Ad
CitCop - Värmepumpar med installation i hela Sverige
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!

Författare Ämne: IVT Nöjdkund garanti  (läst 7576 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad tjosan

  • Nybörjare
  • Lär mig om värmepumpar
  • **
  • Antal inlägg: 36
  • Karma +0/-0
  • Kön: Man
IVT Nöjdkund garanti
« skrivet: 26 december 2009, 13:38:26 »
Jag tycker inte att IVT sköter sitt nöjdkund åtagande speciellt väl. Skickade mejl till supporten den 21 December och får inte
svar förrän efter den 3 Januari dÃ¥ supporten stängt.  >:(

Utloggad HÃ¥kke

  • Expert pÃ¥ värmepump
  • ****
  • Antal inlägg: 536
  • Karma +0/-0
SV: IVT Nöjdkund garanti
« Svar #1 skrivet: 26 december 2009, 18:58:07 »
Har du provat följande? http://www.no1service.se/om_no1.asp

Man kan ju prova att kontakta sin leverantör också om det skulle vara akut.

Jag deltog in en undersökning pÃ¥ IVT's hemsida där jag skrev: "IVT talar ju varmt om sin Nöjd Kund garanti, men jag undrar hur IVT kompenserar sina kunder om IVT inte lever upp till Nöjd Kund garantin???"   Fick inget svar.

Nu har jag en suverän IVT leverantör sÃ¥ jag känner mig inte oroad, men det är väl en hel del som köper IVT pga Nöjd Kund garanti dÃ¥ det ser ut att vara en bra trygghet. 
Mexitegelvilla (1975) vid Hälsingekusten. 110m2 markplan med golvvärme + 110m2 källare +20m2 garage med radiatorer, 3 glas energifönster. Kamin i v-rum och brasinsats i gillestugan.  Dränerat om villan 2015 och isolerat källargrunden utvändigt med dränerande isolerplattor

Bergvärme sen 1994, ny IVT C9 HT+ med 120liters knäpptank nov 2009.
VP 14 Ã¥r 13/11 2023: 24793 kompressortimmar (Snitt 1770 timmar=Ã¥r)  (54h 3kW tillsats sedan start.) Antalet starter 56956 = snitt c 4068 starter/Ã¥r.

VP 13 Ã¥r 13/11 2022: 22956 kompressortimmar  (Snitt 1765 timmar/Ã¥r) (54h 3kW tillsats sedan start.) Antalet starter 52874 = snitt c 4067 starter/Ã¥r. Inga problem under dessa 13Ã¥r förutom rensat flexslangar en gÃ¥ng.

Total Ã¥rsförbr 2023=11780 kWh,  2024 (Fortums prognos) 11857 kWh inkl hh el, har +21 grader inomhus.

Utloggad tjosan

  • Nybörjare
  • Lär mig om värmepumpar
  • **
  • Antal inlägg: 36
  • Karma +0/-0
  • Kön: Man
SV: IVT Nöjdkund garanti
« Svar #2 skrivet: 27 december 2009, 07:36:32 »
Har du provat följande? http://www.no1service.se/om_no1.asp

Man kan ju prova att kontakta sin leverantör också om det skulle vara akut.

Jag deltog in en undersökning pÃ¥ IVT's hemsida där jag skrev: "IVT talar ju varmt om sin Nöjd Kund garanti, men jag undrar hur IVT kompenserar sina kunder om IVT inte lever upp till Nöjd Kund garantin???"   Fick inget svar.

Nu har jag en suverän IVT leverantör sÃ¥ jag känner mig inte oroad, men det är väl en hel del som köper IVT pga Nöjd Kund garanti dÃ¥ det ser ut att vara en bra trygghet.  

Tack, jodå det har jag gjort, jag vill bara påpeka för eventuella IVT kunder att deras garantier är inte mycket värda när det kommer till kritan.
Min leverantör har helt stängt också, dessutom svarade de när jag frågade om problemen med min pump, jag vet inte.

no1 har bara en firma i Stor-Stockholm, Vallentuna som är långt bort från stan.
« Senast ändrad: 27 december 2009, 09:28:12 av tjosan »

Utloggad Jocke montör

  • I branschen
  • Expert pÃ¥ värmepump
  • *****
  • Antal inlägg: 469
  • Karma +0/-1
  • Kön: Man
SV: IVT Nöjdkund garanti
« Svar #3 skrivet: 27 december 2009, 07:56:19 »
Vad gäller saken då?
Nibe flvp 310p Älvsbyhus från -02

Utloggad tjosan

  • Nybörjare
  • Lär mig om värmepumpar
  • **
  • Antal inlägg: 36
  • Karma +0/-0
  • Kön: Man
SV: IVT Nöjdkund garanti
« Svar #4 skrivet: 04 januari 2010, 11:49:08 »
Jag tycker inte att IVT sköter sitt nöjdkund åtagande speciellt väl. Skickade mejl till supporten den 21 December och får inte
svar förrän efter den 3 Januari dÃ¥ supporten stängt.  >:(

I dag den fjärde fick jag svar, alltså mer än fjorton dagar att svara på ett mejl. Tänk på det innan ni köper IVT.

Utloggad HÃ¥kke

  • Expert pÃ¥ värmepump
  • ****
  • Antal inlägg: 536
  • Karma +0/-0
SV: IVT Nöjdkund garanti
« Svar #5 skrivet: 05 januari 2010, 12:04:39 »
Du kanske kunde ha fÃ¥tt bra hjälp om du hade förklarat ditt ärende här pÃ¥ forumet, precis som Jocke frÃ¥gade!!  ;)

Nöjd kund garantin handlar ju mest om att återfå värme inom 24 timmar, ökad tillgänglighet mellan vissa datum samt en fri funktionskontroll inom 2 år. Om din leverantör inte svarar på sin telefon så tycker jag du skall rapportera detta till IVT och hävda att det är ett avtalsbrott. Att IVT inte svarar på supportmejl under jul /nyårs helgerna kan jag förstå, det gör nog inte de andra leverantörerna heller.

Nöjd kund garantin har väl funnits sen april 2007? Jag har inte sett något annat klagomål om Nöjd kund garantin här på forumet så det finns tydligen gott om nöjda kunder och en som är missnöjd?
Mexitegelvilla (1975) vid Hälsingekusten. 110m2 markplan med golvvärme + 110m2 källare +20m2 garage med radiatorer, 3 glas energifönster. Kamin i v-rum och brasinsats i gillestugan.  Dränerat om villan 2015 och isolerat källargrunden utvändigt med dränerande isolerplattor

Bergvärme sen 1994, ny IVT C9 HT+ med 120liters knäpptank nov 2009.
VP 14 Ã¥r 13/11 2023: 24793 kompressortimmar (Snitt 1770 timmar=Ã¥r)  (54h 3kW tillsats sedan start.) Antalet starter 56956 = snitt c 4068 starter/Ã¥r.

VP 13 Ã¥r 13/11 2022: 22956 kompressortimmar  (Snitt 1765 timmar/Ã¥r) (54h 3kW tillsats sedan start.) Antalet starter 52874 = snitt c 4067 starter/Ã¥r. Inga problem under dessa 13Ã¥r förutom rensat flexslangar en gÃ¥ng.

Total Ã¥rsförbr 2023=11780 kWh,  2024 (Fortums prognos) 11857 kWh inkl hh el, har +21 grader inomhus.

Utloggad lubbis

  • Expert pÃ¥ värmepump
  • ****
  • Antal inlägg: 561
  • Karma +0/-0
    • Lennarts Värmepumpssida
SV: IVT Nöjdkund garanti
« Svar #6 skrivet: 05 januari 2010, 12:19:07 »
För att få någon substans i ditt påstående så skulle jag vilja veta vad för slags fråga du ställde och vad svaret var.

Nöjd kund kan ha olika betydelse tex om svaret finns i manualen men man inte orkar att läsa men förväntar sig svar från en support så är det en sak. Har man därimot kallt inne trots ny installation så ska man naturligtsvis ha snabb hjälp.

Detta forum som är frivilligt är inget "klagoforum" utan tala om vad problemt är så ska du se att du kommer att få del av den erfarenhet som finns samlad hos medlemamrna.
Har vårdnaden om dotterns Daikin XRH40 och Daikin Origo XRH 25 som värmer/kyler 1,5 plans hus på 170 kvm
Nu insatslägenhet med fjärrvärme men tidigare
5 kW IVT C5 med 92 m aktivt hål i Östergötland som värmer 100+40 m2 i ett plan. Tidigare oljeeldning ca 2,5 m3/år. Nu totalförbrukning på 12 500 kWh. http://www.abc.se/~m5938/

Utloggad tjosan

  • Nybörjare
  • Lär mig om värmepumpar
  • **
  • Antal inlägg: 36
  • Karma +0/-0
  • Kön: Man
SV: IVT Nöjdkund garanti
« Svar #7 skrivet: 05 januari 2010, 19:03:07 »
Detta forum som är frivilligt är inget "klagoforum" utan tala om vad problemt är så ska du se att du kommer att få del av den erfarenhet som finns samlad hos medlemamrna.

I detta ärende vill jag inte ha er hjälp, kanske i morgon i ett annat ärende, i detta ärende ville jag ha hjälp av IVT.
Jag tycker fortfarande inte att de har svarat upp till vad jag tycker är nöjdkundgaranti och då vill jag delge eventuella
köpare den informationen som en upplysning innan de köper. Jag kan inte i se nÃ¥gonstans  i det här forumet att det är förbjudet med
upplysningar, sedan kan var och en bedöma vad nöjdkundgaranti är värt.

Utloggad Jocke montör

  • I branschen
  • Expert pÃ¥ värmepump
  • *****
  • Antal inlägg: 469
  • Karma +0/-1
  • Kön: Man
SV: IVT Nöjdkund garanti
« Svar #8 skrivet: 05 januari 2010, 20:14:51 »
Det väl ingen som påstått att är förbjudet med upplysningar här på forumet, problemet är att du inte har någon upplysning att komma med.
Dessutom vill du inte ha någon upplysning av oss. ???

Det enda du gjort är att häva ur dig att No1 service är skit utan att förklara vad du utsatts för.

Är det såna här pajkastartrådar du vill starta så rekommenderar jag Flashback istället.

/Jocke
Nibe flvp 310p Älvsbyhus från -02

Utloggad tjosan

  • Nybörjare
  • Lär mig om värmepumpar
  • **
  • Antal inlägg: 36
  • Karma +0/-0
  • Kön: Man
SV: IVT Nöjdkund garanti
« Svar #9 skrivet: 06 januari 2010, 12:02:33 »
Det väl ingen som påstått att är förbjudet med upplysningar här på forumet, problemet är att du inte har någon upplysning att komma med.
Dessutom vill du inte ha någon upplysning av oss. ???

Det enda du gjort är att häva ur dig att No1 service är skit utan att förklara vad du utsatts för.

Är det såna här pajkastartrådar du vill starta så rekommenderar jag Flashback istället.

/Jocke

God fortsättning och lycka till med din trevliga attityd. Var har jag sagt att no1 är skit? Tacksam om du vill visa det. Häva ur mig?
Det enda jag sagt att jag är inte nöjd med IVT och deras nöjdkundgaranti och vill vidarebefordra en synpunkt till eventuella
köpare. Vi lever fortfarande i ett fritt land tror jag, men jag ska kanske börjar tvivla.

Utloggad lubbis

  • Expert pÃ¥ värmepump
  • ****
  • Antal inlägg: 561
  • Karma +0/-0
    • Lennarts Värmepumpssida
SV: IVT Nöjdkund garanti
« Svar #10 skrivet: 06 januari 2010, 12:12:33 »
Är det inte dags att låsa denna tråd?

Dessa inlägg tillför ingenting. Samma som att säga till en framtida bilkund att Volvo - Saab - VW etc är riktiga skitbilar utan att tala om varför man anser så.

Vi lever i ett fritt land men det betyder inte att man får skriva/uppträda hur som helst i forumet utan här gäller de regler som forumägaren satt upp och som man accepterat vid ansökan om att få bli medlem.

En mer ödmjuk attityd brukar betala sig i form av hjälp efterson vi övriga som är med bara är det för att vi har intresse av värmepumpsteknik.
Har vårdnaden om dotterns Daikin XRH40 och Daikin Origo XRH 25 som värmer/kyler 1,5 plans hus på 170 kvm
Nu insatslägenhet med fjärrvärme men tidigare
5 kW IVT C5 med 92 m aktivt hål i Östergötland som värmer 100+40 m2 i ett plan. Tidigare oljeeldning ca 2,5 m3/år. Nu totalförbrukning på 12 500 kWh. http://www.abc.se/~m5938/

Utloggad Rdx

  • Guldmedlem
  • Dignitär inom värmepump
  • ******
  • Antal inlägg: 3401
  • Karma +4/-7
SV: IVT Nöjdkund garanti
« Svar #11 skrivet: 06 januari 2010, 12:16:03 »
Jag mÃ¥ste hÃ¥lla med Jocke här...  Du klagar pÃ¥ servicen men vill inte förklara vad det är du behövde hjälp med?  I sÃ¥ fall tycker jag nog du lika gärna kan lÃ¥ta bli att skriva ditt klagomÃ¥l överhuvudtaget.  För mig lÃ¥ter det som om din frÃ¥ga var tämligen betydelselös (icke akut) sÃ¥ du vill inte avslöja det här, dÃ¥ folk inte kommer att tycka att ditt klagomÃ¥l är nÃ¥got allvarligt.
Nibe 1210-7 (installerad 2007), 78+98m aktiva hÃ¥l, 210 l VV-beredare som volymtank, ASW5000 takkassett för frikyla och värme via platt-vvx.  Södra Bohuslän.

Utloggad zigge65

  • f.d. elektriker numera Va-processtekniker
  • Kan värmepumpar
  • ***
  • Stad/land: Ljungby
  • Antal inlägg: 167
  • Karma +0/-0
  • Kön: Man
SV: IVT Nöjdkund garanti
« Svar #12 skrivet: 06 januari 2010, 12:39:01 »
Om man läser nöjdkund garantin så står där inget om att de är tvungna att svara på mail omedelbart. Har du däremot driftstopp skall du få hjälp inom 24 timmar. Fast det verkar du ju inte ha haft eller?
IVT Greenline HT+C7 inst.sep. 2007 400 meter markslinga 1-plans villa  med källare 101+101m2 byggÃ¥r 1963.Bor i SmÃ¥land.2 vuxna.Älskar elektriska apparater därav hög hushÃ¥llsel. Förbrukning 30 nov 13-30 nov 14: VP 4800kwh HH + vp garage 10637 kwh  Totalt 15437 kwh
1 styck MSZ-GE35VAH till fristående garage på ca:45m2.
Drifttagen 15 dec.-2010.

Utloggad tjosan

  • Nybörjare
  • Lär mig om värmepumpar
  • **
  • Antal inlägg: 36
  • Karma +0/-0
  • Kön: Man
SV: IVT Nöjdkund garanti
« Svar #13 skrivet: 06 januari 2010, 16:40:31 »
Om man läser nöjdkund garantin så står där inget om att de är tvungna att svara på mail omedelbart. Har du däremot driftstopp skall du få hjälp inom 24 timmar. Fast det verkar du ju inte ha haft eller?

Precis vad jag hade.

Utloggad HÃ¥kke

  • Expert pÃ¥ värmepump
  • ****
  • Antal inlägg: 536
  • Karma +0/-0
SV: IVT Nöjdkund garanti
« Svar #14 skrivet: 06 januari 2010, 18:53:10 »
Har du verkligen haft driftstopp sÃ¥ länge(?) och i rÃ¥dande kyla (!) sÃ¥ kan du ju reklamera Nöjd kund garantin till SVEP sÃ¥ fÃ¥r dom reda ut om garantin inte fungerar som den skall.  Har du inte frusit? Sc:,h
Mexitegelvilla (1975) vid Hälsingekusten. 110m2 markplan med golvvärme + 110m2 källare +20m2 garage med radiatorer, 3 glas energifönster. Kamin i v-rum och brasinsats i gillestugan.  Dränerat om villan 2015 och isolerat källargrunden utvändigt med dränerande isolerplattor

Bergvärme sen 1994, ny IVT C9 HT+ med 120liters knäpptank nov 2009.
VP 14 Ã¥r 13/11 2023: 24793 kompressortimmar (Snitt 1770 timmar=Ã¥r)  (54h 3kW tillsats sedan start.) Antalet starter 56956 = snitt c 4068 starter/Ã¥r.

VP 13 Ã¥r 13/11 2022: 22956 kompressortimmar  (Snitt 1765 timmar/Ã¥r) (54h 3kW tillsats sedan start.) Antalet starter 52874 = snitt c 4067 starter/Ã¥r. Inga problem under dessa 13Ã¥r förutom rensat flexslangar en gÃ¥ng.

Total Ã¥rsförbr 2023=11780 kWh,  2024 (Fortums prognos) 11857 kWh inkl hh el, har +21 grader inomhus.

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Mer än 20 års erfarenhet av värmepumpar
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser
Ad
CitCop - Värmepumpar med installation i hela Sverige
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!