Ad
CitCop - Värmepumpar med installation i hela Sverige
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!

Skriv svar

Varning - medan du läste inläggen, hann 2 nya svar postas i ämnet. Du kanske bör se över ditt inlägg.
Varning: Det har inte skrivits nya inlägg i detta ämne på 50 dagar.
Om du inte är säker på att du faktiskt vill svara i det här ämnet, så bör du överväga att istället starta ett nytt ämne.
Namn:
E-post:
Ämne:
Inläggsikon:

Verifiering:
This box must be left blank:

Skriv in bokstäverna som syns på bilden
Lyssna på bokstäverna muntligt / Begär en ny bild

Skriv in bokstäverna som syns på bilden:
Skriv in de tre sista bokstäverna i alfabetet:
Hur många var de älva dragspelarna (siffror):

För att slippa svara på kontrollfrågor, registrera dig här!


Ämnessammanfattning

Skrivet av: Daikin_
« skrivet: 13 oktober 2017, 23:16:08 »

Hej, jag har en Nano 25X som avfrostar väldigt ofta, kan det vara så att den skulle gå bättre med en mjukvaru uppgradering? isf hur går man tillväga för att realisera det?

Hälsningar
Björn
Hej Björn,

Vad menar du med ofta ?
Vid vilka utomhustemperaturer ?
Hur stort är huset ?

Mvh
Daikin
Skrivet av: Björne_j
« skrivet: 13 oktober 2017, 16:19:22 »

Hej, jag har en Nano 25X som avfrostar väldigt ofta, kan det vara så att den skulle gå bättre med en mjukvaru uppgradering? isf hur går man tillväga för att realisera det?

Hälsningar
Björn
Skrivet av: crillelampa
« skrivet: 22 september 2016, 09:18:31 »

You got mail!
Skrivet av: Daikin_
« skrivet: 19 september 2016, 12:27:15 »

Monterar Manpower Daikin pumpar  ???
Nix,
de har fått I uppdrag att uppdatera mjukvaran på vissa maskiner.
Anledningen är att inte alla ÅF har tid att göra det själva.

/D
Skrivet av: ORAKLET
« skrivet: 19 september 2016, 11:21:58 »

Monterar Manpower Daikin pumpar  ???
Skrivet av: Daikin_
« skrivet: 19 september 2016, 10:21:56 »

De ringde mig också. Men satan vad dåligt skött det varit och i ärlighetens namn vet jag inte om den ens är uppdaterad.

1. Ringer en person innan sommaren som vill kolla adressen för att de senare ska kunna boka in tid för installation. Jag bor i Uppsala men pumpen sitter i huset i Hälsingland så bra tänkt.

2. 4-6 veckor senare ringer en Anna från Gävle som ska komma veckan efter. Hon bekräftar adress och säger att hon ska skicka sms efter slutförd installation.

3. Ingen kommer på 4 veckor

4. En person ringer och frågar om de kan komma hem till mig i Uppsala och uppdatera. Jag påtalar då historien (och att pumpen inte är i Uppsala) och de ska återkomma.

5. Anna ringer upp och säger att hon aldrig lovat komma och att jag har missförstått saker men att hon ska uppdatera min värmepump i slutet av augusti och tar min adress ännu en gång. Vid slutförd uppdatering ska jag få ett sms.

Fortfarande inget sms, fortfarande ingen aning om nåt är uppdaterat. Så dåligt skött av Manpower. Alla kan göra fel, men att ringa upp och berätta att jag missuppfattat saker och har fel känns sådär.

Trist helt enkelt.

Hej Crillelampa.

Tråkig läsning detta men slutet är vad som räknas.
Alla kan kommunicera fel och det kan bli ett missförstånd åt något hall.
Kan du maila mig dina uppgifter så får jag titta in I detta ärende så skall vi se till att du får ett besked om huruvida din maskin är uppdaterad.

Mvh
Daikin
Skrivet av: Crillelampa
« skrivet: 17 september 2016, 19:15:42 »

De ringde mig också. Men satan vad dåligt skött det varit och i ärlighetens namn vet jag inte om den ens är uppdaterad.

1. Ringer en person innan sommaren som vill kolla adressen för att de senare ska kunna boka in tid för installation. Jag bor i Uppsala men pumpen sitter i huset i Hälsingland så bra tänkt.

2. 4-6 veckor senare ringer en Anna från Gävle som ska komma veckan efter. Hon bekräftar adress och säger att hon ska skicka sms efter slutförd installation.

3. Ingen kommer på 4 veckor

4. En person ringer och frågar om de kan komma hem till mig i Uppsala och uppdatera. Jag påtalar då historien (och att pumpen inte är i Uppsala) och de ska återkomma.

5. Anna ringer upp och säger att hon aldrig lovat komma och att jag har missförstått saker men att hon ska uppdatera min värmepump i slutet av augusti och tar min adress ännu en gång. Vid slutförd uppdatering ska jag få ett sms.

Fortfarande inget sms, fortfarande ingen aning om nåt är uppdaterat. Så dåligt skött av Manpower. Alla kan göra fel, men att ringa upp och berätta att jag missuppfattat saker och har fel känns sådär.

Trist helt enkelt.

Skrivet av: fullkoll
« skrivet: 28 juli 2016, 14:34:29 »

Jag kan bekräfta att Daikin verkligen kommit på plats till min enkla boning för att gör den uppgradering som Mr Daikin beskriver ovan - lät först för bra för att vara sant, men så är det!

Återstår nu att kommande vinter se om avfrostningsfrekvensen avtar - inte för att jag tyckt att avfrostningarna skedde störande ofta förra vintern........

Wi-Fi-styrningen fungerar fortfarande mycket bra och problemfritt. Verkar som om man nu inte längre skiljer på om man sköter pumpen "in-home" eller "out-of-home" - båda ser ut att gå via Internet och inte som förr där "in-home" verkade hoppa in på det lokala nätet.  Rätta mig om jag har fel, Mr Daikin!

/Kjell
Skrivet av: fullkoll
« skrivet: 30 maj 2016, 23:19:32 »

"Daikins målsättning är att vara ledande inte bara på att leverera bra produkter utan även att ta hand om våra kunder "

Uppskattas verkligen!

/Kjell
Skrivet av: Daikin_
« skrivet: 30 maj 2016, 21:12:57 »

Absolut,

floskel floskel....
:o)
Vi har nu med 18 månaders drift av maskinerna i fält kunnat konstatera med hjälp av fältmätningar på olika orter att vi kan låta maskinen gå ännu bättre än vad de gjorde när de släpptes ut ur fabrik.
Det vi har gjort är att tighta upp avfrostningen på maskinen vid kall och torr luft (antagande från oss i projektstadiet var fuktigare klimat) då det visar sig att vi kan på så sätt optimera maskinens drift och inte gå in med onödig avfrostning om behov ej föreligger. Slutresultatet blir en maskin med ännu bättre prestanda. Daikins målsättning är att vara ledande inte bara på att leverera bra produkter utan även att ta hand om våra kunder.

Mvh
Daikin
Skrivet av: fullkoll
« skrivet: 26 maj 2016, 09:18:36 »

Jag har tidigare på detta forum gjort inlägg om mina inledande Wi-Fi-problem med min Daikinpump RXLS25M2V1B - problem som löstes till belåtenhet  med en uppdatering av WiFi-enheten via iPhoneappen och sedan dess har allt fungerat mycket bra och jag är verkligen nöjd med mitt köp av Daikin.

Nu ser det ut som denna belåtenhet kan få ytterligare ett plus i kanten.
Jag blev i går uppringd av en dam från Daikin som meddelade att jag skulle få min pump uppgraderad - med PERSONLIGT BESÖK PÅ PLATS av tekniker - även i min inte speciellt centralt belägna boning!

Den vänliga tösen hade inte svar på mina frågor om vad uppgraderingen består av annat, än det hon läste innantill:  "höjning av kundbelåtenhet mm mm av reklamavdelningen stillsnickrade floskelformuleringar ;-)

Att en fabrikant vidtar ett sådant steg gentemot kund, måste betraktas som unikt och kan i mina ögon bara betyda:
1. man har upptäckt svåra hårdvarufel, som bara kan lösas på plats och inte via firmwareuppdateringar
2. man har en ovanligt positiv syn på kundsupport och låter alla tidigare kunder ta del av nya lösningar

Kanske Mr Daikin kan klargöra vad denna uppdatering egentligen gör?


Hälsningar
Kjell

Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser

Online just nu!

Ad
CitCop - Värmepumpar med installation i hela Sverige
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!