0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Hej igen! Nu undrar jag om det inte är dags att kontakta Sverker i "Plus". Han gillar ju att raljera med olika företag med mera. Det är kanske fler än jag som har problem med VKG Energispar eller andra som inte är kundvänliga.
Nu e de kört!I går kväll kom reparatören och bytte kortet i utedelen.Allt var frid och fröjd tills vi skulle provköra.Pumpen startade som den skulle men efter en stund stannade den och timerlampan blinkade.Reparatören kollade då vilken felkod det nu var .F99Han skruvade åter isär utedelen och började mäta. Kortsluten kompressor.Nu började han prata om hemförsäkring mm för detta fel vill inte LMG ta på sej.Kompressorgarantin ger mej tydligen bara en ny kompressor , inte montering och den är dyr.Dessutom har troligen det nya kortet också bränt..........Att de ska behöva ta 8 månader att få reda på vilket fel pumphe....et har.På 3 år nu : en H16 en H11 och en F99 på samma pump.Ska kontakta If idag , någon mer Panasonic blir det inte.
Kan ta ett tag, det är ju "Högtyck" för reparatörer nu.
Hej Flateby! Jaha, du lämnar Panasonic. Hur är det: gick det att komma överens med villaförsäkringen om lämplig ersättning för icke fungerande pump? En sak till: Thomas från Vpgr, som håller på med min pump, sa att Fujitsu och någon modell är den effektivaste och bästa för närvarande. Han har högtryck med att installera så'na nu, så jag får vänta lite med kortbytet i utedelen. Sedan kan man ju tycka att Panasonic, ett världsledande företag, gömmer sig i den här frågan. Jag tror inte att du och jag är de enda som har problem med deras värmepumpar. Eller också är det på det viset att bland de tusentals pumpar som har installerats är det bara två som har problem.
Finns inte DN nära dig?
Utedelens kretskort är dyrare än så om man ska köpa dom som reservdel !!!!
Det är väl inte alltför svårt att gissa dels vem jag kommer att anlita i framtiden och dels vilket företag jag kommer att rekommendera!