Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!

Författare Ämne: Igenisad pga felaktigt styrkort, inte garanti?  (läst 1473 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad illustra

  • Nybörjare
  • *
  • Antal inlägg: 1
  • Karma +0/-0
Igenisad pga felaktigt styrkort, inte garanti?
« skrivet: 13 april 2006, 11:36:14 »
Vår Sverigepump från Panasonic, modell E15-SE, har tillbringat vintermånaderna under ett kompakt istäcke. Jag ser här på forumet att många råkat ut för samma sak och att orsaken är ett felaktigt programmerat styrkort. Vi anmälde felet till leverantören tidigt i januari, men eftersom de haft så mycket att göra (med andra lika igenisade pumpar antar jag) så masade de sig inte hit förrän i mitten av mars för att byta styrkortet. Killen stod med varmluftpistol i en timme och hällde sen ett tiotal hinkar varmvatten på pumpstackaren innan den var isfri igen. Nu funkar pumpen som den ska. Innan killen gick var han noga med att förklara att det var styrkortet som varit felaktigt, det klarade inte hög luftfuktighet i kombination med kyla.

Döm om min förvÃ¥ning när det dimper ner en faktura för felsökning och byte av reservdelar... Ni andra som fÃ¥tt styrkortet utbytt, har ni behövt betala? Vi har försökt komma i kontakt med leverantören för att diskutera detta, men de har ju sÃ¥ mycket att gör att de tydligen inte haft tid att svara pÃ¥ mail eller i telefon.  fiR:

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser

Online just nu!

Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!