Ad
CitCop - Värmepumpar med installation i hela Sverige
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!

Författare Ämne: VP läcker  (läst 1648 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad PerM

  • Kan värmepumpar
  • ***
  • Stad/land: Stockholm
  • Antal inlägg: 142
  • Karma +0/-0
  • Kön: Man
    • Min blog
VP läcker
« skrivet: 22 oktober 2006, 20:20:31 »
Jaha, efter tvÃ¥ mÃ¥naders intrimning och diverse Ã¥tgärder pÃ¥ elementen (hade kärvande ventiler pÃ¥ fyra element) sÃ¥ var det dags för en luftning. Glad i hÃ¥gen gick jag ut till pannrummet för att Ã¥tgärda det bubbel  som härstammar frÃ¥n luften jag släppt in i systemet efter allt pul med elementen. Jag tog tag i ventilen, började vrida och....uuuh, vad är det jag ser under syn-glaset?! Kondensvatten...nej...olja...nja....köldbärarvätska? Japps!  :( Ta en titt pÃ¥ bilderna här: http://permalmberg.blogspot.com/2006/10/its-leaking.html

Är det någon annan som har haft problem med att det läcker från detta ställe?
Fristående villa, byggd 1958, 1 plan, 135m2, träfasad. Treglasfönster, värmeväxlare på frånluften.
Tilläggsisolerat runt om, 30-40cm isolering på vind (förutom på det platta kökstaket),
Förra ägaren uppgav en årsfb. om c:a 22k kWh med den gamla el-pannan, inkl hushållsel.
IVT Greenline HT+ 6 installerad 1 Aug -06
Vallentuna, Stockholm
2 vuxna, 2 barn
Ã…r 1: ~10300kWh inkl HHE

Utloggad PerM

  • Kan värmepumpar
  • ***
  • Stad/land: Stockholm
  • Antal inlägg: 142
  • Karma +0/-0
  • Kön: Man
    • Min blog
SV: VP läcker
« Svar #1 skrivet: 23 oktober 2006, 09:56:07 »
Installatören kom i morse och konstaterade samma sak som mig - den läcker köldmedel/kompressorolja. Ska få den reparerad i morgon bitti.
Fristående villa, byggd 1958, 1 plan, 135m2, träfasad. Treglasfönster, värmeväxlare på frånluften.
Tilläggsisolerat runt om, 30-40cm isolering på vind (förutom på det platta kökstaket),
Förra ägaren uppgav en årsfb. om c:a 22k kWh med den gamla el-pannan, inkl hushållsel.
IVT Greenline HT+ 6 installerad 1 Aug -06
Vallentuna, Stockholm
2 vuxna, 2 barn
Ã…r 1: ~10300kWh inkl HHE

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Mer än 20 års erfarenhet av värmepumpar
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser
Ad
CitCop - Värmepumpar med installation i hela Sverige
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!