Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!

Författare Ämne: innerdel igenfrostad?  (läst 1942 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

andre84

  • Gäst
andre84
innerdel igenfrostad?
« skrivet: 05 januari 2012, 12:13:19 »
hej vaknade häromdagen av att det va kallt i huset, och gjordfelsbrytaren hade brutit strömmen i huset och säkerhetsbrytaren va stängd till luft luft pumpen av märket Mitsubishi GE35.
öppnade den och tog bort filtren och sÃ¥g att hela innerdelen va täckt av is/frost  :(
Tinade upp den och testade starta den igen, fast nu kommer det bara jätte kall luft och efter ett tag så börjar den frosta igen igen :'( .
har skiftat mellan ac och värme många ggr ifall den har hängt sig, aven resetat och stängt brytaren osv.
finns det nån som varit med om liknande eller har någon ide om vad det kan va så är jag jätte tacksam.
tack på förhand / andre

Utloggad Frank a

  • Kan värmepumpar
  • ***
  • Antal inlägg: 107
  • Karma +0/-0
SV: innerdel igenfrostad?
« Svar #1 skrivet: 07 januari 2012, 19:34:55 »
Råkat ut för samma sak med en Carrier var fyrvägsventilen som fastnat i kylläge kan hjälpa att knacka på den lite och växla mellan ac och värme så kanske den släpper.

Utloggad C-C Mannen

  • C-C Mannen
  • Lär mig om värmepumpar
  • **
  • Stad/land: Ulricehamn
  • Antal inlägg: 15
  • Karma +0/-0
  • Kön: Man
  • Nybliven värmepumpsägare
SV: innerdel igenfrostad?
« Svar #2 skrivet: 14 januari 2012, 21:11:00 »
Hej Andre,
Råkade ut för samma sak med min pump förra året och fick hjälp här på forumet. Lite mekande och en ny säkring så funkade den igen och har gått bra sedan dess. Läs NisseGurras svar i min tråd: http://www.varmepumpsforum.com/vpforum/index.php?topic=41092.0
Kanske kan det vara samma fel på din pump :)

Mvh/ C-C Mannen
Thermia Diplomat duo 16 KW med 1200 m kollektor i morän. Värmer 800 ganska väl isolerade m2. Kontor/butik 200 m2 värms till 20 grader. Resten är lager: 10-12 grader vintertid. Har separat VV beredare. Fastigheten ligger i Ulricehamns kommun.

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser

Online just nu!

Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!