Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!

Författare Ämne: DÃ¥ligt med varmvatten (dusch) med CTC Eco Heat 406?  (läst 693 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Henkeg77

  • Gäst
Henkeg77
DÃ¥ligt med varmvatten (dusch) med CTC Eco Heat 406?
« skrivet: 06 december 2015, 20:06:57 »
Hej!
Vi har nyligen fått en CTC Eco Heat 406 installerad och på normal läge för varmvatten så räcker det bara till en snabbduch för en person?! Den som duschar efter får ljummet vatten och då vi kollat så stod vattentemperaturen på 37 grader.
Jag tänker att på ekonomiläge borde man kunna duscha 2 stycken och få varmt vatten, tycker det känns fel om man behöver ha på komfortläge för att 2 skall få duscha varmt. Komfortläge borde ju vara det man skall ha på då man är ett större gäng eller har tonårsbarn, eller tänker jag fel?

känns som att det borde vara något fel men vet inte vad jag skall kolla på för att hitta vad det kan vara! Kurvan är inställd på 50 och håller huset varmt och resten är nog på default läge efter installation.
Testade stänga shunten under menyn service -> funktionstest men ser inte att ratten rör sig, fast å andra sidan vet jag inte om den skall göra det?

Någon med bättre koll på CTC bergvärmepumpar som kan ge mig något tips eller säga om jag tänker fel som tycker att en modern bergvärmepump borde kunna hålla duschvatten till en familj.

Utloggad Henrikg77

  • Nybörjare
  • *
  • Antal inlägg: 5
  • Karma +0/-0
  • Värmepump eller värmepumpar?
SV: DÃ¥ligt med varmvatten (dusch) med CTC Eco Heat 406?
« Svar #1 skrivet: 06 december 2015, 20:21:44 »
Skrev in trÃ¥den pÃ¥ nytt dÃ¥ jag inte var inloggad och det det tidigare blev inlagt som gäst  :o

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser

Online just nu!

Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!