Synglaset och köldbärarpumpen hänger inte ihop på så sätt som du beskriver.
I synglaset ser du köldmediet (gas) i kompressorn.
Ködbärarpumpen cirkulerar köldbäraren (spritblandning)
Bubblar det i synglaset vid drift så kan det vara ett tecken på att nått är fel.
MEN det bubblar alltid vid start innan expansionsventilen har stabiliserat trycket.
Tillåt alltså kompressorn att gå ett par minuter.
Har det slutat bubbla då så är det ok.
Det behöver inte vara läckage på köldbärarpumpen det kan bara vara kondens, enklaste sättet är faktiskt att smaka på det som läckt ut (bara lite på fingret alltså
)
Smakar det sprit så är det en läcka, smakar det vanligt vatten så är det kondens.
Angående blinken innan start så är det en startimer som gör att kompressorn inte får lov att starta med för kort mellanrum så att gasen får en chans att utjämna i kompressorn.
Det kan vara så att timern redan räknat ner vid startögonblicket.
Det enklaste är att testa att dra upp värmen precis efter pumpstopp. börjar det blinka då så är det ok.