Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!

Författare Ämne: Ett brev betyder sÃ¥ mycket  (läst 1126 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Norrlänningen 2.0

  • Expert pÃ¥ värmepump
  • ****
  • Antal inlägg: 532
  • Karma +0/-0
  • Kön: Man
  • Allt gÃ¥r, det är bara olika svÃ¥rt
Ett brev betyder så mycket
« skrivet: 01 juli 2005, 22:06:28 »
Hej på er...detta är inget tekniskt revolutionerande inlägg, men jag måste bara skriva å berätta...

Innan en del av mina inlägg försvann härifrån så hade jag ett skämtsamt inlägg där mässan Stora Nolia klantat sig å skrivit ordentligt fel kring Thermias verksamhet. Jag tipsade Thermia, och idag så fick jag ett litet paket på posten, med en vattenflaska från Thermia och en liten gul postit-lapp där det stog nått i stil med "tack för hjälpen Mvh Marknadsavdelningen Thermia"

det lustiga är att trots att den där flaskan säkert inte kostar mÃ¥nga kronor etc sÃ¥ blev jag nästan löjligt glad, det gjorde hela dagen för mig,  bara att de orkade bry sig sÃ¥ pass, BRA THERMIA!

..sÃ¥ nu ni...nu fÃ¥r ni passa er för nu är jag KÖPT av Thermia  ;) ;) ;)
Nu: Direktel (0 radiatorer på) Sanyo 123 och pelletskamin med kreativ skorstenslösning. Souterränghus, västerbotten

Tidigare:Thermia Villa 5.5, borra ~130 aktivt djup. FLM30 & Thermia SVR 110.  Enplansvilla i västerbotten, 175 kvm.

Utloggad Janne El-Energi

  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Stad/land: SkÃ¥ne
  • Antal inlägg: 2173
  • Karma +0/-0
  • Kön: Man
  • sxa
SV: Ett brev betyder så mycket
« Svar #1 skrivet: 01 juli 2005, 22:18:04 »
kul för dig.  jag vill säga att det var en kul ploj men även utan detta är Thermia lika bra som alla de andra stora i marknaden i sverige som IVT;NIBE;CTC;




Det är alltid kul med upp muntran det finns för lite av den varan i vårt samhälle.

Mina ordspråk är:

Glädjer man andra fÃ¥r man glädje tillbaka  och den som hjälpsam fÃ¥r ofta tillbaka hjälp dubbel upp.

Men den som gräven en grop för någon kan också ramla ner i den samma.

Det är oftast lättare att klaga och kritisera än att ge beröm för en bra sak.
Jag lovordar den som kan ge ros i stället för ris.
« Senast ändrad: 01 juli 2005, 22:24:24 av Janne El-Energi »
Luft-Vatten VP  i SkÃ¥ne NIBE 2010-6 med SMO10 VXV och Ack  tank för VV förvärmning BORÖ TI500L/B15L/BF15L/K12x28 och sep 100l El-ber.
Bostad 1,5 plan 175 m2 boyta . Vattenburen värme ---(konverterad frÃ¥n dirktv. EL)fläktkonvektor+ radiator system+Golvvärme --(VinterträdgÃ¥rd  med  pool ).

"Behovs anpassad körning".  Ej Standard lösning enl NIBE.  VP i sep byggnad med kulvert till bostaden.

El -förbr  tidigare 39000. Förbr 2005 28000 kwh "  ca 11000 kWh besparing" HH el ca 12000kWh. 2006 förbr sjönk till 24500kWh. Sparade dÃ¥ 15000kWh Nu konv. värmesystemet. Nya mÃ¥l förbr skall sjunka ytterligare till 20000kWh. VA minskade frÃ¥n 380-200m3    4 Ã…RS drift den 13/10-07 GÃ¥ngtid 3700/13900h med start 3500/9700 ggr steg A/B

Utloggad AlfM

  • Expert pÃ¥ värmepump
  • ****
  • Antal inlägg: 584
  • Karma +0/-0
SV: Ett brev betyder så mycket
« Svar #2 skrivet: 02 juli 2005, 00:37:47 »
Norrlänningen 2.0:
Efter att ha sett hur du har blivit censurerad på detta forum ;D,
kan jag bara uppmuntra till ditt fortsatta arbete ;D.
Förresten, din logotyp, är det vattenflaskan från Thermia. ;D ;D
« Senast ändrad: 02 juli 2005, 10:18:52 av AlfM »
1-planshus från 1958. Takresning 1987 till 160 m2.
NÃ¥gra mil norr om Helsingborg.
2025-6 dockad till olje/el panna. El VVB 35 liter i serie.
Flytande kond på vinter och fast kond på sommar.
2-rörssystem. FTX från 1987.

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser

Online just nu!

Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!