Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!

Skriv svar

Varning: Det har inte skrivits nya inlägg i detta ämne på 50 dagar.
Om du inte är säker på att du faktiskt vill svara i det här ämnet, så bör du överväga att istället starta ett nytt ämne.
Namn:
E-post:
Ämne:
Inläggsikon:

Verifiering:
This box must be left blank:

Skriv in bokstäverna som syns på bilden
Lyssna på bokstäverna muntligt / Begär en ny bild

Skriv in bokstäverna som syns på bilden:
Skriv in de tre sista bokstäverna i alfabetet:
Hur många var de älva dragspelarna (siffror):

För att slippa svara på kontrollfrågor, registrera dig här!


Ämnessammanfattning

Skrivet av: ninjan
« skrivet: 08 december 2010, 13:30:56 »

Två års garanti tycker jag omfattar både material och arbetstid, annars bör det framgå att det är just materialgaranti det handlar om. De två första åren brukar omfatta båda sakerna. Har du fått tag på IVT??
Skrivet av: hokanp
« skrivet: 03 december 2010, 12:02:04 »

Som andra skrev. Du har 2 års garanti.
Behövs väl inte skrivas något mer.
Skrivet av: utopiazz
« skrivet: 03 december 2010, 11:48:58 »

Visst kan det vara ett missförstånd, men IVT har ju certifiering av sina ÅF och då bör de väl veta att kunden inte skall betala något för garantifall under de 2 första åren. Efter 2 år så får man ju lägga ut lite som man får igen via försäkringen och i slutändan har det väl inte kostat kunden något om kostnaden inte understiger självrisken, vilket inte täcks av försäkringen.


För mig luktar det dock lite dubbelfakturering, för de får väl också betalt av IVT för detta?

Att börja skriva om inkasso, kronofogden och dubbelfakturering tycker jag är att ta i med tanke på den information vi tagit del av? Jag tycker nog att vi kan hålla tråden på en sansad nivå (än så länge)
Skrivet av: Håkke
« skrivet: 03 december 2010, 10:34:08 »

Visst kan det vara ett missförstånd, men IVT har ju certifiering av sina ÅF och då bör de väl veta att kunden inte skall betala något för garantifall under de 2 första åren. Efter 2 år så får man ju lägga ut lite som man får igen via försäkringen och i slutändan har det väl inte kostat kunden något om kostnaden inte understiger självrisken, vilket inte täcks av försäkringen.


För mig luktar det dock lite dubbelfakturering, för de får väl också betalt av IVT för detta?
Skrivet av: utopiazz
« skrivet: 03 december 2010, 09:48:52 »

Om de hotar med inkasso via Kronofogden så är det bara att bestrida igen. Såna här företag skulle fanimej hängas ut och det är skamligt att de får representera IVT.

Lugn i båten, det kan ju också röra sig om någon form av missförstånd.

Skrivet av: utopiazz
« skrivet: 03 december 2010, 09:47:10 »

Vad jag vet så har IVT två års garani på sina pumpar. Därefter träder deras "trygghetsförsäkring/garanti" in.

Men ska man hårddra det så är det väl egentligen din leverantör som du har ett avtal med och inte IVT.
Skrivet av: Håkke
« skrivet: 03 december 2010, 09:45:43 »

Bestrid fakturan hänvisa till ditt köpekontrakt. Alla kostnader beträffande garanti skall din leverantör stå för, jfr Plus på TV och Dustin förra veckan. Ditt fall är helt vattentätt eftersom det rör sig om en defekt som fanns där från början. Vänd dig också till Kommunens konsumentrådgivare. Om de hotar med inkasso via Kronofogden så är det bara att bestrida igen. Såna här företag skulle fanimej hängas ut och det är skamligt att de får representera IVT.
Skrivet av: SkepparNiklas
« skrivet: 03 december 2010, 08:56:14 »

Min IVT Greenline HT* är mindre än två år och nu har jag för andra hösten i rad fått växelventilen utbytt. Enligt montören var det ett känt att de växelventiler som kom med pumpen inte höll någon bra kvalitet. Förra hösten byttes den ut mot en likadan, och nu byttes den mot en bättre modell. Eftersom det är två års garanti skulle jag inte behöva betala någonting. Jag blev därför förvånad när det damp ner en faktura på arbete och bilkostnad från min leverantör. De tycker att de måste få betalt för sitt arbete, och jag säger att det måste ju vara en fråga mellan IVT och leverantör, det kan ju inte vara så att kunden skall behöva betala för dåliga produkter flera gånger? Min leverantör säger att jag får prata om detta med IVT så där sitter jag nu i telefonkö. Under tiden skriver jag av mig ilskan... Vad tycker ni, är jag ute och cyklar här?

Hälsningar
Niklas

Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser
Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!