Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!

Författare Ämne: Varmvatten.......  (läst 1762 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Gäst 999

  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Antal inlägg: 2345
  • Karma +12/-7
Varmvatten.......
« skrivet: 03 februari 2007, 20:35:56 »
Ett litet tips till ecoair med eco-el: jag kör min övre del av pannan pÃ¥ 48 grader & tyckte väl att det var lite klent vid duschning i vissa lägen, sen kom jag pÃ¥ att man kanske ska skruva upp blandaren sÃ¥ jag lossade tempkranen pÃ¥ duschblandaren & vridde fram ca 2 varv &  vilken skillnad det blev, kan tänka mig att blandaren är inställd pÃ¥ att fÃ¥ 65 gradigt vatten genom sig & blandar ut det efter den tempen......nu känns det som det finns hur mycket varm *vinkar* vatten som helst
« Senast ändrad: 04 februari 2007, 21:35:33 av Rickard »

Utloggad Harken

  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Antal inlägg: 790
  • Karma +5/-2
SV: Varmvatten.......
« Svar #1 skrivet: 03 februari 2007, 22:10:53 »
Då har Du nog en ovanlig blandare, påminner om gamla Grohe termostater från 60-talet. En modern och frisk termostat behöver bara några grader mer än inställt värde in på VV för att blanda rätt.

Utloggad Houke

  • Lär mig om värmepumpar
  • **
  • Antal inlägg: 22
  • Karma +0/-0
SV: Varmvatten.......
« Svar #2 skrivet: 04 februari 2007, 21:35:01 »
Ett litet tips till ecoair med eco-el: jag kör min övre del av pannan pÃ¥ 48 grader & tyckte väl att det var lite klent vid duschning i vissa lägen, sen kom jag pÃ¥ att man kanske ska skruva upp blandaren sÃ¥ jag lossade tempkranen pÃ¥ duschblandaren & vridde fram ca 2 varv &  vilken skillnad det blev, kan tänka mig att blandaren är inställd pÃ¥ att fÃ¥ 65 gradigt vatten genom sig & blandar ut det efter den tempen......nu känns det som det finns hur mycket varm *vinkar*vatten som helst

Hmm, har pannan på 48gr och blandratten på fullt och jag måste använda "Extra VV" för att få så pass varmt vatten jag vill (på gränsen till brännvarmt) !!

Henrik

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser

Online just nu!

Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!