Ad
CitCop - Värmepumpar med installation i hela Sverige
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!

Författare Ämne: Argo AW28AL L/L VP till garage som funkar dÃ¥ligt!  (läst 5291 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad snowrider

  • Nybörjare
  • *
  • Antal inlägg: 2
  • Karma +0/-0
  • Jag älskar värmepumpar!
Argo AW28AL L/L VP till garage som funkar dåligt!
« skrivet: 12 november 2005, 21:50:55 »
Hej!

Jag moterade en Argo AW28AL innedel samt en AE28AH utedel för någon månad sedan och får detta inte att funka bra.
Nu är det ca7´C ute och 14´C inne, när jag ställt VP via fjärr på t.ex. 17´C och sedan tryckt start så startar allt men så stannar komressorn ute efter några sekunder.
Om jag stänger systemet på fjärren och startar igen så funkar det, då går kompressorn och värme kommer efter ett tag. Det går då till innetempen är nådd.
Men efter någon dag så står allt och jag vet inte varför???

Har även märkt att när det är kallt så isar utedelen igen helt och verkar inte veta av vad avfrostning betyder.......(har monterat trågvärmare)

Jag monterade allt själv och det kom en kille från ett kylföretag och vakumsög systemet för att sedan släppa på det förfyllda mediat, han gjorde ingen läckage kontroll. Kan detta vara orsaken att komressorn stannar? lågt tryck?
Kan jag mäta detta på något sätt?
Har dessa system tryckgivare? och nivågivare?

Kan ett sånthär system tala om att det är lite media i systemet?

Innesystemet varnar inte för något utan står bara där och funderar på varför det inte kommer någon värme!

Tacksam för ideér!

Mvh
Carsten

Utloggad Bosse-värmepumpsdo

  • Moderator
  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Antal inlägg: 1378
  • Karma +12/-4
  • Jag älskar med värmepumpar!
Det kan vara köldmediebrist! då orkar maskinen inte med avfrostningen inom den tid denna skall slutföras. värmen blir dålig och kompressorn kan stoppa på lindningsvakten (den får ej tillräcklig kylning) återställs genom att göra kompressorn strömlös!
Det är bara att åtgärda och återgå till budget!

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Mer än 20 års erfarenhet av värmepumpar
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser

Online just nu!

Ad
CitCop - Värmepumpar med installation i hela Sverige
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!