Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!

Författare Ämne: Huslogg i Excel  (läst 1428 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad d99bjbe

  • Nybörjare
  • *
  • Antal inlägg: 5
  • Karma +0/-0
Huslogg i Excel
« skrivet: 23 april 2008, 22:29:43 »
Hej alla!
Jag är lite av en nörd, tycker min fru iallafall :). Jag har gjort en logg i Excel som jag fyllt i ganska seriöst med ojämna mellanrum. Ganska bra om man vill se hur förbrukningen ser ut över året och ett bra dokument för att dokumentera inför samtal med reparatör o d.

Jag har ändrat en del efter hand och gamla värden stämmer inte med de nyare, ni får ta den för vad den är - ett levande dokument. Min senaste förändring är t ex att jag kollar upp årsförbrukningen för det senaste året, inte helt uppenbart hur man skall göra om man inte läser av på bestämda datum...

Jag har gjort en formel för att beräkna hur man skall ändra inställningarna, där jag utgått från hur man skall gå till väga enligt manualen.

Så här använder jag den: Skriver ut en tom sida, skriver ner värden på papper, matar in värden på excelark.

Kolla på: www.hstd.nu/hus/huslogg.xls



nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser

Online just nu!

Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!