Det är nog så haä (kanske)
Under låglast blir det mindre antal starter om man tokhöjer gradminuterna, knappast uppstår det nån tempsvängning heller.
Vid höglast har dom flesta en så vek pump att den går nästan jämnt då kvittar det.
Men som vanligt är nog lagom bäst.
Lagom finns ju enbart för oss Svenskar så det ska vi använda.
Jag har skuvat på det mesta men nu kör jag kring -120 på starten däremot har jag ökat absolut max på tillskottet. Då säkerställer jag att vp kan jobba ikapp ev. underskott dagtid (pga vv förbr) utan att tillskottet går i onödan.
Detta utan att nån nämnbar temspskillnad upstår. Dagtid tillför vi ju också en hel värme med "egna" aktiviteter.
Det som ÄR viktigast är att pumpen tillåts jobba bort alla gradminuter så den inte bryter på för stor tempdiff, då nollställs ju gradminuterna det ökar antalet starter dramatiskt.
Men den kursen har vi ju gått eller hur
har man det iordning behöver man heller inte öka stopptiden för vp, man får ändå tillräckilgt långa stopp.
Däremot kan det v a idé att minska starttempen för vv, det orsakar massor av starter under låglastperioden.
Vid kyla spelar det nog liten roll då maskinen växlar över direkt utan stopp.