Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!

Författare Ämne: FrÃ¥ga om logger  (läst 900 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad jogge22

  • Lär mig om värmepumpar
  • **
  • Antal inlägg: 12
  • Karma +0/-0
Fråga om logger
« skrivet: 25 november 2007, 16:42:18 »
Hej funderar på att köpa Rickards logger.Vad behöver man för dator för att köra den?
Windows?
Linux?

Utloggad Rickard

  • Rickard
  • Administratör
  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Stad/land: PiteÃ¥
  • Antal inlägg: 34900
  • Karma +55/-44
  • Kön: Man
  • Ägare av forumet
SV: Fråga om logger
« Svar #1 skrivet: 25 november 2007, 21:54:53 »
En dator med serieport och win95 eller senare.
Har hört att Winserver3000 kan krångla, men i överigt tros jag att alla Win-versioner skall fungera.
Har du cd är det en fördel, men det går också att rymma programmet på en diskett om det krävs.
Webbshop för energisparare: www.energibutiken.se
Till forumets kostnadsfria Offerttjänst: https://www.energioffert.se
Min loggade anläggning: https://e-logger.se/pub?rmarklund
Mina andra forum: www.poolforum.se och: www.atvforum.se
Konverterat från direktverkande elradiatorer till vattenburet och värmepump 2003. Hus: Älvsbyhus -75, Ort PITEÅ, uppvärmd yta ca 170 m2. Värmepump Nibe 1255-12, 500 meter ytjord-kollektor i en slinga, 14 st Korado radiatorer,2-rörs vattenburet system. Utomhuspool 4 X 8 meter som värms med värmepump till ca 32 grader under maj-sept.
38 stycken solceller, Hanersun TCP18-54HB415W, Total teoretisk effekt 15770 W.
Invertern är en Hybrid från Growatt på 15 kW, och batterierna är Growatt APX HV Battery 15 kW, Power Module APX 98020-P1/APX 98034-P2
Yrke: Egen företagare, bakgrund: Systemtekniker med inriktning mot styr/regler. 3 års yrkesutbildning + diverse internutbildningar, 20 års yrkeserfarenhet.
Allt om mig: http://www.varmepumpsforum.com/vpforum/index.php?topic=5196.msg48236#msg48236

Utloggad jogge22

  • Lär mig om värmepumpar
  • **
  • Antal inlägg: 12
  • Karma +0/-0
SV: Fråga om logger
« Svar #2 skrivet: 25 november 2007, 22:21:13 »
Ok tack för det då ska jag se om jag kan skrämma igång nån gammal burk och beställa en logger.Pumpen har gått en vecka nu spinner som en katt Thumbsup.Det här blir som ett gift ett angenämt sånt :D

Utloggad Heddan

  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Stad/land: LuleÃ¥
  • Antal inlägg: 1290
  • Karma +0/-0
  • Kön: Man
SV: Fråga om logger
« Svar #3 skrivet: 26 november 2007, 06:30:42 »
Jag har i flera år kört på en P3-800MHz med 512MB RAM. Windows 2003 fungerar utmärkt. Har aldrig haft en enda hängning, har bara startat om vid uppdateringar osv.
Och då har jag även använt den som filserver, webserver, FTPserver plus några andra tjänster och även loggat med hudatas logger också. Filservern hanterade bl.a. inspelningar från min dreambox utan problem.

Men som vanligt se till att nätdelen är av bra kvalité, det är den viktigaste delen i en dator. Är den av bra kvalité så slipper man förmodligen 95% av alla problem med en dator.
1½-plans villa(200m2) med källare(80m2) tre mil utanför Luleå.
Thermia Diplomat Optimum Duo 10kW (2009) och 180m borrhål.
Albin panna med 2x 500liters Ack-tankar.
c:a 6500kWh för värme och VV.
Enskild borrad brunn och avlopp.
Thermiq och Logger 3030 Pro

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser

Online just nu!

Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!