Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!

Författare Ämne: modifiera avfrostningar pÃ¥ s1233  (läst 1726 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad NP

  • Lär mig om värmepumpar
  • **
  • Stad/land: Rosersberg
  • Antal inlägg: 39
  • Karma +0/-0
  • Kön: Man
modifiera avfrostningar på s1233
« skrivet: 09 mars 2011, 17:25:44 »
Defrost sensor "optional"

Häromveckan monterarde jag 1 utav 2st  Zibro s1233 3,7kW on/off som jag köpte för nÃ¥gra mÃ¥nader sen. Var visserligen 1 minusgrad ute men jag hade ju haft rören inne i värmen innan jag hängde upp de pÃ¥ väggen lite snabbt. Vakuumpumpade 3 tim med min enstegspump och med manometerställ. Den höll vakuum fint under 90 min test och verkade inte bubbla nÃ¥t med biltemas läckspray. Den har funkat kanon i ett par veckor iaf. Hoppas den hÃ¥ller längre än 2 Ã¥r = garantitiden hehe


Men jag kan konstatera att den avfrostar inte efter behov utan efter tidsintervall. Det stör inte mig nämnvärt för det finns ju fördelar med saker som är enkla och färre komponenter som kan gÃ¥ sönder.. Som en gammal Amazon ungefär  *roflmao* men som ren kuriositet täntke jag kolla lite här..Den är i föräldrarnas hus nere i Laholm 53 mil frÃ¥n mig sÃ¥ jag har inte haft möjlighet att mäta tidsintervall o sÃ¥nt.

Har för mig det stod nÃ¥t pÃ¥ locket till kopplingsplintarna (schemat), nÃ¥t om möjlig defrost sensor , givare för avfrostning.   

Med sÃ¥na här ful-pumpar man kan ju modifiera lite :) Speciellt eftersom den verkar vara förberedd för det enligt elschemat. Kanske kommer göra det pÃ¥ den andra pumpen som jag ska ha själv  fiR:

Är det nÃ¥gon som har eftermonterat sÃ¥dana saker ? Skulle va kul att höra!  Tror man tjänar väldigt mkt verkningsgrad pÃ¥ just behov-styrd avfrostning. 
Eget montage av inVest inverter LLVP MSC-09HRDN1-QD0E 2,9kW 6000kr
Zibro; 2st  s1233 3,7kW a 4500kr. 1 st s1332 3,2kW 5000kr

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser

Online just nu!

  • Dot gäster: 618
  • Dot dolda: 0
  • Dot användare: 0

There aren't any users online.
Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!