Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!

Författare Ämne: STÄNGER AV VID -20 OCH Ã…TERSTARTAR INTE SJÄLV CSE9DKE 10 Ã¥r  (läst 1918 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Janne S

  • Gäst
Gäller 10-årig Panasonic luft-luft, CSE9DKE i min dotters sommarstuga.För att kunna starta om den måste man först göra den strömlös, sen går den utan problem till nästa gång det blir
-20. NÃ¥gra tips??
Janne S.
« Senast ändrad: 21 januari 2016, 18:02:39 av Janne S »

Utloggad stormense

  • Kan värmepumpar
  • ***
  • Antal inlägg: 89
  • Karma +0/-0
SV: STÄNGER AV VID -20 OCH ÅTERSTARTAR INTE SJÄLV
« Svar #1 skrivet: 21 januari 2016, 13:22:08 »
Samma problem här (-10/15 grader eller att det temperaturen stiger fort) med min 6 Ã¥r gamla Panasonic frÃ¥n Allvärmeteknik som inte kan komma innan nÃ¥gon gÃ¥ng i februari annars hade jag tagit det pÃ¥  garantin. FÃ¥r felkod H1 och efter rÃ¥d här kan man prova med att plocka ut kretskortet och rengöra det med ren alkohol. Vet dock inte vart det sitter i pumpen eller hur man plockar bort det.

Utloggad TS Comfort AB

  • I branschen
  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Stad/land: Nykvarn
  • Antal inlägg: 8448
  • Karma +10/-2
  • Kön: Man
  • Säljer och installerar värmepumpar
    • www.tsfs.se
DÃ¥ det är garanti pÃ¥ den bör du inte göra nÃ¥got,  dÃ¥ kanske allvärmeteknik pÃ¥stÃ¥r att garantin inte gäller.
Så ska du mixtra med något själv bör du maila dom och få bekräftat på mail vad du får och inte får göra själv.

Med det priset som dom tar borde det nästan stÃ¥ en montör standby vid varje installation  tummenupp
Företaget har bytt bolagsform 20070101 från tidigare TS Fastighetservice till nuvarande TS Comfort AB
Se www.tsfs.se eller www.comfortab.se för aktuellt utbud av luftvärmepumpar och Poolvärmepumpar.
Våra luftvärmepumpar kommer från dom Svenska Generalagenterna och har därmed 5 års totalgaranti. Vi säljer enbart luft/luft värmepumpar inkl installation och då inom vårat installationsområde Södra Stockholm/Södermanland med lite omnejd.
Kontakta oss för kostnadsfritt hembesök för förslag på märke och modell som är lämplig för just eran fastighet.

Utloggad doggydoggen

  • Signal Tekniker som inte är
  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Stad/land: UmeÃ¥
  • Antal inlägg: 961
  • Karma +5/-0
  • Kön: Man
  • Jag älskar Glass!
SV: STÄNGER AV VID -20 OCH ÅTERSTARTAR INTE SJÄLV
« Svar #3 skrivet: 21 januari 2016, 17:53:09 »
En montör som tältar vid varje kund.. a:gl
skämt å sido, AVT gör ju reklam att dom typ har jour personal?
Bor i hus Team dogge i Umeå, dvs har ritat och byggt huset själv, är på c:a 130 m2 med övervåning på halva huset.
Timmrade ett garage/verkstad av en gammal västerbottensgård 2002 på c:a 70m2.
I huset sitter det 1 st toshiba 25 premium och 1 Ras10
som spets har jag en upphottat pelletskamin
St.Croix Aftonbay som styrs av bland annat utomhus temp och innetemp med automatisk start.
I garaget sitter det en Electrolux ESD09HRA samt ett luftvärmesystem ACJ med en ombyggd Minimaster värmeväxlare
Blev även en ombyggd minimaster värmeväxlare i huset.
Årsförbrukningen är runt 17-18T kw många kw blir det i garaget med maskiner och annat, bara belysningen som består av 30st 30w=900w lysrör som man ideligen glömmer att slå av!!!

Utloggad stormense

  • Kan värmepumpar
  • ***
  • Antal inlägg: 89
  • Karma +0/-0
SV: STÄNGER AV VID -20 OCH ÅTERSTARTAR INTE SJÄLV
« Svar #4 skrivet: 21 januari 2016, 22:04:25 »
En montör som tältar vid varje kund.. a:gl
skämt å sido, AVT gör ju reklam att dom typ har jour personal?

Får nog tjata på dem igen! Senast skulle de ringa upp igen men det hände aldrig. Kanske ett misstag från deras sida då de ligger bra till på ARN-listan med bara 2 anmälningar.

Utloggad electroluxaren

  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Antal inlägg: 2435
  • Karma +1/-0
  • Värmepump eller värmepumpar?
Får nog tjata på dem igen! Senast skulle de ringa upp igen men det hände aldrig. Kanske ett misstag från deras sida då de ligger bra till på ARN-listan med bara 2 anmälningar.
Låter som en montör jag hade en gång.
Jag fråga vad i h...e han höll på med och undrade om han hade någon kundreferens om någon var nöjd med hans produkt.
Svaret blev nä men det är bara en som anmält till ARN.
Jag gjorde nästa anmälan och företaget hamnade på svarta listan.

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser

Online just nu!

Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!