0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
jag för min del tycker att det låter otroligt hur man kan få 42° i tanken om VPut är 41°..i min pump så ligger jag ca 2-3° lägre i tanken än VPut. kör jag VPut 55° så blir tanken 52° och panndelen aldrig varmare än 49°. då är tankbotten och VPin ganska prisis 48°.
Erp, har du lägsta hastighet på både laddpump och radiatorpump i detta fallet?
Hej,Det verkar som att i min ecoel så sjunker tempen ganska fort alltid några grader efter att pumpen blivit klar med en körning. Den körde just en körning med nedrepannan från 35->42 grader och övrepannan låg hela tiden med värdet 45 grader. När körningen var klar låg vp in/ut på 37/41 och den stannade på grund av att nedrepannan nådde sitt börvärde på 42 grader.Efter detta tog det endast ett par minuter för nedrepannan att sjunka från 42->38. Framledningen låg på 24 grader under tidsperioden och inga större mängder varmvatten tappades under tiden. Övrepannan låg fortfarande på 45 grader. Utetemp var +3 grader och laddpumpen gick inte efter körningen endast radiatorpumpen. Vad kan detta bero på är det någon givare som är satt fel eller för hög circulation på laddpumpen?Kan man anse att detta är normal beteende eller? Samma sak händer även på en 55 graders körning då sjunker nedrepanna snabbt från 55 till 51 och därefter sjunker den inte lika kraftigt.