Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!

Författare Ämne: När (?) är det mest prisvärt att installera?  (läst 1236 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad PGillie

  • Lär mig om värmepumpar
  • **
  • Antal inlägg: 21
  • Karma +0/-0
När (?) är det mest prisvärt att installera?
« skrivet: 26 februari 2009, 11:17:18 »
Nu har jag bestämt mig att det skall bli en LVVP. FrÃ¥gan är, eftersom vi närmar oss slutet pÃ¥ den "kalla säsongen" (Mars, Göteborg), skall man vänta med köp/installation till sommaren? GÃ¥r priserna ned när det är "lÃ¥gsäsong"?  Hur blir det med ROT avdraget för installation av LVVP?  Beslut, när?
Erfarenheter och tankar kring detta mottages tacksamt.

Utloggad larryd

  • Har litet erfarenheter men ingen riktig
  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Antal inlägg: 2718
  • Karma +0/-0
  • Jag älskar värmepumpar!
SV: När (?) är det mest prisvärt att installera?
« Svar #1 skrivet: 26 februari 2009, 11:36:19 »
Hela VP branschen...

har en slak period på försommaren/tidig sommar. Då vill man ibland sälja ut gamla modeller och rest exemplar.

-ROT avdraget ger dig hälften av installationskostnaden (som den är specad på fakturan) tillbaka

-Installerar du själv är sommaren en bra tid, då kan du tappa ur vattnet ur radiatorsystemet utan tidspress.
180m2 i två plan. Dessutom 110m2 källare och garage/souterräng. B.å 1928. Stockholm.
 L/V CTC Ecoair105, dockad mot Pulsonex panna. 2rörs radiatorsystem. VV (efter)beredare 50l. 2st Panasonic E9DKE, varav en i källaren/garage/souterräng.

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser

Online just nu!

  • Dot gäster: 480
  • Dot dolda: 0
  • Dot användare: 0

There aren't any users online.
Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!