Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!

Författare Ämne: utlöstlÃ¥gtryckspressostat och T6 höghetgas temp  (läst 1471 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad nordic light

  • Lär mig om värmepumpar
  • **
  • Antal inlägg: 17
  • Karma +0/-0
  • Kön: Man
 help min anläggning larmar för utlöst lÃ¥gtryckspressostat och sedan larmar den för T6 höghetgas temperatur. Nu har det övergÃ¥tt till att bli endast T6 larm!!
Inget är ändrats sedan den installerades för ca tre år sedan och den har gått utan problem.
mellan kvitteringarna går den. Någon som har erfarenhet av detta?

Mvh Nordic light
Optima 900 IVT 290 A/W

Utloggad xxargs

  • Guldmedlem
  • Dignitär inom värmepump
  • ******
  • Antal inlägg: 1147
  • Karma +19/-3
SV: utlöstlågtryckspressostat och T6 höghetgas temp
« Svar #1 skrivet: 13 oktober 2012, 05:30:03 »
låg tryck på evaporatorn och hög temperatur på hetgasen hänger ihop

att utröna är varför du har låg tryck och till och börja med kanske du skall ut ock kika om du har en isklump till utedel och i såfall varför (fläkten snurrar inte, avfrostningen startar inte etc., allt fullt med löv etc.)

vad säger T11 och T12 dels när kompressorn har varit still väldigt länge och all ev. is på evaporatorn bortsmält - stämmer det med utomustemperaturen då, och hur ser det ut när kompressorn arbetar?

hur ser det ut i tittglaset när det startar och gått ett tag (det kan vara bubblor i flödet upp till någon minut efter start vilket är normal - slutar det aldrig så saknar du förmodligen köldmedie)
« Senast ändrad: 13 oktober 2012, 05:46:40 av xxargs »

Utloggad nordic light

  • Lär mig om värmepumpar
  • **
  • Antal inlägg: 17
  • Karma +0/-0
  • Kön: Man
SV: utlöstlågtryckspressostat och T6 höghetgas temp
« Svar #2 skrivet: 13 oktober 2012, 11:57:01 »
Tack för svaret har kollat allt verkar vara normalt dvs fläkten går, inga löv, ingen isbildning.
Garantin är ju kvar så jag inväntar rörfirman, nu när ute tempen är mot plus grader igen ute så har larmet tystnat kanske har det inget med saken att göra men det är vad som hänt.

mvh Nordic light
Optima 900 IVT 290 A/W

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser

Online just nu!

Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!