Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!

Författare Ämne: Extra elberedare  (läst 2608 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Arne

  • Lär mig om värmepumpar
  • **
  • Antal inlägg: 15
  • Karma +0/-0
Extra elberedare
« skrivet: 19 februari 2004, 09:25:10 »
Hej Hopp,
Jag har en genomströmningsvarmvattenberedare på 300 liter. Hur långt kamflänsröret (eller vad det heter) är vet jag inte. Hur som helst så har jag en start och stopp temperatur på 48 resp 52 grader. Nu till problemet: Varmvattnet räcker inte till ett bad i ett
standardbadkar, precis när det är uppfyllt och jag vill
ha den där sista lilla extra varma skvätten så kommer det bara fesljummet vatten ur kranen. Funderar på att komplettera med en förrådselberedare i serie. Tror ni det räcker med 30 liter ? Är det överhuvudtaget en bra ide?

Utloggad Tone

  • Kan värmepumpar
  • ***
  • Antal inlägg: 73
  • Karma +0/-0
  • Kön: Man
Re:Extra elberedare
« Svar #1 skrivet: 19 februari 2004, 10:13:48 »
Har själv en berdeare på 160 liter med ca 45 grader
toppar det med el beredare på 30 liter med 75 grader (blandar ner till 55 grader) . Använder ej badkar men det förekommer lååånga duschar :o utan större problem. DEt är klart att det till slut sjunker vatten tempen men då den lilla beredaren är på 3,6 kW finns det hett vatt ganska snabbt. ;D
NIBE 1115-4 96 meter aktivt borrhål Gamla Elpannan som varmvattenberedare +30liters elberdare. Rumsgivare separat elmätare på VP samt Rickards logger, 14 st radiatorer (en-rörssystem med 4 slingor )+ ett badrum samt hall med golvvärme. 200 m² souterräng INSJÖHUS från 1979 i sundsvallstrakten

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser

Online just nu!

Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!