Ad
CitCop - Värmepumpar med installation i hela Sverige
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!

Författare Ämne: Tillskottsdrift, men kompressor'n førsøker starte endå  (läst 1286 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Kråkerøymannen

  • Lär mig om värmepumpar
  • **
  • Stad/land: Fredrikstad, Norge
  • Antal inlägg: 13
  • Karma +0/-0
  • Kön: Man
Hei igjen!

Jeg har problemer med soft-stareter eller kompressor, og har derfor satt min VP til kun å benytte Tilskottsvärme. Likevel slår kompressoren inn nå og da, eller den forsøker å starte. Den får ikke starte på grunn av en annen feil, nevnt her http://www.varmepumpsforum.com/vpforum/index.php?topic=12226.msg118535#msg118535.

Hvorfor slår kompressor'n inn til tross fora t VP står til TS :-\
- og en annen ting; jeg har problemer med tillskottsdriften ikke strekker til for å varme opp huset mitt. og her er det +7 plussgrader nå
« Senast ändrad: 15 januari 2007, 21:55:04 av Norrbaggen »

Thermia Villa 105 RF 400V - Driftsatt 12.02.2004 - 2 brønner på 100 m hver i fjell (granitt) - Det er mye vann på 80m dybde - Huset er bygd i 2000 og har totalt 315 m2 boflate med en leilighet i underetasjen, og full kjeller - Vamtvann i egne beredere, forvarmet av VP. 3 voksne og 3 barn i huset. Distribusjon i huset via rør; PEX 20x2,0 nedstøpt i betongdekke (4 cm fra overflaten).

kylteknikern

  • Gäst
kylteknikern
SV: Tillskottsdrift, men kompressor'n førsøker starte endå
« Svar #1 skrivet: 11 april 2007, 08:25:56 »
hej.
du har antagligen en felande mjukstart, om du har en villa 105 400V som du beskriver i din info spalt.
kontakta den du köpte pumpen av för beställning av en ny.
// Thermia Support

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Mer än 20 års erfarenhet av värmepumpar
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser

Online just nu!

Ad
CitCop - Värmepumpar med installation i hela Sverige
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!