Ad
CitCop - Värmepumpar med installation i hela Sverige
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!

Författare Ämne: Vem är "top of the line" ??  (läst 1968 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Farbror GOJ

  • Lär mig om värmepumpar
  • **
  • Antal inlägg: 19
  • Karma +0/-0
Vem är "top of the line" ??
« skrivet: 15 mars 2010, 14:12:38 »
Hej !

Har beslutat att satsa på Bergvärme under innevarande år.

Efter mitt besök ( söndagen ) på Hem & Villa Mässan nyligen har jag summerat intrycken från de olika leverantörerna.

Lite si och sÃ¥ med engagemang hos utställarna ( lÃ¥nga dagar ?? ), men jag tyckte att Thermia och CTC kändes vassast. 

Fösökte också få tips om bra och välrenomerade installatörer i Nv Skåne, men fick bara färdiga listor och ingen verkade vilja framhålla någon före andra .
Istället får jag nog begära in referenser i offertstadiet eller har någon av er några tips ??

Kanske det mest givande var att diskutera med en repr. frÃ¥n SWEP som var mycket pÃ¥läst och kunnig . Han framhöll inte nÃ¥got fabrikat framför andra , men jag kunde läsa"mellan raderna" att Thermias produkter rankades högt i kvalitetshänseende och att därefter  kom CTC , mycket tack vare deras regleringssätt med shuntning, samt deras support  .

Tacksam för kommentarer och synpunkter kring detta.
 
// Fb GOJ




 

Utloggad ORAKLET

  • VVS-Tekniker
  • Dignitär inom värmepump
  • ******
  • Antal inlägg: 5464
  • Karma +28/-13
  • Kön: Man
SV: Vem är "top of the line" ??
« Svar #1 skrivet: 15 mars 2010, 15:49:30 »
den frÃ¥gan kan du nog fÃ¥ en massa svar pÃ¥. Jag gillar Thermia men det är inget fel pÃ¥ IVT( en polare har börjat jobba där och han säger att det är bra grejer) NIBE eller CTC . Jag tycker ocksÃ¥ viessman verkar ha en juste pump i 3oog.  Men jag skulle valt Thermia G2 det enda jag inte gillar med den är att den inte är modbus kompatibel

Utloggad sobris

  • Guldmedlem
  • Dignitär inom värmepump
  • ******
  • Stad/land: Göteborg
  • Antal inlägg: 1504
  • Karma +3/-4
    • Mixtum
SV: Vem är "top of the line" ??
« Svar #2 skrivet: 18 mars 2010, 14:45:00 »
I Skåne får man nog börja med att kontrollera om berggrunden överhuvudtaget är
lämplig för bergvärme...
Hus 110 kvm med källare byggt 1938, tilläggsisolerat 90 mm, tillbyggt med 30 kvm kontor + badavdelning i bottenplan. Garage 50 kvm + 50 kvm hobbyrum byggt 1994. Bergvärme 180 m, Qvantum VP, Gammal vedpanna, 9 kvm plana solfångare, 750 + 800 liter ack.tankar. 500 kWh marklager under huset.

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Mer än 20 års erfarenhet av värmepumpar
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser

Online just nu!

Ad
CitCop - Värmepumpar med installation i hela Sverige
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!