Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!

Författare Ämne: Vilken fläktkonvektor??  (läst 1192 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad andre78

  • Lär mig om värmepumpar
  • **
  • Antal inlägg: 45
  • Karma +0/-0
Vilken fläktkonvektor??
« skrivet: 26 juni 2010, 18:49:03 »
Funderar vilken fläktkonvektor jag ska välja till min frikyla/värme?ska köra med vvx. Har kollat på aircoil omnia hl 36-c,tycker den ser trevlig ut,men jag undrar om man behöver elektronisk temp reglering?? Samt skulle behöva lite tips på hur jag ska koppla för att starta c-pumparna enklast.. :)

Utloggad Carl N

  • Manual-nörd
  • Guldmedlem
  • Dignitär inom värmepump
  • ******
  • Antal inlägg: 29385
  • Karma +18/-8
  • Kön: Man
  • Alien snowman.
SV: Vilken fläktkonvektor??
« Svar #1 skrivet: 26 juni 2010, 21:22:09 »
Jag skippar tempregleringen på min. Vid värmning så styr VP:n framledningen och vid kyla så reglerar jag manuellt, anledningen är att annars går fläkten hela tiden vilket jag upplever som lite onödigt då det inte finns kylbehov. CP för frikylan startar samtidigt som ventilen för kyla öppnar via ett relä.
Huset: NIBE 1215-5, 120 m aktivt borrdjup, 127 m2 boyta 53 m2 biyta, suterräng byggt 1970. Tidigare 2,5 kbm olja/år, huset tilläggsisolerat i samband med VP-installationen. FST34+1 som frikyla.
Ca 5500 kWh i drivenergi för VP-drift, ca 5500 kWh HH-el + komfortgolvvärme i snitt/år.
---------------------------------------------------------------------------------------------------
Fritidshuset, NIBE 1245-8, 160 m aktivt borrdjup, ca 150 m2 boarea + en liten källare från 1912.

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser

Online just nu!

Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!