Ad
CitCop - Värmepumpar med installation i hela Sverige
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!

Skriv svar

Varning: Det har inte skrivits nya inlägg i detta ämne på 50 dagar.
Om du inte är säker på att du faktiskt vill svara i det här ämnet, så bör du överväga att istället starta ett nytt ämne.
Namn:
E-post:
Ämne:
Inläggsikon:

Verifiering:
This box must be left blank:

Skriv in bokstäverna som syns på bilden
Lyssna på bokstäverna muntligt / Begär en ny bild

Skriv in bokstäverna som syns på bilden:
Skriv in de tre sista bokstäverna i alfabetet:
Hur många var de älva dragspelarna (siffror):

För att slippa svara på kontrollfrågor, registrera dig här!


Ämnessammanfattning

Skrivet av: Avarage
« skrivet: 08 februari 2013, 17:11:54 »

Undrar om Scanoffice åkte på att betala felsökning flera gånger och en eventuell "reservdel"  ::)

Precis!

Jag kanske skall ta betalt för utfört arbete! ;-)
Skrivet av: TS Comfort AB
« skrivet: 08 februari 2013, 15:55:36 »

Undrar om Scanoffice åkte på att betala felsökning flera gånger och en eventuell "reservdel"  ::)
Skrivet av: ghandi
« skrivet: 08 februari 2013, 14:25:40 »

firman är registrerad hos Mitsubishi som kund men aldrig har handlat en enda pryl av Mitsubishi.

Inte helt ovanligt då det finns flera grossister av samma märke, man är reggad hos alla men handlar av den man får bäst pris/service hos.

I Mitsubishis fall finns det 3 grossister på svenska marknaden alla med samma garantier etc, Mitsubishi Sverige, Canvac och Scanoffice och i ditt fall verkar det som om dom handlar av Scanoffice (finsk/svenskt).

när det kommer till felsökningen så låter killarna i sig som lallare, kanske inte har jobbat så mkt mot värmepumpar... Enklast/bäst är ju självklart att kolla igenom alla "enkla" fel och arbeta sig uppåt.
Skrivet av: Avarage
« skrivet: 08 februari 2013, 13:40:11 »

Skrivet av: Avarage
« skrivet: 08 februari 2013, 13:39:43 »

Jag förstår att många anser det viktigt att man skall kunna få reda på vilka företag som är bra, och vilka som är dåliga, men jag anser tyvärr inte att ett forum är bästa platsen för den typen av kunskapsspridande, det finns allt för starka ekonomiska intressen i en bransch som denna för att jag skulle kunna släppa "marknadsföring och smutskastning" fritt i forumet.
Då jag inte heller har tid, lust eller kompetens att arbeta som privatspanare har jag inte heller möjlighet att kolla upp de anklagelser som riktas mot de olika företag som hängs ut i forumet.

Hmm, jo jag ser problemet naturligtvis. Min tanke var dock en positiv lista men det ger ju samma problematik fast motsatt en ev. svart lista.

Om någon skulle fråga mig om en bra installatör i trakten av Göteborg som skulle jag i alla fall kunna stå för mina ord när jag svarar Nettovärmepumpar (installerade min pump). För jag är nöjd med deras installation och sätt att jobba under felsökning.

Jag får tacka för dina snabba och raka/tydliga svar Rickard. Du lägger ner ett stor jobb på att hålla ordning på alla som likt mig har skrivklåda så...en stor eloge till dig!

Mvh!
// Niklas
Skrivet av: Rickard
« skrivet: 08 februari 2013, 11:08:32 »

Som sagt, jag tror dig, men samtidigt är det helt omöjligt för mig och något tiotal personer som har stort förtroende här i forumet att göra någon form av lista över bra och dåliga förtetag, för det första så skulle den troligen inte stämma om den bara bygger på personliga erfarenheter eller kontakter, och för den andra skulle det kunna drabba företag på "svarta listan" enormt hårt - jag vet att jag inte vill vara den som skriver på konkursdomen för enskilda företag genom att offentligt smutskasta dem utan att ha stark bevisning, som håller eller har testats i rätten.

Att söka på reco, rejta eller eniro är ju inte något gigantiskt svårt uppdrag heller kan jag tycka.

För mig är det viktigare att vi för en civiliserad diskussion, där fokus är att hjälpa varann, och när vi har olika uppfattningar, försöka komma till konsensus.

Övriga aktörer, som uppmuntrar att man sprider högst personliga uppfattningar om olika företag får gärna göra det för mig, även om jag inte vill befatta mig med den typen av recensioner.

Kan tillägga att jag drivit tre stora forum nu i snart 10 år, och jag har hunnit skaffa mig en rätt bra bild av hur jag vill ha det när det gäller detta.
Jag förstår att många anser det viktigt att man skall kunna få reda på vilka företag som är bra, och vilka som är dåliga, men jag anser tyvärr inte att ett forum är bästa platsen för den typen av kunskapsspridande, det finns allt för starka ekonomiska intressen i en bransch som denna för att jag skulle kunna släppa "marknadsföring och smutskastning" fritt i forumet.
Då jag inte heller har tid, lust eller kompetens att arbeta som privatspanare har jag inte heller möjlighet att kolla upp de anklagelser som riktas mot de olika företag som hängs ut i forumet.
Skrivet av: nttekniker
« skrivet: 08 februari 2013, 08:31:40 »

firman är registrerad hos Mitsubishi som kund men aldrig har handlat en enda pryl av Mitsubishi.
:o
Skrivet av: Avarage
« skrivet: 08 februari 2013, 05:36:45 »

... massa bra text...
När det gäller offentlig kritik mot ett enskilt namngivet företag tycker jag att straffet för ETT dåligt utfört arbete blir för hårt, om jag accepterar smutskastning i ett forum med över 200 000 unika besökare/månad.
Jag vet naturligtvis att inte alla delar mina åsikter, men som sagt, det är det val jag gjort när det gäller min hantering av dessa frågor.
...
Förhoppningsvis gjordes inte servicen/felsökningen medvetet dåligt.

Det är naturligtvis så att vilket håll vi än vände ross har vi rumpan bak och det finns allrid drawbacks med principer & policyn eller andra regelverk också för den delen.

Ett litet aber i detta tankesätt är att ingen sammanställer uppgifterna om mindre lyckade installationer/felsökningar här på forumet så vi vet ju inte när det skrivs om ett företag (som namnet inte redovisas för) om det var ETT fel/år, 28 fel/år eller 264 fel/år.

Och med tanke på att de flesta privatpersoner bara installerar en LVP och i de fall om de låter installera fler knappast väljer samma lev. till pump nr 2 eller 3 så lär ju just den privatpersonen bara ha just ETT fel i hanteringen av installatören/leverantören att rapportera om.

Nu kanske detta forum inte är rätt forum att flagga för dåliga leverantörer/installatörer på men det är ju ändå hir 200 000 unika besökare söker sig varje månad för att få hjälp/stöttning i sina val av värmeutrustning. Och inte sällan, tvärt om för att vara korrekt, hänvisas till just hur viktigt valet av rätt leverantör/installatör är. Inte sällan får man läsa att det ibland anses som viktigare än valet av själva pump.

Det hade varit bra, tror jag, om ni hade kunnat komma upp med en lösning där läsarna kan om inte annat få vägledning till vilka som är bra installatörer (en lista eller liknande). För när jag/du/någon annan skriver "välj en lev. du har förtroende för/tror på" är det ju lika svårt för den oinvigde att ta reda på (utan att pröva sig fram = kostsamt sätt och tar lång tid) än vad det skulle vara för mig/dig att ta reda på vilka kontroller man måste göra och i vilken ordning inför landning med rymdfärjan. ;-)

Slutligen, nej jag tror inte heller det var medvetet att låta den lösa anslutningen fortsätta vara lös. Men jag tror däremot, baserat på att kabeln var uppe till diskussion vid minst 3 tillfällen och att de var på plats vid 4 tillfällen utan att varken hyresgäst eller ägare såg eller fick beskrivet att de hade ens försökt söka felet där. Baserat på detta får man lätt uppfattningen på bristande initiativförmåga eller slöhet/ointresse. Men medvetet låta kunden leva med felet nej det tror inte jag heller.

Nu har kunden ringt upp företaget ifråga, igår, och meddelat vad som är gjort och vad vi hittat. Då de med svårighet lyckades förklara varför de inte hittat detta, med annat än att den hon pratade med skyllde allt på sin andra kollega och att han skulle "prata med honom", får vi väl hoppas att de tar till sig kritiken och lär sig till nästa gång de skall felsöka.

Mvh!
// Niklas
P.S: Som sagt var hade det bara varit den lösa kabeln och de bara fått ett fåtal försök på sig (dvs. vi hade kunnat anses som ivriga och inte gett dem en ärlig chans hade jag ALDRIG skrivit här över huvud taget och än mindre skrivit ut deras företagsnamn. Jag försöker att alltid "ha torrt på fötterna" innan jag påstår att någon begått lagbrott eller liknande (har hänt ett par gånger i livet och då alltid backat upp med domstolsbeslut elle rliknande innan jag i kretsar där informationen varit nödvändig för att skydda).
Skrivet av: Jästen
« skrivet: 07 februari 2013, 21:00:01 »

Citera
Att som Jästen försöka gå bakvägen för att offentliggöra namnet "på sitt sätt" är ju infantilt, och är väl troligen skälet till att han valt att inte registrera sig.

Hmm, det funkade ju iofs och tyckte det kunde vara bra att påvisa det. My bad. :-\
Och nej, jag kommer inte att registrera mig (igen).
Skrivet av: Rickard
« skrivet: 07 februari 2013, 20:04:43 »

Jag tror dig.
Grejen är bara att även de som använder liknande inlägg som utpressning, t.ex. för att få ersättning för förlorad besparing, eller för att få pengarna tillbaka, eller liknande, använder sig av samma argumentation som du.
Så sent som förra vintern, om jag minns rätt, så kunde några av forumets medlemmar göra det för troligt att en liknande tråd var ett rent utpressningsförsök från en person som figurerat i flera liknande fall, på ekonomiskt obestånd, genom sina inlägg krävde att få pengarna tillbaka.

Detta har hänt ett flertal gånger, och jag har därför fattat beslutet att inlägg av den här typen inte godtas i forumet, även om man kan göra för troligt att historien stämmer, jag har valt att lägga nivån som följer:
Om man kan länka till skriverier i media med källkontroll, eller domstolsbeslut, eller till allabolag.se (eller liknande sajter) så kan man framföra kritik, eller informera om konkurs.

När det gäller att ge beröm så har jag liknande regler, speciellt för gäster och nya medlemmar, det är mycket vanligt att företagsägare, anställda, reklambyråer, sökmotoroptimerare o.s.v. använder sig av "falska" inlägg för att driva trafik till specifika företag, deras sajter eller produkter, och det godkänns inte heller i de forum jag driver.

När "gamla" medlemmar skriver så kan jag skapa mig en bild av trovärdigheten, och redigerar sällan.

När det gäller offentlig kritik mot ett enskilt namngivet företag tycker jag att straffet för ETT dåligt utfört arbete blir för hårt, om jag accepterar smutskastning i ett forum med över 200 000 unika besökare/månad.
Jag vet naturligtvis att inte alla delar mina åsikter, men som sagt, det är det val jag gjort när det gäller min hantering av dessa frågor.

Att som Jästen försöka gå bakvägen för att offentliggöra namnet "på sitt sätt" är ju infantilt, och är väl troligen skälet till att han valt att inte registrera sig.
Vissa gillar att jävlas helt enkelt, och det kan jag tycka är ännu värre än att en servicekille gör ett dåligt jobb.
Förhoppningsvis gjordes inte servicen/felsökningen medvetet dåligt.
Skrivet av: Avarage
« skrivet: 07 februari 2013, 11:20:09 »

Sensmoralen får än en gång bli att man själv bör vara med vid installation, reparation och/eller service om man vill var säker på att det man själv har koll på blir gjort som man vill.

Utan närvaro från mitt ex eller hyresgästen som hyr huset hade jag inte fått fram faktauppgifterna och således heller aldrig påstått att de gjort det ena eller det andra. Dvs. kunden HAR i detta fall varit närvarande och VET vad firmans personal gjorde och inte.


Fast det kan ju inte du veta när jag inte skrev det tidigare.

Nåväl, jag har fått skriva av mig och ifrågasatte väl enbart policyn att inte fronta företagsnamn av den enkla anledningen att jag antar att det är ok att fronta namn om man skriver gott om dem oavsett om det stämmer eller ej medan om man kommer med negativ kritik är det inte ok.

Jag är nöjd med ditt svar Rickard och får tacka för snabbt sådant även om det innehåller en del vinklingar till företagets fördel i fråga. Jag väljer dock att inte bemöta dem och slå hål på dem med fakta i ärendet därför du av naturliga skäl inte KAN veta det jag vet.

Jag tycker i princip avv policyn är bra, det håller diskussioner renare. Men eftersöker samtidigt upplevelsebaserad info. om installatörer/firmor likväl som det i detta forum skrivs om produkter (som också kan slå hårt mot tillverkare).

Att var och en sedan måste solla och bilda sig en egen uppfattning oavsett vad man läser är en självklarhet. Jag läser också med skepsis personliga omdömen om såväl produkter som tjänster. Men viss stöd ger det mig trots allt om inte annat om man ser till trender.

Det var kanske dumt av mig att skriva ut företagsnamnet men jag upplevde sättet man tacklade uppgiften på som riktigt oprofessionellt. Inte bara en gång utan flera tillfällen. En gång är ingen gång och vi är inte mer än människor osv. Men likväl är 2 gånger en vana och 3 en ovana! ;-)

// Niklas
Skrivet av: Rickard
« skrivet: 07 februari 2013, 11:02:16 »

Nja, det är inte så mycket detta specifika fall som gjort att jag raderat namnet, utan det faktum att jag vill/måste hantera denna typ av trådar på samma sätt oavsett om det skrivs för att informera andra, eller om det skrivs för att smutskasta eller utöva utpressning.
Att ha olika regler för detta skulle bara göra att alla redigeringar skulle ifrågasättas än mer.

Reco.se, Rejta.se och Eniro.se har gjort det till en del av sin affärside att uppmana till varningar för olika företag, jag rekommenderar alla som vill klaga, eller uppskattar att läsa denna typ av varningar att använda sig av deras tjänster om de vill göra sin röst hörd, eller kolla upp ett företag innan köp.

Personligen  lägger jag som regel väldigt liten vikt vid denna typ av klagomål på enskilda företag och litar extremt sällan på det som skrivs på dessa recensionssajter oavsett om det är positivt eller negativt.

Dessutom, ett misstag måste alla företag kunna göra utan att bli uthängda offentligt på Sveriges mest välbesöka forum om värme och värmepumpar.
Det tycker jag i alla fall.
Det kan ju faktiskt vara så att de kollat kopplingen redan första dagen, men av någon anledning inte såg eller provade dra i kabeln, så de upptäckte att den satt löst.

Felrapporten från ägaren var att den kunde ha lossnat, och tittar man då och ser att alla kablar sitter på plats så kanske man inte automatiskt provar dra skruven, om skruven var lös så tyder det ju på att den aldrig var dragen, INTE att den ryckts loss.

Nu vill jag inte bråka om det här, men du har i alla fall fått en bakgrund till varför jag har de regler jag har för denna typ av inlägg.

Sensmoralen får än en gång bli att man själv bör vara med vid installation, reparation och/eller service om man vill var säker på att det man själv har koll på blir gjort som man vill.
Skrivet av: Avarage
« skrivet: 07 februari 2013, 10:55:53 »

Tilläggas till berättelsen är att när jag kontaktar Mitsubishi i Sverige och hör mig för om dels problembeskrivningen men också om företaget i fråga så får jag beskedet att firman är registrerad hos Mitsubishi som kund men aldrig har handlat en enda pryl av Mitsubishi.

Man kan då dra slutsatsen att de handlar av ett Finskt företag som också säljer Mitsubishis pumpar i Sverige.

"XXX över YY års erfarenhet...."
"Våra kyltekniker är duktiga ... ackrediterade och certifierade."


Alla kan ha en dålig dag. Vi är inte mer än människor. Så jag kan väl tycka att felet som sådant där man helt enkelt glömt att dra åt en skruv till signalkabeln inte var hela världen. Det var en bagatell i sammanhanget.

Det som störde mitt ex och sedermera också mig var ju sättet man hanterade problemsituationen på och den stora kunskapsbrist man tydligt uppvisade när man vid flera tillfällen kläcker ur sig till kunden "Vi har aldrig varit med om detta tidigare så vi vet inte vad det kan vara för fel!" Och därefter NÖJER sig med det i stället för att söka kunskap via allt från manualen (dokumentation) till ett/flera samtal till teknisk support (ex. Mitshubishi ;-)).

Kort och gott har man skött detta riktigt illa och jag ser inte varför den typen av beteenden skall fortsätta på marknaden. Men LITE självinsikt hos företaget ser man problemen själva och tar tag i dem. Men här handlar det ju om en arbetsmetod som är fel inte så mycket kunskapsbristen, den är lätt att rätta till.

Nåja, jag har nog fåt ut mitt budskap nu så nu får det räcka för min del.

// Niklas

Editerat för att inte företagsnamnet skall kunna hittas! // Niklas
Skrivet av: Avarage
« skrivet: 07 februari 2013, 10:44:55 »

Hmm, nu får Admin gärna förklara för mig.

Vad är orsaken till att man tar bort ett företagsnamn när inlägget är skrivet av en konsument som defakto varit med om ovanstående händelse? Hade upplevelsen i stället varit positiv hade väl namnet fått stå kvar, eller?

Jag respekterar beslutet men vill försöka förstå vad som ligge rbakom ett sådant beslut!

Firman jag skrev om saknar ju uppenbarligen grundläggande kunskap om felsökningmetodik vilket kraftigt påverkar slutkonsumenten negativt vilket i slutendan kostar konsumenten pengar. Är det då fel att informera oss konsumenter om hur vi upplever installatörerna/firmorna?

Mvh!
// Niklas
Skrivet av: Jästen
« skrivet: 07 februari 2013, 08:45:31 »

Citera
Flere bransjer lider av samme sykdom, f.eks bilverksteder.

Jag anlitar normalt bara Mekonomen. Har aldrig varit några problem med dem. a:gl

När det gäller TS ex. problem med milt sagt dåliga installatörers "arbetsmetoder" var det ju en jäkla tur att TS kunde lösa det. Hade det varit ett äldre par hade de väl fortafarande suttit där med blinkande lampor... dontknow
Skrivet av: TUCSONOR
« skrivet: 07 februari 2013, 07:20:32 »

Skuffende historie. Helt merkelig at det er mulig, men tenker man ordentlig til så er det ikke det like vell. Flere bransjer lider av samme sykdom, f.eks bilverksteder.

Skrivet av: Rickard
« skrivet: 07 februari 2013, 07:12:28 »

Mmm, tråkigt, men tyvärr ett allt för vanligt förfaringssätt hos okunniga felsökare, de vill minsann inte lyssna på en kunds/amatörs teorier.
Vissa kan t.o.m vända sig aviga för att bevisa att kunden har fel, som i detta fall.
Risken att kretskorten är trasiga på en ny pump är naturligvis mycket mindre än att det är glapp på en kabel, och detta bör alla installatörer som har minsta erfarenhet ha lärt sig.

Jag har arbetat med felsökning inom styr och regler i 23 år, och det som är det mest framgångsrika vägen att arbeta med felsökning på en nyinstallared maskin är att titta på följande saker i nämnd ordning:

1. Handhavandefel, kunden/den som hanterar anläggningen har gjort ett fel som gör att anläggningen inte fungerar som förväntat.
När det gäller luftvärmepumpar kan det t.ex. vara att värmepumpen står i läge cool, att börvärdet står på 16 grader trots att man vill ha 22, eller liknande enkla fel.

2. Installationsfel, eller fel på externa sensorer anslutna via kabel, kablar, plintar, givare, matningsspänning, felkoppling.

3. Glappkontakt på kretskort i direkt anslutning till plintar, ofta beroende på att en lödning gått sönder i samband med att en plintskruv dragits för hårt.

4. Smuts/beläggningars - beroende på användningsområde, och hur länge det gått sedan installation kan denna typ av saker påverka funktionen på en anläggning negativt, och en rengöring kan hjälpa.

5. Hårdvarufel, väldigt sällsynt då de flesta produkter är testade innan leverans.
Skrivet av: Avarage
« skrivet: 07 februari 2013, 06:42:55 »

1.) Kunden, som i oktober/november 2012 fick en FD25 installerad, kontaktar installationsfirman (Företag i Göteborg) och meddelar att POWER lampan blinkar kontinuerligt och att pumpen har stannat samt att hon försökt starta om med samma resultat ett par gånger (blinkande POWER lampa).

Kunden meddelar också att hon tror det kan vara kabeln mellan utedelen och innerdelen och att hon tror det kanske kan vara så att kabeln lossnade/delvis slets av när man monterade innerdelen och drog ut kabeln genom det trånga hålet. Varvid montören fick ta i rätt rejält och rycka ut kabeln då man borrat ett så litet hål.

2.) Företaget kan inte komma samma dag eller dagen efter men 2 dagar senare kommer de till platsen. En av de 2 montörerna som var på plats pillar till någon plastbit längst till vänster på innerdelen, nere vid flänsarna/luftrikningsvingarna och säger sedan "Japp, här var felet". Startar om anläggningen och åker därifrån.

3.) Kunden ringer kort efteråt, samma dag, och meddelar att pumpen stannat med samma larm igen. Företaget kunde dock inte komma förrän dagen efter.

4.) Företaget kommer till kunden, med 2 tekniker, och mäter lite. Startar om anläggningen och åker därifrån. Kort efteråt stannar den igen och kunden ringer igen. Företaget kunde dock inte komma ut samma dag eller dagen efter heller så först 2 dagar senare kommer de ut igen. Kunden frågar åter igen om det inte kan vara kabeln men teorin avfärdas av teknikerna.

5.) Företaget är på plats, en 3:e gång, med 2 tekniker. Som inte gör någonting annat än tittar. Ingen mätning inget mekaniskt arbete. Ingen panel tas av varken från innerdel eller utedel. Sedan meddelar de att det är kretskortet i utedelen som är trasig och måste bytas. Hur de kom fram till det framgick inte.

De meddelar kunden attt det tar 2-3 dagar innan de har ett kort och kan komma ut igen.

6.) 7-8 dagar senare har kortet kommit, som var tvunget att beställas från Finland enl. företaget. De byter kretskortet. Startar om pumpen och åker därifrån. & timmar senare stannar pumpen igen. Kunden ringer samma dag och får beskedet "Då är det kretskortet i innerdelen" Vi får beställa ett och byta det."

7.) Då kunden är mitt ex. lessnar jag på det minst sagt oproffesionella arbetssättet där kunden inte bara tvingas vänta onödigt länge bara för att man snålar och inte beställer båda kretskorten på samma gång (läse rman manualen anger Mitsubishi att trolig orsak är just signalkabeln (S3) eller något av kretskorten (innerdel/utedel). Utan också attt man helt avfärdar en av de orsaker som Mitsubishi anger som trolig (kablen) vilken man med lätthet kan kontrollera UTAN att behöva vänta på beställda reservdelar.

Jag åkte således dit igår efte rjobbet och öppnade upp utedel samt innerdel och kontrollerade kabelanslutningarna (samtliga när jag ändå var där). Och vad tror ni jag hittar? Signalkabeln (plint S3) på innerdelen var inte fastskruvad. Skruven som drar klämplattan satt helt lös. Jag stack in signalkabeln och dog åt 4-5 varv för att den skulle sitta ordentligt.

Detta handlar om inget annat än bristande vilja eller fårmåga att vilja hjälpa kunden med det man för tilfället KAN göra.

Rådet blir således till företaget i Göteborg. Skicka teknikerna på utbildning i felsökningsmetodik. Kunden i det här fallet tappade förtroendet för hennes pump, inte modellen/märket (än) men för pumpen som hon är övertygad är ett måndagsex. Att åter igen bygga upp hennes förtroende kommer ta lite tid tack vare ert sätt att jobba med felsökningen/avhjälpande åtgärder.

Mvh!
// Niklas

Edit: Plockat bort företagsnamn i inlägg. /Admin

Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser

Online just nu!

Ad
CitCop - Värmepumpar med installation i hela Sverige
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!