Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!

Författare Ämne: Monstret......  (läst 16262 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Cud

  • Lär mig om värmepumpar
  • **
  • Antal inlägg: 48
  • Karma +0/-0
SV: Monstret......
« Svar #30 skrivet: 11 oktober 2006, 07:16:21 »
När jag köpte 2 så fick jag servicen på köpet så det borde inte vara nåt problem. :)

Utloggad Northkingen

  • Power By Fujitsu
  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Stad/land: Norsjövallen/Sverige
  • Antal inlägg: 2352
  • Karma +6/-6
  • Kön: Man
  • Carpe Diem
SV: Monstret......
« Svar #31 skrivet: 11 oktober 2006, 10:26:37 »
ok det lät ju mkt bra dÃ¥ kan du tryggt luta dig tillbaka i soffan och bara njuta i minst 5Ã¥r av dina pumpar utan att behöva oroa dig för ev fel pÃ¥ pumparna  :)    MvH Krister    *vinkar*
1st Fujitsu AWYZ 18 LB Nocria och 1st Panasonic HE-12 DKE. Bättre med för stora än för smÃ¥ hihi. Vedkamin Handöl 34T 7kw.  1 1/2-plans Platzerhus byggt 1978 pÃ¥ 230kvm i Norsjö kommun (Norsjövallen) Norrlands inland mellan SkellefteÃ¥ och Lycksele.

Utloggad Cathy

  • Lär mig om värmepumpar
  • **
  • Stad/land: Karlstad
  • Antal inlägg: 17
  • Karma +0/-0
  • Kön: Kvinna
  • Cowgirl!
    • Cathywesternridning
SV: Monstret......
« Svar #32 skrivet: 15 oktober 2006, 16:37:12 »
Den här servicen , vad kostar den, någon som vet ungefär?

Är själv i valet och kvalet vilken lvp man ska ha, väljer fn mellan Sanyo SAP 124, Fujitsu 14 el 18 Nocria, samt Toshiba RAS 13 el högre.....
Hade inte observerat just med servicen efter 2 år på Fujitsun att det förlänger garantin 3 år till.... intressant!
1 1/2 plan villa (99+70m2) samt källare 99 m2 öppen planlösning från entrén mot vardagsrum, samt trappor upp och ner ovan varandra.
Tegelvilla byggd 74/75, med självdrag.
Direktverkande el, vill ha L/L värmepump, vilken??
nuvarande förbrukning ca 27000kWh
2 vuxna , 1 barn (4 år)

Utloggad Mavu

  • Fujitsu Nocria 14 LBC
  • Kan värmepumpar
  • ***
  • Stad/land: LuleÃ¥
  • Antal inlägg: 77
  • Karma +0/-0
  • Kön: Man
    • Björnhundsklubben
SV: Monstret......
« Svar #33 skrivet: 15 oktober 2006, 17:52:39 »
Servicen går på 800-1000 kr.
« Senast ändrad: 15 oktober 2006, 17:54:10 av Mavu »

Utloggad Northkingen

  • Power By Fujitsu
  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Stad/land: Norsjövallen/Sverige
  • Antal inlägg: 2352
  • Karma +6/-6
  • Kön: Man
  • Carpe Diem
SV: Monstret......
« Svar #34 skrivet: 15 oktober 2006, 19:01:52 »
japp 800kr-1000kr är helt rätt men då ingår ju även resan hem till dig i det priset. Så det är ju mkt bra pris för en service och 3 år extra garanti. MvH Krister
1st Fujitsu AWYZ 18 LB Nocria och 1st Panasonic HE-12 DKE. Bättre med för stora än för smÃ¥ hihi. Vedkamin Handöl 34T 7kw.  1 1/2-plans Platzerhus byggt 1978 pÃ¥ 230kvm i Norsjö kommun (Norsjövallen) Norrlands inland mellan SkellefteÃ¥ och Lycksele.

Utloggad Cathy

  • Lär mig om värmepumpar
  • **
  • Stad/land: Karlstad
  • Antal inlägg: 17
  • Karma +0/-0
  • Kön: Kvinna
  • Cowgirl!
    • Cathywesternridning
SV: Monstret......
« Svar #35 skrivet: 16 oktober 2006, 00:50:48 »
Ja det var ju inga orimliga summor precis!

Är också inne på att ev köpa 2 pumpar pga vår storlek på huset, det kan ju kanske vara nåt att pruta med då detta med servicen om jag bestämmer mig för Fujitsu...
1 1/2 plan villa (99+70m2) samt källare 99 m2 öppen planlösning från entrén mot vardagsrum, samt trappor upp och ner ovan varandra.
Tegelvilla byggd 74/75, med självdrag.
Direktverkande el, vill ha L/L värmepump, vilken??
nuvarande förbrukning ca 27000kWh
2 vuxna , 1 barn (4 år)

Utloggad Northkingen

  • Power By Fujitsu
  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Stad/land: Norsjövallen/Sverige
  • Antal inlägg: 2352
  • Karma +6/-6
  • Kön: Man
  • Carpe Diem
SV: Monstret......
« Svar #36 skrivet: 16 oktober 2006, 15:08:55 »
absolut du kanske kan deela in servicen i priset pÃ¥ pumparna...... MvH Krister   *vinkar*
1st Fujitsu AWYZ 18 LB Nocria och 1st Panasonic HE-12 DKE. Bättre med för stora än för smÃ¥ hihi. Vedkamin Handöl 34T 7kw.  1 1/2-plans Platzerhus byggt 1978 pÃ¥ 230kvm i Norsjö kommun (Norsjövallen) Norrlands inland mellan SkellefteÃ¥ och Lycksele.

Utloggad Nickname

  • Nybörjare
  • *
  • Antal inlägg: 2
  • Karma +0/-0
  • Kön: Man
SV: Monstret......
« Svar #37 skrivet: 19 oktober 2006, 19:10:10 »
Har tänkt om angående VP sen jag hittade detta forum...
Hade en säljare hemma från Panasonic och då var ju allt klappat och klart. Sen började jag leta lite på nätet och då verkar ju Fujitsu AWYZ 14 LB betydligt hetare än en HE9. Speciellt som Panasonic slutat tillverka HE9 (stämmer det?).
Har ett treplans radhus med ganska öppen planlösning på ca 60 m2 per plan. Har tänkt att värma de två övre planen genom att placera VP ovanför ytterdörren och låta den blåsa in mot mitten av huset och trappan. Har även tänkt försöka med en värmeförflyttare från mittenplanet ner till gillestugan i källaren men det är mer en bonus om det funkar.

De priser jag sett på Fujitsun är 23.400. Hur (var) får man tag i den för 20?
Tacksam för tips om återförsäljare. Jag bor i Stockholmsområdet.

Utloggad Northkingen

  • Power By Fujitsu
  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Stad/land: Norsjövallen/Sverige
  • Antal inlägg: 2352
  • Karma +6/-6
  • Kön: Man
  • Carpe Diem
SV: Monstret......
« Svar #38 skrivet: 19 oktober 2006, 20:33:31 »
BÃ¥de panasonic och fujitsu är mkt fina och bra pumpar men personligen sÃ¥ kan jag tycka att man fÃ¥r lite mera för pengarna om man väljer fujitsun.....men det är ju en smaksak.....bifogar en länk som du kan kolla där finns alla Ã¥terförsäljare pÃ¥ fujistu det är bara till att ringa och kolla av med dem vem som har det bästa priset i ditt omrÃ¥de.  http://www.fgnordic.se/dealers.php?lang=se#11
//Krister   *vinkar*
1st Fujitsu AWYZ 18 LB Nocria och 1st Panasonic HE-12 DKE. Bättre med för stora än för smÃ¥ hihi. Vedkamin Handöl 34T 7kw.  1 1/2-plans Platzerhus byggt 1978 pÃ¥ 230kvm i Norsjö kommun (Norsjövallen) Norrlands inland mellan SkellefteÃ¥ och Lycksele.

Utloggad Nickname

  • Nybörjare
  • *
  • Antal inlägg: 2
  • Karma +0/-0
  • Kön: Man
SV: Monstret......
« Svar #39 skrivet: 19 oktober 2006, 21:02:57 »
Stort tack för hjälpen!
Det blir några telefonsamtal imorgon...

Utloggad Northkingen

  • Power By Fujitsu
  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Stad/land: Norsjövallen/Sverige
  • Antal inlägg: 2352
  • Karma +6/-6
  • Kön: Man
  • Carpe Diem
SV: Monstret......
« Svar #40 skrivet: 19 oktober 2006, 21:14:09 »
ok om du nu köper en fujitsu sÃ¥ kan du fÃ¥ köpa en 18 för samma pris som 14 pga att fg nordic har problem att fÃ¥ fram 14.  Försök att deela in servicen i priset.....som kostar ca 1000kr  om du gör den servicen efter 2Ã¥r sÃ¥ förlänger du garantin med 3Ã¥r dÃ¥ blir alltsÃ¥ den totala garantitiden 5Ã¥r.
//Krister   *vinkar*
1st Fujitsu AWYZ 18 LB Nocria och 1st Panasonic HE-12 DKE. Bättre med för stora än för smÃ¥ hihi. Vedkamin Handöl 34T 7kw.  1 1/2-plans Platzerhus byggt 1978 pÃ¥ 230kvm i Norsjö kommun (Norsjövallen) Norrlands inland mellan SkellefteÃ¥ och Lycksele.

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser
Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!