Ad
CitCop - Värmepumpar med installation i hela Sverige
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!

Författare Ämne: Rostfri CP för KB  (läst 991 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad 25fOCUS

  • Guldmedlem
  • Dignitär inom värmepump
  • ******
  • Antal inlägg: 4666
  • Karma +1/-1
  • Värmepump eller värmepumpar?
Rostfri CP för KB
« skrivet: 03 juli 2017, 23:38:58 »
Har snokat runt pÃ¥ nätet efter en CP för min KB  , den som finns nu är en vanlig med gjutet hus , dom har en benägenhet att rosta
rätt bra , och behöver byta ,  nÃ¥gon som vet var det gÃ¥r att fÃ¥ tag i ,  storlek  nÃ¥gonstans runt 1000 - 2000L/tim  , 180 byggmÃ¥tt ,
 40 anslutning men gÃ¥r att bygga om , lyfthöjd inte sÃ¥ noga , men tror det gÃ¥r  bra  med ca 4 m gärna med  att ställa varvtalet med ratt , annars med 3 lägen , det är inga gratisgrejer ,  sÃ¥ lite gör det med priset , bättre med riktiga än byta dÃ¥ och dÃ¥

Utloggad Carl N

  • Manual-nörd
  • Guldmedlem
  • Dignitär inom värmepump
  • ******
  • Antal inlägg: 29337
  • Karma +18/-7
  • Kön: Man
  • Alien snowman.
SV: Rostfri CP för KB
« Svar #1 skrivet: 04 juli 2017, 00:26:04 »
Wilo Stratos skulle jag kolla på, tror de är bäst på köldbärarpumpar.
Huset: NIBE 1215-5, 120 m aktivt borrdjup, 127 m2 boyta 53 m2 biyta, suterräng byggt 1970. Tidigare 2,5 kbm olja/år, huset tilläggsisolerat i samband med VP-installationen. FST34+1 som frikyla.
Ca 5500 kWh i drivenergi för VP-drift, ca 5500 kWh HH-el + komfortgolvvärme i snitt/år.
---------------------------------------------------------------------------------------------------
Fritidshuset, NIBE 1245-8, 160 m aktivt borrdjup, ca 150 m2 boarea + en liten källare från 1912.

Utloggad 25fOCUS

  • Guldmedlem
  • Dignitär inom värmepump
  • ******
  • Antal inlägg: 4666
  • Karma +1/-1
  • Värmepump eller värmepumpar?
SV: Rostfri CP för KB
« Svar #2 skrivet: 04 juli 2017, 12:19:50 »
Wilo Stratos skulle jag kolla på, tror de är bäst på köldbärarpumpar.
Hade en aning om det  , men inte helt , dom har en rostfri och varvtalsstyrd  , inte sÃ¥ dyr som jag tänkt mig bra , dom har även en gjutgods och säger den ska gÃ¥ att ha i kylanläggning , billigare men ,,, man fÃ¥r vad man betalar för ,,

Utloggad Carl N

  • Manual-nörd
  • Guldmedlem
  • Dignitär inom värmepump
  • ******
  • Antal inlägg: 29337
  • Karma +18/-7
  • Kön: Man
  • Alien snowman.
SV: Rostfri CP för KB
« Svar #3 skrivet: 05 juli 2017, 09:06:45 »
Det är en beläggning på som ska skyddar så läge den sitter på.
Men skavs den bort så rostar det.
Huset: NIBE 1215-5, 120 m aktivt borrdjup, 127 m2 boyta 53 m2 biyta, suterräng byggt 1970. Tidigare 2,5 kbm olja/år, huset tilläggsisolerat i samband med VP-installationen. FST34+1 som frikyla.
Ca 5500 kWh i drivenergi för VP-drift, ca 5500 kWh HH-el + komfortgolvvärme i snitt/år.
---------------------------------------------------------------------------------------------------
Fritidshuset, NIBE 1245-8, 160 m aktivt borrdjup, ca 150 m2 boarea + en liten källare från 1912.

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Mer än 20 års erfarenhet av värmepumpar
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser

Online just nu!

Ad
CitCop - Värmepumpar med installation i hela Sverige
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!