Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!

Författare Ämne: Har jag valt rätt?  (läst 4887 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad diplomat kungen

  • Nybörjare
  • *
  • Antal inlägg: 5
  • Karma +0/-0
SV: Har jag valt rätt?
« Svar #15 skrivet: 13 maj 2008, 10:56:55 »
Tjena Rickard

Håller väl inte riktigt med dig att jag skulle puscha produkten i mitt första innlägg.
Om du känner till G2 så vet du kanske att den vintertid kan få upp vv-temperaturen
till 95 grader helt utan eltillsats, men eftersom det är lite invecklat skrev jag att den som är
ute efter "mer" varmvatten skulle läsa om den. Tror inte att någon som läste det trodde
att det var någon i "branschen" förrän du skrev ditt innlägg.
Vad beträffar priset så är det på det viset att vi bara säljer genom, våra auktoriserade åf.
Det är ju helhetspriset som är intressant.
Värmepump I love it

Utloggad Mats Bengtsson

  • Expert pÃ¥ värmepump
  • ****
  • Antal inlägg: 467
  • Karma +0/-0
    • Mats Bengtssons home
SV: Har jag valt rätt?
« Svar #16 skrivet: 13 maj 2008, 15:19:29 »
Tjena Rickard

Håller väl inte riktigt med dig att jag skulle puscha produkten i mitt första innlägg.
Om du känner till G2 så vet du kanske att den vintertid kan få upp vv-temperaturen
till 95 grader helt utan eltillsats, men eftersom det är lite invecklat skrev jag att den som är
ute efter "mer" varmvatten skulle läsa om den. Tror inte att någon som läste det trodde
att det var någon i "branschen" förrän du skrev ditt innlägg.
Vad beträffar priset så är det på det viset att vi bara säljer genom, våra auktoriserade åf.
Det är ju helhetspriset som är intressant.

Åtminstone jag kan hålla med dig, jag läste det och jag trodde inte det var någon i branchen som skrivit inlägget. Inlägget var "Har någon läst om Thermia G2?? Om ni inte gjort det så är det dags."

Jag funderade på vad det kunde vara som var skälet att göra inlägget, det var mycket svårt att se vad som var orsaken med hjälp av ovanstående text och inlägget ovanför och ämnesrubriken och utan citat. Eftersom jag inte kunde förstå varför, och inte heller att det var en leverantör, gick jag till webbsidan och sedan till produktkatalogen. Jag har nog missat något, då du skriver "eftersom det är lite invecklat skrev jag att den som är ute efter "mer" varmvatten skulle läsa om den". Hittar inte den texten, men det kanske står i ett annat inlägg du gjort.

Hade det stått något som fått mig att tro det var det reklaminslag det var hade jag inte valt att gå in och titta med så knapphändig information. Inte för att jag inte vill lära mig om nya produkter, utan för jag hade väntat tills det fanns ett sammanhang där det var meningsfullt att titta på produkten.

Finns det inget "återförsäljarna annonserar om nya produkter forum"? Det kan ju vara bra att ha en lätt väg att hitta sådana här inlägg.

--- Mats ---

Utloggad diplomat kungen

  • Nybörjare
  • *
  • Antal inlägg: 5
  • Karma +0/-0
SV: Har jag valt rätt?
« Svar #17 skrivet: 13 maj 2008, 15:44:02 »
Tack Mats

Det var absolut inte menat som reklam.
Värmepump I love it

Utloggad digitalrobert

  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Antal inlägg: 1220
  • Karma +2/-11
  • Kön: Man
SV: Har jag valt rätt?
« Svar #18 skrivet: 13 maj 2008, 16:23:47 »
...
Om du känner till G2 så vet du kanske att den vintertid kan få upp vv-temperaturen
till 95 grader helt utan eltillsats, men eftersom det är lite invecklat skrev jag att den som är
ute efter "mer" varmvatten skulle läsa om den.
...
95 grader på varmvattnet med enbart kompressorn var inte dåligt, har du någon länk till dokumentation som anger detta?
Nibe 1225-8, 163m aktiv borra, 170m totalt, vattenburet radiatorsystem DT20. 
Total uppvärmd yta: 200m², 130m² byggyta, byggår -76, F-vent, 4 pers, 21,5ºC i hela huset efter bergvärmeinstallation.
Tidigare drygt 20 000 kwh/år ej fulluppvärmt med 5kw Panasonic LL-pump och direktverkande el.
Total elförbrukning år 1 med bergvärme: 9627 kwh

Utloggad Rickard

  • Rickard
  • Administratör
  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Stad/land: PiteÃ¥
  • Antal inlägg: 34879
  • Karma +54/-44
  • Kön: Man
  • Ägare av forumet
SV: Har jag valt rätt?
« Svar #19 skrivet: 14 maj 2008, 10:02:09 »
Det är OK att länka till den informationen, jag hittade den inte heller.
Kanske skulle tipsa den som byggt upp infon på hemsidan om att det är svårt?

När det gäller mitt inlägg om leverantörers "partsinlagor" hade det varit bättre med ett PM, men jag tyckte det var så uppenbart att det var en partsinlaga att jag tyckte det var på sin plats.
Uppenbart då frågeställaren verkade ha bestämt sig för en IVT, kanske t.o.m redan investerat?

Ett rätt typiskt "reklaminlägg", och jag har sett en hel del av dem...
Jag tycker det kan vara färdigsnackat om detta, jag sköter forumet som jag vill när det gäller detta, vill nån lämna fler synpunkter på mitt sätt att moderera forumet kan ni PM:a eller maila mig: rickard@varmepumpsforum.com

För att vi inte skall grotta in oss på denna pump i den här tråden startar jag en ny officiell tråd för den pumpen på därför avsedd plats.

http://www.varmepumpsforum.com/vpforum/index.php?topic=20008.0
« Senast ändrad: 14 maj 2008, 10:06:43 av Rickard »
Webbshop för energisparare: www.energibutiken.se
Till forumets kostnadsfria Offerttjänst: https://www.energioffert.se
Min loggade anläggning: https://e-logger.se/pub?rmarklund
Mina andra forum: www.poolforum.se och: www.atvforum.se
Konverterat från direktverkande elradiatorer till vattenburet och värmepump 2003. Hus: Älvsbyhus -75, Ort PITEÅ, uppvärmd yta ca 170 m2. Värmepump Nibe 1255-12, 500 meter ytjord-kollektor i en slinga, 14 st Korado radiatorer,2-rörs vattenburet system. Utomhuspool 4 X 8 meter som värms med värmepump till ca 32 grader under maj-sept.
38 stycken solceller, Hanersun TCP18-54HB415W, Total teoretisk effekt 15770 W.
Invertern är en Hybrid från Growatt på 15 kW, och batterierna är Growatt APX HV Battery 15 kW, Power Module APX 98020-P1/APX 98034-P2
Yrke: Egen företagare, bakgrund: Systemtekniker med inriktning mot styr/regler. 3 års yrkesutbildning + diverse internutbildningar, 20 års yrkeserfarenhet.
Allt om mig: http://www.varmepumpsforum.com/vpforum/index.php?topic=5196.msg48236#msg48236

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser

Online just nu!

Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!