Skrivet av: tipo874
« skrivet: 13 november 2012, 13:45:43 »Har problemet ordnat sig?
Skrivet av: tipo874« skrivet: 13 november 2012, 13:45:43 »Har problemet ordnat sig?
Skrivet av: tipo874« skrivet: 11 november 2012, 21:43:46 »Testa ett annat USB-minne.
När jag uppdaterade min 1245 i helgen hade jag laddat ner båda filerna på ett SanDisk 8G minne, och den första filen (UPGRADE_v3000.nibe) gick bra, sedan sa den att det var nåt fel på den andra filen, trots att md5-checksumman stämde när jag kollade på datorn. Jag la då den andra filen på ett av mina små LaCie minnen, och då gick det bra. Den hade även svårt att hitta filerna om jag hade flera gamla programvarufiler på minnet. Den visade dessa, men inte de nya. Jag fick lov att plocka bort de gamla filerna. Prova att bara lägga den andra filen på ett minne, prova några olika om du får problem. Skrivet av: wojpa« skrivet: 11 november 2012, 08:01:34 »Om jag förstått det rätt så bootar den föregående programvara, och i mitt fall är det V 3000 eftersom jag lade in två uppdateringar på rad.
Men finns det något sätt att bota originalprogramvaran så är jag mer än nöjd. Som sagt när jag höll inne OK i tio sekunder vid uppstart så kom det upp ett meddelande med (inte ordagrant men) "please insert usb with software) . Skrivet av: purjo__« skrivet: 11 november 2012, 01:34:00 »Visst kan man väl boota föregående programvara genom att hålla in nån knapp när man startar VP'n?
Skrivet av: wojpa« skrivet: 10 november 2012, 17:51:05 »Tror inte man ska pröva med 1245ans filer...
Har kollat MD5 summorna, och dessa stämmer överens med vad Nibe uppger på sin sida. Hur fungerar det nu när den går på reservläget? Ger tillsatsen full kräm hela tiden, eller vad har den för begränsning? Annars sitter man väl snart med 30 grader här inne :-) Skrivet av: ltfrebac« skrivet: 10 november 2012, 15:58:07 »Kolla checksumman på dina nedladdade filer att dom stämmer med det som står på nibe-uplink.
För 1245:an min exvis: F1245-10 CU Ladda ned: UPGRADE_v3000.nibe (1,3 MB, MD5: 60c53eb7cda6ef39b66266b113844d37) Ladda ned: 66528411221003_v3105R4.nibe (1,4 MB, MD5: fab3c2bc26660774e4fea655540ea660) md5sum *.nibe fab3c2bc26660774e4fea655540ea660 66528411221003_v3105.nibe 60c53eb7cda6ef39b66266b113844d37 UPGRADE_v3000.nibe md5sums finns att ladda ned till Windows här http://www.pc-tools.net/win32/md5sums/ Skrivet av: Smurfen.« skrivet: 10 november 2012, 15:38:11 »Är det samma som till 1245 har jag en del gamla filer som jag kan skicka via mejl.
Skrivet av: wojpa« skrivet: 10 november 2012, 15:09:32 »kan tillägga att jag installerade filerna i ordningen Nibes support rekommenderade: först upgrade v3000 och sedan 3105R4.
Skrivet av: wojpa« skrivet: 10 november 2012, 14:55:07 »Hej
Kom på den briljanta idén att uppdatera mjukvaran i min värmepump för en stund sen. Surfade in på Nibes sida där de hade en helschysst guide där man kunde ladda ner senaste programvaran. Knappade in min värmepumps serienummer och visst fanns uppdateringar att tillgå. Det stod klart och tydligt att de skulle fungera på min 1226, så jag lade över filerna på ett usb-minne. Filerna laddades in utan problem, men efter uppstart får jag larm 57 - nedladdad programvara matchar inte apparatens serienummer. Det går att bocka i hjälpdrift, men läser man info om larmet så står det att både kompressor och tillsats är blockerade tills problemet är löst. Jag har således ingen värmepump för tillfället, och givetvis är det helg, så Nibes support sitter och dricker öl just nu. Har prövat att gå tillbaks till tidigare installerad programvara, men då vill den bara ha usbminnet igen. Hur gör djur? Är det bara att vänta tills måndag, eller finns gamla programvaruversioner att tillgå? |
|