Kb-pumpen är alltid ställd på max hastighet från fabrik, ska man ändra så är det lite bökigt,ja
Men om det blir för stort delta så är det säker ngt annat som är problemet än just kb-pumpen
Den informationen hade hjälpt massor innan jag satte igång och rev ner pumens sidplåtar...
Jag rensade också filtret på kalla sidan (för första gången) och det var fullt med grus, har i och för sig inte haft någon kompressor körning sedan dess så vi får avvakta med att se hur det påverkar DeltaT, men det borde bli mindre...
EDIT:
Nu har gumman tagit sin monsterdusch och pumpen har gjort en VV körning för första gången idag. Och visst gjorde det stor skillnad att rensa kalla sidan
DeltaT sjönk från straxt över fem (med hänsyn till felvisning av givare +0,6) till straxt över tre grader.
Bifogar en log körning som visar DeltaT sedan jag började logga och den senaste kompressor körningen syns tydligt. Tag gode gud för Perl så man kan leka hej vilt med sina loggar...
/markus