack Carl N för engagemanget! SP Skrivet av: Carl N« skrivet: 19 augusti 2009, 22:59:50 »Jag är väl nästan 100 på att växelventilen alltid står i läge mot VVB:n vid sommardrift. Den sitter på returen så du måste ställa om VP:n till vår/höst-läge.
Klarar inte cirkpumpen att trycka fram luften på högsta fart? Skrivet av: JimGus« skrivet: 19 augusti 2009, 21:35:02 »Hej !
Någon som på rak arm kan säga åt vilket håll växelventilen står vid opåverkat läge och sommardrift på en 1235:a? Har lite problem med luft som står i stigaren och tanken var att stänga kulventilen på returen och tvinga vattnet genom Vp & upp genom stigaren till avluftningarna på vinden (påfyllning VB krets är monterad på returen). Mvh, SP |
|