Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!

Författare Ämne: Bortrest-Pumpen stannar  (läst 9143 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad StefanP

  • Kan värmepumpar
  • ***
  • Stad/land: stockholm
  • Antal inlägg: 151
  • Karma +0/-0
  • Kön: Man
SV: Bortrest-Pumpen stannar
« Svar #15 skrivet: 07 september 2010, 00:16:20 »
Byte till denna rekommenderas. Det finns några trådar om denna som monteras i IVT VP sen 2009.

http://www.lkarmatur.se/Documents/LK%20Armatur/Produktkatalog/Komponenter%20f%C3%B6r%20v%C3%A4rmesystem/V%C3%A4xelventilere/V%C3%A4xelventil%20525%20sv.pdf

Tjabba

efter jag gick bet pÃ¥ bÃ¥de dahl och ahlsell eftersom dom inte hade nÃ¥got sÃ¥dant pÃ¥ hyllan sÃ¥ Ã¥kte jag till "IVT Center" i Eskilstuna och där plocka de fram en just sÃ¥dan du länkade till pÃ¥ ungefär sju sekunder. Fick betala 1600 för den och byte ut den själv och det var ju inte svÃ¥rt för fem öre. Dock sÃ¥ tyckte jag att jag var skitsmart att jag kollade pÃ¥ A och B markeringen och att det skulle bli densamma pÃ¥ denna... vilket innebar att den hamnade uppochner. Var förvisso lite skeptiskt och försökte tyda kopplingsschemat pÃ¥ den italienska modellen men tyckte de var lite luddigt.  Men det blev ju fel sÃ¥ jag fick skruva bort den och vända pÃ¥ den och dÃ¥ blev ju A och B omkastad men sÃ¥ skulle det va tydligen.

Nu fungerar det som det skall igen. Nu undrar jag om kompressorn går nästa gång :)

Mvh
flyttade till lägenhet i stan men utövar ödmjukt värmepumpsfunderingar på landet.

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser

Online just nu!

Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!